Pedagogika waldorfska powstała w 1919 roku i swoją nazwę zawdzięcza siedzibie szkoły, znajdującej się w budynku fabryki papierosów Waldorfa-Astoria. Twórcą omawianej metody jest Rudolf Steiner. W odróżnieniu od innych metod nauczania, w pedagogice waldorfskiej dużą wagę przywiązuje się do rozwoju artystycznego dziecka i angażowania go do wykonywania prac kreatywnych oraz manualnych. Szkoły waldorfskie nie korzystają z podręczników i nie mają systemu ocen. Przedstawiciele waldorfskiego nurtu pedagogicznego są zwolennikami zintegrowanej edukacji zarówno w młodszych, jak i starszych klasach. Nauczyciele sami ustalają program nauczania, korzystając przy tym z wiedzy o rozwoju dziecka. Publikacje z zakresu pedagogiki waldorfskiej z pewnością będą użytecznymi pozycjami dla wszystkich pracowników szkół i przedszkoli waldorfskich, jak również placówek edukacyjnych wprowadzających elementy tej metody do swoich programów nauczania.
Edukacja waldorfska
Edukacja waldorfska to jedna z możliwości kształcenia należących do pedagogiki alternatywnej. Opiera się na nauce przez zabawę i doświadczenie, a także na rozbudzaniu zainteresowania poznaniem otaczającego świata. Stawia na indywidualny, harmonijny rozwój każdego ucznia. Nauczyciele w szkołach waldorfskich starają się dobrać zajęcia do zainteresowań podopiecznych, a przy tym konstruować je w sposób pozwalający na zaangażowanie wszystkich zmysłów. Nie zawsze jest to łatwym zadaniem. Z pomocą przychodzą specjalistyczne książki, omawiające różne zagadnienia pedagogiki waldorfskiej. Dostępne w naszym wydawnictwie publikacje będą przydatne nie tylko dla nauczycieli zajmujących się edukacją waldorfską. To również propozycja dla rodziców, którzy poszukują dla swoich dzieci najlepszej metody nauki.