• Obniżka
  • Nowy
Moi przyjaciele  z Literkowa w domu

Moi przyjaciele z Literkowa w domu

ISBN: 978-83-8095-904-0
48,00 zł
43,00 zł Zniżka 5,00 zł
Czas dostawy publikacji papierowych kurierem InPost 24 godziny

Podtytuł: Podręcznik do programu nauczania ortografii w klasach I–III Moi przyjaciele z Literkowa. Klasa III

Ilość

Przygodę z ortografią w klasach I–III Autorka podzieliła na trzy poziomy. Dzięki takiej konstrukcji zdobywana wiedza jest systematyzowana, pogłębiana i utrwalana. Na każdym kolejnym poziomie treści z zakresu ortografii narastają i rozszerzają się w układzie spiralnym. Klasa III to spotkania z siedmioma przyjaciółmi z Literkowa podczas rozwiązywania ważnych życiowych problemów, np. co to jest szczęście? Rozważając, filozofując, projektując prezentacje, pisząc opowiadania, wiersze, listy, relacjonując pogodę, regulamin, tworząc fotoreportaże, reklamy itp., dzieci nauczą się używać wyrazów z trudnościami ortograficznymi. Dzięki przyjaciołom słowa staną się im bliższe i łatwiejsze w zastosowaniu.


Kochane Dzieci!

Zapraszam Was na spotkania z 7 przyjaciółmi z Literkowa. Co to za miejsce? To miasteczko, gdzie rzecz jasna mieszkają literki. Wystarczy tylko, że uruchomicie swoją wyobraźnię, a natychmiast się tam przeniesiecie. Poproście rodziców, dziadków, rodzeństwo lub kolegów, by pomogli Wam w   czytaniu   dialogów,   a   także by pobawili się z Wami w domowy teatrzyk. Odgrywanym rolom mogą towarzyszyć rekwizyty, które sami przygotujecie. Miło będzie, gdy w Waszym domu zagoszczą maskotki literek. Zastąpią Wam lalki, które spełniają ważne zadanie w teatrzyku kukiełkowym. Zadbajcie, by podczas przedstawień pojawiły się wyrazy z trudnościami ortograficznymi. Możecie je przepisać na zwykłe kartki papieru i zaznaczyć przyjaciół odpowiednim kolorem. Istnieje także możliwość zaprezentowania historyjki ortograficznej przy użyciu samych kartoników z wyrazami. Najważniejsze, że po zapoznaniu się z historyjką spróbujecie wcielić się w różnorodne role. Gdy już się rozsmakujecie w aktorstwie, z pewnością sami napiszecie własne scenariusze i wyreżyserujecie podobne opowiastki, a scenografia powstanie błyskawicznie dzięki Waszej nieskrępowanej wyobraźni i wprawnym dłoniom. Na koniec miło będzie zgromadzić widownię i zaprezentować własne przedstawienie. Ważną rolę odegrają także domowe gazetki, osobisty album i słownik ortograficzny.

Zabawy z przyjaciółmi z Literkowa staną się dla Was okazją do: – poznania wielu interesujących, zabawnych i niezwykłych historyjek o trudnych w zastosowaniu literkach i dwuznakach; – bycia widzem, aktorem, reżyserem i scenografem – udziału w małych formach teatralnych; – wyrażania emocji; – odkrywania własnych talentów, możliwości i samego siebie; – tworzenia opowiadań, albumów, słowników, obrazów, komiksów i wielu innych prac; – poznania różnych sposobów uczenia się; – uczenia się „przy okazji”; – rozwijania mowy; – ćwiczenia pamięci; – zaprezentowania własnych dokonań; – wychowania przez teatr; – filozofowania i rozważania; – fantazjowania i dobrej zabawy; – patrzenia na świat oczyma ludzi teatru; – samooceny własnych dokonań; – mierzenia się z oceną publiczności; – doświadczania   mocy,   którą   mają   maskotki   reprezentujące wszystkich przyjaciół z Literkowa.

496 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Renata Pasymowska

Renata Pasymowskanauczyciel dyplomowany edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 10 w Olsztynie, specjalista w zakresie terapii pedagogicznej i reżyserii teatralnej, autorka Moich przyjaciół z Literkowa. Programu nauczania ortografii w klasach I–III, twórczyni nagrodzonego programu i scenariuszy do edukacji wczesnoszkolnej W Literkowie, w Cyferkowie i Nutkowie – Świat i teatr w mojej głowie, dostępnego na platformie edukacyjnej MEN, autorka wielu scenariuszy przedstawień teatralnych oraz opiekun koła teatralnego, współpracuje z uczelniami w Olsztynie, a także ośrodkami metodycznymi w Polsce, prowadząc zajęcia ze studentami i warsztaty dla nauczycieli.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Renata Pasymowska

ISBN druk

978-83-8095-809-8

ISBN e-book

Objętość

166 stron

Wydanie

I, 2020

Format

A4 (210x297)

Oprawamiękka, klejona, folia matowa

Wstęp      

 I.    Na czym polega praca z programem nauczania ortografii w klasach I–III Moi przyjaciele z Literkowa?       

II.    Klasa III – integracyjne spotkania z 7 przyjaciółmi z Literkowa. Organizacja pracy z programem Moi przyjaciele z Literkowa w klasie III    

1.    Co to jest regulamin i po co się go tworzy?        
2.    Mocne strony bohaterów z Literkowa     
3.    Dlaczego matematyka jest królową nauk? – matematycy z Literkowa       

4.    Leśna ortografia łatwiej do głowy trafia    
Utrwalanie przez kodowanie!
Przygotowanie do I Domowego Konkursu Wiedzy o Literkowie    
I Domowy Konkurs Wiedzy o Literkowie        

5.    Po co uprawiamy sport? – sportowe zmagania w Literkowie   
6.    Co to znaczy Wielki Człowiek? – wybory Wielkiej Litery w Literkowie        
7.    Jak chronić się przed chorobami? – przepisy na zdrowie z Literkowa       

8.    Konkurs talentów w Literkowie    
Utrwalanie przez zgadywanie!
Przygotowanie do II Domowego Konkursu Wiedzy o Literkowie   
II Domowy Konkurs Wiedzy o Literkowie   

 9.    Kiedy czas się dłuży? Przyjacielskie sposoby na długie jesienne wieczory        
10.    Bajki z Literkowa     
11.    Projektuję mapę Literkowa     
12.    Prognoza pogody z Literkowa   
Utrwalanie przez zasłanianie!
Przygotowanie do III Domowego Konkursu Wiedzy o Literkowie     
III Domowy Konkurs Wiedzy o Literkowie     

13.    Kiedy obdarowywanie sprawia radość? – mikołajki w Literkowie       
14.    Zima w Literkowie          
15.    Ferie w Literkowie          

16.    W karnawale wielkie bale – bal w Literkowie   
Utrwalanie przez scalanie!
Przygotowanie do IV Domowego Konkursu Wiedzy o Literkowie          
IV Domowy Konkurs Wiedzy o Literkowie          

17.    Co to jest szczęście? – filozofowanie w Literkowie        
18.    Wiosna w Literkowie       
19.    Lepieje z Literkowa        

20.    Żarty z Literkowa        
Utrwalanie przez poszukiwanie!
Przygotowanie do V Domowego Konkursu Wiedzy o Literkowie     
V Domowy Konkurs Wiedzy o Literkowie     

21.    Dyskusje o poważnych sprawach – używki, nawyki, próżnowanie w Literkowie       
22.    Bycie rodzicem to trudna sztuka. Warsztaty dla rodziców – prowadzący: wszechwiedzący Wyjątkuś    
23.    Kiedy podróże kształcą? Podróżnicy z Literkowa     

24.    Reklamuję Literkowo    
Utrwalanie przez fantazjowanie!
Przygotowanie do VI Domowego Konkursu Wiedzy o Literkowie        
VI Domowy Konkurs Wiedzy o Literkowie            

25.    Treningi ortograficzne – utrwalanie zgromadzonego słownictwa w klasie III             
26.    Całoroczny konkurs wiedzy o Literkowie po klasie III           


III.    Propozycje okolicznościowe          
 1.    Teatrzyk z okazji świąt Bożego Narodzenia         
 2.    Wielkanoc w Literkowie         

IV.    Podsumowanie       
 1.    Opinie rodziców i uczniów na temat programu Moi przyjaciele z Literkowa            

 V.    Bibliografia            

VI.    Aneks

fragment

Renata Pasymowska ożywia i uczłowiecza litery – nie są one płaskie i szare, ale prawdziwe, trójwymiarowe. […] Autorka, posługując się konwencją teatru, snuje narracje, nabudowując na nich ortograficzne zagadnienia. Wykorzystuje przy tym różnorodne formy dramowo-teatralne. Konsekwentnie i stale uaktywnia przez to dziecięcą wyobraźnię i pobudza uczniów do aktywności. […] Przedstawiona propozycja nauczania ortografii wyrosła z bogatego doświadczenia Renaty Pasymowskiej. Jako nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i pedagog-terapeuta Autorka miała wielokrotnie okazję przetestować w praktyce proponowane rozwiązania metodyczne.

Z recenzji dr hab. Marzenny Nowickiej, prof. UWM
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie


Autorka prezentuje innowacyjne podejście do pracy edukacyjnej ukierunkowanej na zapewnienie uczniom klas początkowych sukcesu w procesie uczenia się ortografii. Istotę tego podejścia trafnie oddaje motto książki. Wskazuje ono wyraźnie, że mamy do czynienia z koncepcją pracy, w której nauka ortografii jest powiązana z rozwijaniem procesów poznawczych uczniów, z odwoływaniem się do bogatego świata dziecięcej wyobraźni i fantazji, z przypisaniem szczególnego znaczenia uczeniu się przez działanie, odkrywanie i przeżywanie. Sygnalizuje ono również, że uczestnictwo dzieci w różnych formach działań teatralnych, występowanie w roli widza i aktora tworzy kontekst sprzyjający pomyślnemu rozwojowi uczniów i powodzeniu w nabywaniu umiejętności szkolnych. […] Należy przy tym dodać, że sam udział w różnych formach działań teatralnych pełni funkcję terapeutyczną. Taką funkcję pełnią także interaktywne maskotki przedstawiające przyjaciół z Literkowa. Obdarzone są one, jak trafnie zauważa Autorka, mocą sprawczą taką, jaką posiada przytulanka. „Wystarczy ją wziąć w ręce i już świat staje się przyjazny jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki”.

Z recenzji dr Małgorzaty Kowalik-Olubińskiej
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło