• Obniżka
Rodzinne, edukacyjne i psychologiczne wyznaczniki rozwoju

Rodzinne, edukacyjne i psychologiczne wyznaczniki rozwoju

ISBN: 978-83-7587-112-8
38,00 zł
30,00 zł Zniżka 8,00 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny

Książka Rodzinne, psychologiczne i edukacyjne wyznaczniki rozwoju stawia pytania i poszukuje odpowiedzi o najkorzystniejsze warunki do rozwoju i egzystencji w przypadku dziecka, szczególnie dziecka, którego rozwój przebiega w sposób nietypowy, mającego specjalne potrzeby edukacyjne, ale także człowieka dorosłego, skoro ujmujemy rozwój jako proces ciągły...

Ilość

Książka Rodzinne, psychologiczne i edukacyjne wyznaczniki rozwoju stawia pytania i poszukuje odpowiedzi o najkorzystniejsze warunki do rozwoju i egzystencji w przypadku dziecka, szczególnie dziecka, którego rozwój przebiega w sposób nietypowy, mającego specjalne potrzeby edukacyjne, ale także człowieka dorosłego, skoro ujmujemy rozwój jako proces ciągły. Praca stanowi pokłosie Jubileuszowej Konferencji z okazji 30-lecia Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego. Umożliwiła ona spotkanie mistrzów w dziedzinie psychologii z niemal wszystkich polskich uczelni wyższych. Do rąk Czytelników oddajemy ostatni – trzeci tom publikacji z tej konferencji. Zachęcamy do zapoznania się z dwoma poprzednimi: Współczesny człowiek w świetle dylematów i wyzwań: perspektywa psychologiczna pod redakcją Mieczysława Plopy i Magdaleny Błażek (2008); Kliniczne i sądowo-penitencjarne aspekty funkcjonowania człowieka pod redakcją Gabrieli Chojnackiej-Szawłowskiej i Beaty Pastwy-Wojciechowskiej (2007).

20 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa twarda

Bogdanowicz Marta

Bogdanowicz Martaprofesor doktor habilitowany – psycholog kliniczny dziecięcy, dyrektor Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, założycielka, wieloletnia przewodnicząca, a obecnie wiceprzewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji (1990), wiceprzewodnicząca Europejskiego Towarzystwa Dysleksji (European Dyslexia Association), członek międzynarodowych towarzystw naukowych.

Jej zainteresowania, prace i badania dotyczą głównie psychologii klinicznej dziecka, dysleksji rozwojowej, leworęczności, profilaktyki niepowodzeń szkolnych i terapii pedagogicznej. Opracowała kilka narzędzi diagnostycznych (Skalę Ryzyka Dysleksji, Skalę Obserwacji Zachowania Dzieci i Rodziców, Skalę Oceny Skuteczności Metody Dobrego Startu).

Jest jednym z pionierów pracy Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w Polsce i jednocześnie należy do niewielkiej liczby trenerów w tej dziedzinie. Jest autorką ponad 300 publikacji, w tym 40 książek i publikacji zwartych, m.in.:

• Portrety nie tylko sławnych osób z dysleksją, Wydawnictwo Harmonia, 2008.

• Przytulanki, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2003.

• W co się bawić z dziećmi?, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2004.

• Ryzyko dysleksji, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2005.

• Metoda Dobrego Startu, WSiP, 2005. Źródło: Wikipedia.

 


Lipowska Małgorzata

Lipowska Małgorzata dr adiunkt Zakładu Psychologii Klinicznej i Neuropsychologii Instytutu Psychologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Prowadziła badania własne z zakresu psychologii o tematyce: Obraz relacji partnerskich w oczach młodzieży (2001) Spostrzeganie nadpobudliwości psychoruchowej przez nauczycieli - specyficzny profil osobowości czy zaburzenie.(2004) Specyfika zaburzeń procesów poznawczych dzieci z dysleksją rozwojową i zespołem hiperkinetycznym.(2007)

Zainteresowania naukowe:

