Sytuacja społeczna młodzieży szkolnej z parcjalnymi zaburzeniami rozwoju

Sytuacja społeczna młodzieży szkolnej z parcjalnymi zaburzeniami rozwoju

ISBN: 978-83-7308-870-2
30,00 zł
Czas dostawy publikacji papierowych kurierem InPost 24 godziny

Prezentowana publikacja jest monografią socjopedagogiczną, w której, opierając się na badaniach wybranej populacji młodzieży, starano się wyjawić socjologiczny i pedagogiczny (pomijając psychologiczny) aspekt złożonej sytuacji społecznej uczniów doświadczających zaburzeń rozwojowych...

Wersja książki
Ilość

Publikacja dostępna w wersji elektronicznej e-book.

Prezentowana publikacja jest monografią socjopedagogiczną, w której, opierając się na badaniach wybranej populacji młodzieży, starano się wyjawić socjologiczny i pedagogiczny (pomijając psychologiczny) aspekt złożonej sytuacji społecznej uczniów doświadczających zaburzeń rozwojowych.

Punktem wyjścia do poszukiwań badawczych były pytania: w jaki sposób radzą sobie uczniowie z takimi zaburzeniami w społeczności szkolnej, czy są z tego powodu „naznaczani” przez społeczność szkolną oraz jakie warunki są dla nich sprzyjające, a jakie hamują rozwój ich osobowości?

W badaniach wzięto pod uwagę zaburzenia parcjalne, które utrudniają dziecku edukację już w pierwszym roku nauki, bowiem obejmują procesy pełniące podstawową rolę w opanowywaniu umiejętności czytania i pisania: zaburzenia percepcji wzrokowej, zaburzenia percepcji słuchowej, zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej, lateralizacji oraz zdolności stosowania zasad poprawnej ortografii.

199 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF

Specyficzne kody

isbn
978-83-7308-870-2

Barbara Toroń-Fórmanek

Toroń Barbaradr hab., profesor Uniwersytetu Zielonogórskiego, zatrudniona na Wydziale Pedagogiki, Psychologii i Socjologii UZ w Instytucie Pedagogiki, kierownik Zakładu Resocjalizacji; z uczelnią związana od 1999 roku. Zainteresowania naukowe: badania biograficzne w środowisku recydywistów. Od 2007 roku organizuje prowadzone przez studentów UZ zajęcia terapeutyczne dla więźniów (programy resocjalizacyjne rozwijające umiejętności prospołeczne u osób przebywających w izolacji penitencjarnej). Kierownik studiów podyplomowych (terapia zaburzeń zachowań adolescentów i osób dorosłych oraz kryminologia z elementami wiktymologii). Opiekun naukowy Penitencjarnego Koła Naukowego Studentów UZ „Prison” oraz Koła Naukowego Doktorantów „Inkluzja”. Prowadzi praktykę terapeutyczną z osadzonymi i ich rodzinami. Od czerwca 2015 roku członek Europejskiego Forum Polityki Karnej Stosowanej. Od lutego 2020 roku powołana przez ministra sprawiedliwości w skład Rady Polityki Penitencjarnej III kadencji.

Autorka wielu monografii, w tym: Sytuacja społeczna młodzieży szkolnej z parcjalnymi zaburzeniami rozwoju; Zagrożeni i skazani na resocjalizację; Przestępczość skazanych kobiet i mężczyzn w perspektywie biograficznej, oraz licznych artykułów, m.in. Przestępczy styl życia a społeczne próby jego transformacji; Zachowania przestępcze jako styl życia.

Odznaczona brązową odznaką za zasługi w pracy penitencjarnej przez ministra sprawiedliwości Jarosława Gowina i srebrną odznaką za zasługi w pracy penitencjarnej przez ministra sprawiedliwości Zbigniewa Ziobrę.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Toroń-Fórmanek Barbara

ISBN druk

978-83-7308-870-2

ISBN e-book

978-83-7308-870-2

Objętość

328 stron

Wydanie

I, 2007

Format

e-book PDF

Oprawa 

 Wprowadzenie

 

I.                     Pojęcie sytuacji społecznej młodzieży w kontekście wybranych koncepcji teoretycznych

 

1.1.   Pojęcie sytuacji społecznej

1.2.   Interdyscyplinarne ujęcie sytuacji człowieka

1.3.   Sytuacja standardowa, optymalna i trudna

1.4.   Próba operacjonalizacji pojęcia sytuacji społecznej

 

II.                   Parcjalne zaburzenia rozwoju dzieci i młodzieży

 

2.1.   Parcjalne zaburzenia rozwoju – istota zjawiska

2.2.   Zaburzenia percepcji wzrokowej

2.3.   Zaburzenia percepcji słuchowej

2.4.   Zaburzenia koordynacji wzrokowo-słuchowej

2.5.   Zaburzenia lateralizacji

2.6.   Zaburzenia zdolności stosowania zasad poprawnej ortografii, czytania i pisania, czyli specyficzne trudności w uczeniu się

2.7.   Pomoc terapeutyczna udzielana młodzieży z parcjalnymi zaburzeniami rozwoju – aspekty prawne a stan praktyczny

 

III.                  Zarys własnego projektu badawczego

 

3.1.   Przedmiot i cele badań

3.2.   Problemy badawcze

3.3.   Zmienne i wskaźniki

3.4.   Metoda, techniki i narzędzia badawcze

3.5.   Organizacja i teren badań

 

IV.                Kształtowanie się sytuacji społecznej młodzieży z parcjalnymi zaburzeniami rozwoju uspołeczniającej się w warunkach miasta i rejonu wiejskiego

 

4.1.   Charakterystyka badanych uczniów i środowisk ich pochodzenia

4.2.   Sytuacja społeczna młodzieży z parcjalnymi zaburzeniami rozwoju ze względu na sposób pełnienia przez nią roli ucznia w środowisku szkolnym

4.3.   Sytuacja społeczna młodzieży z parcjalnymi zaburzeniami rozwoju ze względu  na sposób pełnienia przez nie roli ucznia w środowisku rodzinnym.

 

V.                  O potrzebie wspierania rodzin młodzieży szkolnej z parcjalnymi zaburzeniami rozwoju

 

Bibliografia

 

Spis tabel i rysunków

 

 

fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło