Szukaj
Nakład wyczerpany
Kategorie:  
Sortowanie
Zaprezentowany punkt widzenia jest wyrazem nadziei na sprowokowanie debaty wokół koncepcji oraz praktyki wspierania i wspomagania w pedagogice specjalnej, ich wspólnych i rozłącznych znaczeń. […]
Opracowanie zawiera zbiór tekstów poświęconych teoretycznym i praktycznym rozwiązaniom w obszarach profilaktyki i wspierania rozwoju osób z niepełnosprawnością.
Oddajemy czytelnikom wartościowy tom zawierający bogaty ładunek wiedzy teoretycznej i materiał doświadczonych w pracy z niepełnosprawnymi praktyków.
Książka zawiera dwie propozycje: 1) grę, 2) 35 propozycji zajęć, które mogą stanowić swoistą zabawę lub warsztaty edukacyjne przeznaczone dla różnych grup funkcjonalnych: bezrobotnych, ludzi starszych, młodzieży, kobiet, więźniów, uczestników kursów itp...
Tematyka prac odzwierciedla nie tylko bardzo różnorodne zainteresowania autorów zamieszczonych w tomie prac, ale także – a może przede wszystkim – niezwykle szeroki zakres badań filologicznych, podejmowanych nadal przez Pana Profesora
Tom drugi Zagrożonego człowieczeństwa i wszystkie zawarte w nim teksty stanowią zbiór refleksji wartościowych, dotyczących interesujących tematów, toteż uważam, że książka znajdzie czytelników zarówno w środowiskach akademickich, jak i wśród praktyków społeczno-pedagogicznych.
Współczesny świat podlega dynamicznym zmianom w wielu obszarach ludzkiej egzystencji. Przeobrażenia nie omijają również środowisk inkarcerowanych , w tym zakładów karnych i aresztów śledczych, w którym przebywa wielotysięczna grupa więźniów.
Recenzowana książka stanowi pierwszą w polskim piśmiennictwie próbę zastosowania współczesnych koncepcji systemowych do analizy funkcjonowania rodzin z problemem alkoholowym (...). Na szczególne wyróżnienie zasługują rozdziały poświęcone współuzależnieniu i DDA...
Opracowanie niniejsze postało w odpowiedzi na zapotrzebowanie studentów pedagogiki specjalnej. Książka obejmuje trzy grupy zagadnień...
Książka skierowana jest do szerokiego grona czytelników, szczególnie pracowników naukowych, polityków społecznych, studentów nauk społecznych oraz reprezentantów służb społecznych pragnących wzbogacić wiedzę na temat zagadnień ewaluacji w pracy socjalnej.
Prezentowana monografia stanowi próbę refleksyjnego ujęcia zagadnień związanych z wychowaniem, profilaktyką oraz terapią, wchodzących w zakres badawczy nauk pedagogicznych, a w szczególności pedagogiki społecznej, pedagogiki zdrowia, a także pedagogiki resocjalizacyjnej. Autorzy tekstów chcieli ukazać swoje rozważania zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i przez pryzmat podjętych badań – ilościowych i jakościowych.
Celem opracowania jest przybliżenie nauczycielom problematyki zaburzeń rozwoju i zachowania, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, aby potrafili pomóc dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych, obecnym w ich klasie szkolnej, oraz aby umieli postępować z dzieckiem stosownie do jego możliwości i ograniczeń, a także wiedzieli, gdzie szukać specjalistycznej pomocy...
Debata przedstawiona w niniejszym tomie koncentruje się na czterech kręgach zagadnień. Pierwszy z nich, wprowadzający, poświęcony jest ogólnym problemom zmiany społecznej i stanowi istotny kontekst dalszych rozważań. Po prezentacji ważniejszych psychologicznych i lingwistycznych aspektów pojęcia „zmiana” następuje omówienie cech współczesnej zmiany społecznej i – co jest ważne ze względu na tematykę tomu – zmiany edukacyjnej.
Oddajemy Wam do rąk podręcznik jedyny w swoim rodzaju, którego nie spotkamy na polskim rynku wydawniczym. Poświęcony jest nauce improwizacji i stanowi podsumowanie projektu dofinansowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Podejmowane w niniejszej książce rozważania są próbą zaprezentowania skuteczności działań podejmowanych dotychczas w tym obszarze. Punktem odniesienia uczyniono tu efektywność kształcenia dzieci w młodszym wieku szkolnym, przyjmując, że jest to z jednej strony podstawa do dalszej edukacji,
Niniejsza praca stanowi pierwsze w Polsce psychologiczne opracowanie tak szeroko traktujące specyfikę małżeństw marynarskich. Praca napisana została w sposób bardzo komunikatywny, rzetelny i wnikliwy, co pozwala zakwalifikować ją do znaczących opracowań w tym obszarze tematycznym. Z recenzji dr hab. Teresy Rostowskiej, prof. UG
Przedstawione w tej pracy materiały wskazują na rozległość i złożoność badanego zagadnienia. Podstawową trudnością była konieczność dokonywania selekcji informacji z punktu widzenia ich ważności. Zabieg ten wywołał wiele wątpliwości, gdyż większość informacji wydawała się istotna, a ich odrzucenie mogło spowodować luki w ciągłości omawianego procesu. Wykorzystanie obszernej literatury pozwoliło na przynajmniej zarysowe przedstawienie tła społecznego i naukowego kształtujących się poglądów, sytuacji rodziny ubogiej i przestępczości młodzieży.
Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Dwa pierwsze rozdziały pracy są teoretyczne i stanowią podstawę dla dalszych rozważań.
W publikacji znajdujemy obszerne omówienie celów, zakresów i metod pracy z dziećmi na tym etapie kształcenia. Wiele miejsca poświęca się także takim zagadnieniom, jak salutogeneza (zdolność osobowości do samouzdrawiania) i rezylencja
Niniejsza publikacja jest trzecia już książką przygotowaną jako rezultat „Ogólnopolskiego seminarium metodologii pedagogiki”, które zbiera się co dwa lata podejmując ważne zagadnienia metodologiczne dyscypliny.
Jest to podręcznik, który ujmuje podstawowe i najważniejsze umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela w szkole ogólnokształcącej. Bardzo liczne przypisy umożliwiają Czytelnikowi samodzielną weryfikację przedstawionych poglądów i twierdzeń, a pragnącym pogłębić problematykę - sięgnąć do odpowiedniej literatury...
Odwiedziło nas użytkowników
COPYRIGHT © 2018 OFICYNA WYDAWNICZA "IMPULS"

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.
Korzystanie, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, oznacza akceptację niniejszej Polityki prywatności stosowania plików cookies
   Zgadzam się