Neuropsychologia rozwoju Psycholingwistyka rozwojowa

Funkcjonowanie poznawcze dzieci ze współwystępowaniem ADHD i dysleksji

Percepcja i wyznaczniki atrakcyjności fizycznej

Rozwój kategorii zdrowia i urody wśród dzieci

Teoria mikrogenetyczna

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Bogdanowicz Marta, Lipowska Małgorzata

ISBN druk

978-83-7587-112-8

ISBN e-book


Objętość

284 stron

Wydanie

I, 2008

Format

B5 (160x235)

Oprawatwarda, szyta

Część I

Rodzinne wyznaczniki rozwoju

 

Maria Straś-Romanowska

Szanse i zagrożenia rozwoju człowieka we współczesnym świecie

Roman Ossowski

Człowiek niepełnosprawny w rodzinie – dylematy rozwoju i wsparcia

Teresa Rostowska

Psychologiczne determinanty jakości życia rodzinnego.

Pojęcie jakości życia i kierunki badań Barbara Harwas-Napierała

Komunikacja wewnątrzrodzinna a jakość życia rodziny

Maria Kaźmierczak

Empatia w związkach małżeńskich

Iwona Janicka

Dynamika związku a wzajemna zależność partnerów kohabitujących

Aleksandra Nowakowska

Jakość życia w związkach marynarskich

Piotr Połomski

Jedynactwo w perspektywie XXI wieku

Aleksandra Lewandowska-Walter

Psychospołeczne uwarunkowania adaptacji dzieci do życia w rodzinie zrekonstruowanej

Agnieszka Miłkowska

Lęk i depresyjność u młodzieży w świetle systemowych zasobów rodzinnych

Bożena Petrykowska, Monika Zielińska

Postawy rodziców dziecka autystycznego

Grażyna Poraj

Rodzina jako środowisko stymulujące agresywne zachowanie dzieci na rożnych etapach rozwoju

 


Część II

Edukacyjne i psychologiczne wyznaczniki rozwoju

 

Alina Kolańczyk

Nieuświadamiana kontrola afektu. Od pierwszeństwa afektu do kontroli działania (czy eksperymentator powinien rozumieć osobę badaną?)

Grażyna Krasowicz-Kupis

Świadomość językowa a komunikowanie się za pomocą pisma

Izabela Pietras

Młodzież z dysortografią – próba typologii

Krystyna Sochacka

Znaczenie płci w procesie nauki czytania

Celestyna Grzywniak

Przetrwałe odruchy a powstanie trudności szkolnych u dzieci w wieku szkolnym

Irena Sorokosz

Radzenie sobie ze stresem szkolnym a osobowość uczniów z dysleksją

Urszula Oszwa

Od agnozji liter i cyfr do dyskalkulii rozwojowej. Neuropsychologia zaburzeń liczenia wczoraj, dziś, jutro

Aneta R. Borkowska

Oblicza impulsywności w zespole ADHD

Małgorzata Lipowska, Leszek Buliński

Współczesne koncepcje współwystępowania dysleksji rozwojowej i zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi

Dorota Kalka

Przyszłość w oczach młodzieży – jak i co planują adolescenci z nadpobudliwością psychoruchową, dysleksją oraz młodzież uzależniona?

Marta Łockiewicz, Dorota Kalka

Efektywność Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz we wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa

Marta Bogdanowicz

Rozwój i edukacja dzieci z dysleksją w Europie pod ochroną prawną – dane Kwestionariusza Europejskiego Towarzystwa Dysleksji (EDA)

Paulina Petrus, Katarzyna Jaroszewska, Anna Konopacka-Rzepiak, Joanna Lewańczyk, Natalia Rybak

Wartość różnorodności – obcojęzyczna szkoła a czytanie w języku ojczystym

Monika Zielińska, Aneta Bagińska, Beata Kubiak

Funkcjonowanie poznawcze wysokofunkcjonujących osób z autyzmem wczesnodziecięcym i zespołem Aspergera

Henryk Olszewski

Psychologia wobec starzenia się i starości: o paradoksach związanych z pojęciem adaptacji do wieku

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło