Przedszkola w Niemczech. Między siłą tradycji a wyzwaniami przyszłości - premiera

person Wysłane przez: Oficyna Wydawnicza "Impuls" list Kategoria: Premiery i nowości Dodano: favorite Trafienie: 859

Autorki bardzo dobrze opisują swoistość i możliwość funkcjonowania placówek opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych w modelu zdecentralizowanym w kraju o ustroju federalnym. [...] Dzięki takiej publikacji można przełamać mity o rzekomym chaosie czy pozbawieniu państwa wpływu na edukację młodych pokoleń.

PREMIERA WYDAWNICZA


Przedszkola w Niemczech. Między siłą tradycji a wyzwaniami przyszłości 

Inetta Nowosad, Katarzyna Tomasik-Abdelsamie


Książka podejmuje wiele kwestii funkcjonowania przedszkoli w Niemczech, od podstaw ich konstytuowania się po najnowsze zmiany organizacyjne rozpatrywane w kontekście uwarunkowań procesów społecznych. Z tego względu przeznaczona jest dla szerokiego kręgu czytelników. Mogą to być nauczyciele przedszkoli i personel kierowniczy konfrontujący rodzime rozwiązania z niemieckimi, stanowiącymi inspirację do wprowadzania udoskonaleń, jak również studenci poszerzający wiedzę w ramach kształcenia akademickiego – dla nich książka stanie się lekturą uzupełniającą program. Inna grupa odbiorców to politycy i działacze oświatowi oraz rodzice. Kwestie wczesnej edukacji – rozpatrywane jako fundament nie tylko edukacji, ale także ludzkich biografii – warte są bowiem zainteresowania osób świadomych rangi edukacji dzieci zarówno w rozwoju osobistym, jak i społecznym. Książka może inspirować wszystkie wskazane grupy odbiorców, pobudzać ich do podjęcia własnej aktywności lub stanowić punkt odniesienia dla wyznaczanych przez nich priorytetów i sposobów osiągania celów. 


Z recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego

Książka Inetty Nowosad i Katarzyny Tomasik-Abdelsamie znakomicie wpisuje się w literaturę z dziedziny pedagogiki porównawczej z odniesieniem do pedagogiki przedszkolnej, której przedmiot badań, jakim są przedszkola, nie tylko cieszy się w Polsce wysokim uznaniem opinii społecznej, ale i stanowi fundament pod całożyciowe uczenie się każdej osoby. Otrzymujemy niezwykle interesujący wgląd w system zdecentralizowanej oświaty przedszkolnej w Niemczech, gdzie nastąpił radykalny przełom paradygmatyczny, instytucjonalny oraz wychowawczo-opiekuńczy 180 lat temu (od powstania pierwszego przedszkola F.W. Fröbla w Bad Blankenburgu w 1840 roku). Bardzo dobrze się stało, że autorki wprowadzają czytelników w świat niemieckiej pedagogii przedszkolnej, poczynając od jej genezy i ewolucji, skoro w postnowoczesnym świecie powracamy do idei przedszkola w przyrodniczym środowisku. Dla historyków wychowania książka stanowić będzie kompetentne i trafnie ilustrowane oraz znakomicie uzasadnione źródłowo pogłębienie wiedzy o zmianach w przedszkolnej opiece nad dziećmi oraz różnicowaniu edukacyjnych ofert przeznaczonych dla dzieci i ich rodziców. […] teoretycy wychowania czy pedagodzy opiekuńczo-wychowawczy i społeczni przeczytają tu natomiast o niezwykle interesujących sporach o istotę i zakres wychowania przedszkolnego.
Autorki bardzo dobrze opisują swoistość i możliwość funkcjonowania placówek opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych w modelu zdecentralizowanym w kraju o ustroju federalnym. Tak jest nie tylko w Niemczech, ale i w Szwajcarii, Austrii czy Wielkiej Brytanii, gdzie na znacznie wyższym poziomie prowadzona jest edukacja instytucjonalna i pozainstytucjonalna, począwszy od wieku dziecięcego aż do dorosłości – w rozumieniu kształcenia ustawicznego, przez całe życie.
Dzięki takiej publikacji można przełamać mity o rzekomym chaosie czy pozbawieniu państwa wpływu na edukację młodych pokoleń.


Nowość wydawnicza w naszej księgarni internetowej: https://www.impulsoficyna.com.pl/monografie-i-podreczniki-akademickie/2207-przedszkola-w-niemczech-miedzy-sila-tradycji-a-wyzwaniami-przyszlosci.html

Zapraszamy!

niedziela poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota styczeń luty marzec kwiecień maj czerwiec lipiec sierpień wrzesień październik listopad grudzień

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło