Szukaj
Aktualności
Sortowanie
  • Wywiad

Roczniki zdradzone i stracone. Państwo i nauczyciele powinni stworzyć dzieciom warunki do harmonijnego rozwoju,
a tymczasem je odebrało

zaprasza Wydawnictwo Impuls

 

To dzieci boleśnie odczują skutki reformy. Rozmowa z prof. Bogusławem Śliwerskim, pedagogiem


ALEKSANDRA LEWIŃSKA: Nazwijmy wprost: co zrobiła polskiej szkole reforma minister Zalewskiej?

PROF. BOGUSŁAW ŚLIWERSKI – przewodniczący Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, ekspert Polskiej Komisji Akredytacyjnej: Chyba deforma.

Obawiałam się, że dla profesora to określenie zbyt nieprofesjonalne.

– Ale szalenie trafne! Nigdy nie przypuszczałem, że wejdzie do słownika nauk pedagogicznych. Ale rządowi PiS trzeba oddać: to jego dokonanie.

Zdefiniujmy więc „deformę”.

– To reforma wprowadzana bez jakiejkolwiek diagnozy, przewidywania konsekwencji. Wielkich konsekwencji, jak się okazało.

I najbardziej bolesnych dla najsłabszych. O dzieciach urodzonych w latach 2003 i 2004, a także części z roku 2005, która poszła do szkoły jako sześciolatki, już mówimy „stracone roczniki”.

– Powiedziałbym dosadniej: stracone i zdradzone. Są jak żywy organizm, za który zabrał się chirurg i pokroił „dla jego dobra”, mimo że nikt wcześniej nie postawił diagnozy. I przed cięciem nie wiadomo było, czy problemem jest trzustka, czy płuco.. [...]

 

Zapraszamy do dalszej części wywiadu: http://wyborcza.pl/7,166575,24613434,roczniki-zdradzone-i-stracone.html

 


Wysyłanie komentarzy jest dostępne dla użytkowników zalogowanych. Zaloguj się i dodaj komentarz.

 Logowanie


Wróć

Odwiedziło nas użytkowników
COPYRIGHT © 2019 OFICYNA WYDAWNICZA "IMPULS"

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.
Korzystanie, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, oznacza akceptację niniejszej Polityki prywatności stosowania plików cookies
   Zgadzam się