Retoryka w dydaktyce akademickiej
Cena podstawowa
32,38 zł
-4,00 zł
Cena
28,38 zł
Andrei Ahapau
urodził się w 1989 roku w Moskwie. Studiował teologię na Papieskim Wydziale Teologicznym w Warszawie. W latach 2012–2014 był studentem w Instytucie Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. W 2014 roku uzyskał magisterium z teologii dogmatycznej na Papieskim Wydziale Teologicznym w Warszawie, w 2016 roku – licencjat z teologii fundamentalnej w KUL, a w 2022 roku na tym samym uniwersytecie zdobył tytuł magistra z retoryki stosowanej.
Wygłosił ponad 70 referatów na konferencjach ogólnopolskich i międzynarodowych. Jest autorem jednej monografii i kilku artykułów. W latach 2014–2015 prowadził zajęcia z teologii ekumenicznej w Kolegium Katechetycznym im. Zygmunta Łozińskiego w Baranowiczach (diecezja pińska, Białoruś). Jest członkiem Zespołu Pedagogiki Chrześcijańskiej przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, Polskiego Towarzystwa Retorycznego oraz Polskiego Towarzystwa Pedagogiki Filozoficznej. W latach 2018–2019 był stypendystą Fondazione Ratzinger (Watykan). Obecnie doktorant w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych Uniwersytetu Łódzkiego.
Imelda Chłodna-Błach
dr habilitowany, adiunkt w Katedrze Filozofii Kultury i Podstaw Retoryki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Redaktor naczelna czasopisma „Studia Gilsoniana”, członek redakcji „Roczników Kulturoznawczych” oraz sekretarz redakcji czasopisma „Człowiek w Kulturze”.
Autorka takich książek, jak: Edukacja amerykańska. Drogi i bezdroża (Lublin 2008), Od paidéi do kultury wysokiej. Filozoficzno-antropologiczne podstawy sporu o kulturę (Lublin 2016), From paideia to high culture: A philosophical-anthropological approach (Berlin 2020). Napisała również kilkanaście haseł encyklopedycznych (m.in. do wydawanej od 2000 roku przez Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu Powszechnej encyklopedii filozofii) oraz ponad 40 artykułów naukowych dotyczących zagadnień związanych z edukacją i filozofią wychowania.
Zainteresowania naukowe autorki obejmują problematykę związaną z filozofią kultury i cywilizacji, filozofią edukacji, sztuką retoryki, kulturą żywego słowa, technikami zapamiętywania. Cyklicznie prowadzi warsztaty z retoryki, kultury żywego słowa, kompetencji medialnych, mnemotechniki, także w ramach szkoleń dla rzeczników prasowych i pracowników wymiaru sprawiedliwości organizowanych przez Ministerstwo Sprawiedliwości.