Rodzinne, edukacyjne i psychologiczne wyznaczniki rozwoju
Cena podstawowa
36,19 zł
-8,00 zł
Cena
28,19 zł
Bogdanowicz Marta
profesor doktor habilitowany – psycholog kliniczny dziecięcy, dyrektor Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, założycielka, wieloletnia przewodnicząca, a obecnie wiceprzewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji (1990), wiceprzewodnicząca Europejskiego Towarzystwa Dysleksji (European Dyslexia Association), członek międzynarodowych towarzystw naukowych.
Jej zainteresowania, prace i badania dotyczą głównie psychologii klinicznej dziecka, dysleksji rozwojowej, leworęczności, profilaktyki niepowodzeń szkolnych i terapii pedagogicznej. Opracowała kilka narzędzi diagnostycznych (Skalę Ryzyka Dysleksji, Skalę Obserwacji Zachowania Dzieci i Rodziców, Skalę Oceny Skuteczności Metody Dobrego Startu).
Jest jednym z pionierów pracy Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w Polsce i jednocześnie należy do niewielkiej liczby trenerów w tej dziedzinie. Jest autorką ponad 300 publikacji, w tym 40 książek i publikacji zwartych, m.in.:
• Portrety nie tylko sławnych osób z dysleksją, Wydawnictwo Harmonia, 2008.
• Przytulanki, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2003.
• W co się bawić z dziećmi?, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2004.
• Ryzyko dysleksji, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2005.
• Metoda Dobrego Startu, WSiP, 2005. Źródło: Wikipedia.
Lipowska Małgorzata
dr adiunkt Zakładu Psychologii Klinicznej i Neuropsychologii Instytutu Psychologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Prowadziła badania własne z zakresu psychologii o tematyce: Obraz relacji partnerskich w oczach młodzieży (2001) Spostrzeganie nadpobudliwości psychoruchowej przez nauczycieli - specyficzny profil osobowości czy zaburzenie.(2004) Specyfika zaburzeń procesów poznawczych dzieci z dysleksją rozwojową i zespołem hiperkinetycznym.(2007)
Zainteresowania naukowe:
Neuropsychologia rozwoju Psycholingwistyka rozwojowa
Funkcjonowanie poznawcze dzieci ze współwystępowaniem ADHD i dysleksji
Percepcja i wyznaczniki atrakcyjności fizycznej
Rozwój kategorii zdrowia i urody wśród dzieci
Teoria mikrogenetyczna