Szukaj
Aktualności
Sortowanie
  • 2 IV 2011r. Światowy Dzień Autyzmu


 

Facebook email googlr More...

 


 

Impuls


 
Światowy Dzień Autyzmu (World Autism Awareness Day)!

          W sobotę 2 kwietnia po raz czwarty obchodzić będziemy Światowy Dzień Wiedzy na Temat Autyzmu, ustanowiony przez ONZ. Autyzm uznany został za jeden z najpoważniejszych problemów zdrowotnych świata.

          Z okazji Światowego Dnia Autyzmu OW Impuls jako wydawca publikacji z tej tematyki pragnie włączyć się w jego obchody.
 W okresie 1-10 kwietnia oferujemy nasze publikacje poruszające tematykę z autyzmu z 10% rabatem. Wystarczy podać podczas zamówienia hasło „Impuls do lepszej edukacji” a n/w książki otrzymają Państwo atrakcyjny rabat.

     Polecamy Państwu kilka pozycji dotykających problematykę osób z autyzmem. Z wielką przyjemnością na początek zaproponujemy publikację pod redakcją naukową Barbary Wińczury „Autyzm. Na granicy zrozumienia".
 
Zachęcamy do lektury!
 

 


Barbara Winczura (red. nauk.)
 Autyzm
Na granicy zrozumienia



       Z radością oddajemy do rąk Czytelników książkę, która w wielu szczegółowych kwestiach przybliża nas do granicy zrozumienia autyzmu. Przybliża do niej, ale jej nie przekracza. Prezentowane artykuły ukazują obecny stan wiedzy, prowadzone badania, jak i hipotezy potrzebujące weryfikacji w wielu wąskich zagadnieniach związanych ze spektrum autystycznym. Zagadnienia te mogą zainteresować nie tylko teoretyków, ale także diagnostów, terapeutów czy rodziców dzieci dotkniętych autyzmem. Świadomym zamierzeniem redaktorskim było pozostawienie Autorom swobody co do wyboru formularza czy struktury tekstów. Stąd niektóre z artykułów mają charakter przeglądowy, inne zaś oparte są na własnych badaniach...      więcej  >>>


Recenzja              Fragment książki

 az


 

Autyzm dziecięcy Joanna Kossewska (red. nauk.)
Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem
i zaburzeniami pokrewnym

Książka Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi prezentuje twórcze propozycje konkretnych form realizacji edukacyjnej i wychowawczej funkcji szkoły w odniesieniu do uczniów z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami. czytaj więcej >>>

 

 
Autyzm dziecięcy Lucyna Bobkowicz-Lewartowska
Autyzm dziecięcy
Zagadnienia diagnozy i terapii


Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. czytaj więcej  >>>
Dziecko z autyzmem Barbara Winczura
Dziecko z autyzmem
Terapia deficytów poznawczych a teoria umysłu


Autyzm wczesnodziecięcy należy do tych zespołów zaburzeń psychospołecznego rozwoju dziecka, które budzi żywe zainteresowanie przedstawicieli bardzo wielu dyscyplin nauki: medycyny, psychologii, pedagogiki i socjologii, ale również osób związanych z kulturą i sztuką. czytaj więcej  >>>
Dziecko autystyczne Aleksandra Maciarz, Dorota Drała
Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera
Studium przypadku


Osnowę treści tej książki stanowią relacje matki dziecka dotkniętego zespołem Aspergera. Książka ta ma przybliżyć nauczycielom, rodzicom i wychowawcom kliniczny obraz choroby. Jak można pomóc dziecku autystycznemu - oto podstawowe pytanie na które ta pozycja stara się odpowiedzieć. czytaj więcej  >>>
Terapie wspomagające rozwój (red.) Jacek J. Błeszyński
Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem


Prezentowana publikacja jest jak do tej pory pierwszą i jedyną pozycją, w której przedstawione zostały wybrane metody terapii, w dostosowaniu do pracy z osobą przejawiającą głębokie deficyty rozwojowe. Praca nad dziećmi autystycznymi wymaga poszukiwania nowych dróg wspomagania ich rozwoju. Aby wyjść naprzeciw tym poszukiwaniom, Autorzy przedstawili własne doświadczenia, będące wynikiem wieloletniej praktyki zawodowej oraz zdobytej wiedzy. czytaj więcej  >>>
Wybrane formy terapii (red.) Ewa Pisula, Dorota Danielewicz
Wybrane formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem


Książka stanowi kontynuację zbioru Terapia i edukacja osób z autyzmem. Wybrane zagadnienia opublikowanego w 2003 roku w Wydawnictwie Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Książka adresowana jest do studentów psychologii i pedagogiki, a także osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z autyzmem. Praca będzie przydatna również dla rodziców osób autystycznych. czytaj więcej  >>>


 
Wybrane formy terapii Joanna Święcicka
Uczeń z zespołem Aspergera


Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. czytaj więcej  >>>


 

 

 


 

 AUTYZM SERIA

 


Oficyna Wydawnicza Impuls
ul. Fatimska 53 B
31-831 Kraków
telefax: 12 422 41 80, 422 59 47, 12 648 20 42
www.impulsoficyna.com.pl

 
 

 

 


Wysyłanie komentarzy jest dostępne dla użytkowników zalogowanych. Zaloguj się i dodaj komentarz.

 Logowanie


Wróć

Odwiedziło nas użytkowników
COPYRIGHT © 2019 OFICYNA WYDAWNICZA "IMPULS"

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.
Korzystanie, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, oznacza akceptację niniejszej Polityki prywatności stosowania plików cookies
   Zgadzam się