Szukaj
SZCZEGÓŁY KSIĄŻKI
Kategorie:  

Między linearnością a klikaniem (wersja papierowa)

O społecznych konstrukcjach podejść do uczenia się.

Cena promocyjna:
58.00 /48.00
Promocja / Nowość


Klichowski Michał

Wydanie I, Kraków 2012, Format B5, Objętość 240 stron, Oprawa miękka, klejona, folia matowa

ISBN: 978-83-7850-117-6


      Czym jest uczenie się człowieka? Dlaczego ludzie uczą się w różny sposób? Czy sytuacja społeczna może kształtować podejścia do uczenia się? Czy podejścia do uczenia się mogą mieć konstytucję historyczną? Jak podejście do uczenia się wpływa na kształt ludzkiej biografii? Próba odpowiedzi na pytania stanowiła cel tej książki.

     W książce postawiono hipotezę zakładającą, że podejścia do uczenia się są konstruowane społecznie. Procedurą sprawdzenia tej hipotezy była analiza sposobów uczenia się (rodzajów podejść do uczenia się) młodzieży posiadającej odmienny kapitał kulturowy.

     Książka stanowi rodzaj projektu ukierunkowanego na inne odczytanie teorii uczenia się. Inne, bo z jednej strony socjologiczne, z drugiej natomiast wykorzystujące bardzo rzadko stosowane w pedagogice narzędzie – autorski program komputerowy. Jest ona także pewną próbą odejścia od konwencji pisania o uczeniu się.

     Najważniejszym wnioskiem książki jest potwierdzenie stawianej w niej hipotezy. Podejścia do uczenia się są konstruowane społecznie – większość młodzieży o niskim kapitale kulturowym uczy się w sposób linearny, natomiast większość tej o wysokim – klikany.
 

  

 

 

 


Polecamy również z tej kategorii:
Wiesława Martyniuk
49.80
Edyta Januszewska
60.00

Nasi klienci, którzy kupili tę książkę, zamówili również:
Marta Kowalczuk-Walędziak
38.00
Dobrochna Hildebrandt-Wypych
88.00

Wstecz



Odwiedziło nas użytkowników
COPYRIGHT © 2019 OFICYNA WYDAWNICZA "IMPULS"

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.
Korzystanie, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, oznacza akceptację niniejszej Polityki prywatności stosowania plików cookies
   Zgadzam się