Szukaj
SZCZEGÓŁY KSIĄŻKI
Kategorie:  

Edukacja małego dziecka. Tom 13 (wersja papierowa)

Konteksty oświatowe

Cena promocyjna:
40.00 /35.00
Promocja / Nowość


Szuścik Urszula
Ogrodzka-Mazur Ewa
Minczanowska Aleksandra

Wydanie I, Kraków 2019, Format B5, Objętość 250 strony, Oprawa miękka, klejona, folia matowa

ISBN: 978-83-8095-579-0


pomoc Impulsu 

 


 
Tom 13 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty oświatowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.

W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.

Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. poleca ImpulsTym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.

Kolejna część została zatytułowana Ku edukacji wspierającej rozwój dziecka w niższych klasach szkoły podstawowej. Zebrane w niej artykuły prezentują propozycje ukierunkowane na zagadnienia (podobnie jak w edukacji dzieci w wieku do 6 lat) związane z koniecznością odejścia od przekazywania wiedzy na rzecz rozumienia procesu nauczania – uczenia się jako postrzegania dziecka z naturalną ciekawością świata, aby mogło stawać się silną, znającą siebie jednostką, ale potrafiącą również współpracować z innymi i dla innych. Ważny jest wielostronny rozwój dziecka w sferze poznawczej, emocjonalnej i społecznej poprzez odpowiednie wspieranie jego samodzielności, aktywności i kreatywności, a także właściwe zaaranżowanie przestrzeni edukacyjnej.

W tekstach zamieszczonych w ostatniej części opracowania – Nauczyciel w (z)reformowanej rzeczywistości szkolnej – autorki skoncentrowały się na kompetencjach, nadziejach i dylematach przyszłych i pracujących już nauczycieli. Dokonujące się zmiany społeczne i kulturowe przyczyniają się bowiem do stawiania pedagogom nowych wymagań związanych przede wszystkim z otwarciem się na jego potrzeby, inspirowaniem i wspieraniem aktywności dziecka poprzez odpowiednie przygotowanie stymulującego go otoczenia edukacyjnego.

Edukacja małego dziecka to obszar w systemie oświaty nie zawsze doceniany, ale niezwykle cenny. Powinien stać się fundamentalnym zagadnieniem we współczesnej pedagogice, a przede wszystkim w praktyce edukacyjnej. Jego wartość zyskała uznanie w zgromadzonych w tym tomie artykułach, w których zwraca się uwagę na konieczność rezygnacji z adap­tacyjnego paradygmatu, zmierzającego do przystosowania człowieka do istniejących warunków życia, na korzyść paradygmatu konstruktywistycznego. Możemy w nich odnaleźć wiele inspiracji i propozycji dla teorii i praktyki edukacyjnej.

 Ewa Ogrodzka-Mazur
Aleksandra Minczanowska

 
 

 Przy zakupie całej serii wydawniczej promocyjna cena:  280,00 zł !

KUPUJĄC CAŁĄ SERIĘ WYDAWNICZĄ OSZCZĘDZASZ PONAD 30%: 

 

Edukacja małego dziecka. Tom 1 Edukacja małego dziecka. Tom 2 Edukacja małego dziecka. Tom 3
Edukacja małego dziecka. Tom 4 Edukacja małego dziecka. Tom 5 Edukacja małego dziecka. Tom 6
Edukacja małego dziecka. Tom 7 Edukacja małego dziecka. Tom 8  Edukacja małego dziecka. Tom 9
Edukacja małego dziecka. Tom 10 Edukacja małego dziecka. Tom 11  Edukacja małego dziecka. Tom 12
Edukacja małego dziecka. Tom 13 Edukacja małego dziecka. Tom 14  Edukacja małego dziecka. Tom 15

 

Edukacja małego dziecka - seria (kliknij tutaj):


Tom 1: Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy (
zobacz tuta)


Tom 2: Wychowanie i kształcenie w praktyce (
zobacz tutaj)


Tom 3: Nowe konteksty, poglądy i doświadczenia (
zobacz tutaj)  


Tom 4: Konteksty rozwojowe i wychowawcze 
(zobacz tutaj) 


Tom 5: Nauczyciel-wychowawca w przedszkolu i szkole (
zobacz tutaj)  


Tom 6: Wybrane obszary aktywności 
(zobacz tutaj)

Tom 7: Przemiany rodziny i jej funkcji (zobacz tutaj)


Tom 8: Przedszkole - przemiany instytucji i jej funkcji (zobacz tutaj)


Tom 9: Szkoła - przemiany instytucji i jej funkcji (zobacz tutaj)


Tom 10: Wychowanie i kształcenie – kierunki i perspektywy zmian 
(zobacz tutaj)


Tom 11: Nauczyciel i dziecko w dobie kryzysu edukacji 
(zobacz tutaj)


Tom 12: Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej
(zobacz tutaj)

Tom 13: Konteksty oświatowe (zobacz tutaj)


Tom 14: Konteksty społeczne i międzykulturowe (zobacz tutaj)

 

 

 


Polecamy również z tej kategorii:
Ewa Ogrodzka-Mazur
40.00
Ewa Ogrodzka-Mazur
40.00

Inne książki tego autora:
Ewa Ogrodzka-Mazur
40.00
Ewa Ogrodzka-Mazur
48.00
Ewa Ogrodzka-Mazur
39.80

Nasi klienci, którzy kupili tę książkę, zamówili również:

Wstecz



Odwiedziło nas użytkowników
COPYRIGHT © 2019 OFICYNA WYDAWNICZA "IMPULS"

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.
Korzystanie, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, oznacza akceptację niniejszej Polityki prywatności stosowania plików cookies
   Zgadzam się