• Obniżka
  • Nowy
Logopedyczny kwestionariusz obrazkowy

Logopedyczny kwestionariusz obrazkowy

ISBN: 978-83-8294-319-1
59,05 zł
47,05 zł Oszczędzasz: 12,00 zł

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 50,00 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Polecamy nowe wydanie II zmienione 2024 w KOLORZE!

Opracowanie zawiera materiał obrazkowy do wymowy samogłosek i spółgłosek oraz do nazywania członków rodziny, czynności, zbiorów, kolorów, figur geometrycznych, liczebników, pojęć przeciwstawnych, przyimków, pór roku, pór dnia a także...

Wersja książki
Ilość

Od wydawcy

Logopedyczny kwestionariusz obrazkowy będzie pomocny logopedom, rodzicom, nauczycielom w ogólnej ocenie stanu mowy dziecka. Autorki od lat z powodzeniem wykorzystują go do sprawdzania wymowy głosek, umiejętności językowych czy zdolności komunikacyjnych dziecka.

Zaletą kwestionariusza jest możliwość stosowania go w zależności od potrzeb i własnej inwencji w pracy z dziećmi z różnymi zaburzeniami mowy.

Publikacja zawiera materiał obrazkowy do wymowy samogłosek i spółgłosek oraz do nazywania członków rodziny, czynności, zbiorów, kolorów, figur geometrycznych, liczebników, pojęć przeciwstawnych, przyimków, pór roku, pór dnia, a także historyjki obrazkowe dwu-, trzy-, czteroelementowe i obrazek do opowiadania.

Do materiału obrazkowego są podane pytania, polecenia i odpowiedzi, które ułatwiają korzystanie z kart ćwiczeń.

Polecamy!

496 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-8294-319-1
Stopień 
2025-01-09

Logopedyczny kwestionariusz obrazkowy

Opóźnienie rozwoju mowy występuje wtedy, gdy proces kształtowania i rozwoju mowy we wszystkich bądź niektórych aspektach(fonetycznym, gramatycznym, leksykalnym czy ekspresyjnym) ulega opóźnieniu i przebiega niezgodnie z normą przewidzianą dla grupy wiekowej. Z opóźnieniem rozwoju mowy mamy do czynienia, gdy jest ono rezultatem indywidualnego tempa i rytmu rozwoju, a także gdy jest ono konsekwencją poważnych zaburzeń rozwoju, takich jak głuchota czy spektrum autyzmu. Przyczyn opóźnionego rozwoju mowy jest bardzo wiele, jednak niezależnie od tego, jakie są czy rodzaju opóźnionego rozwoju mowy, schemat postępowania terapeutycznego wygląda zwykle podobnie, stosowane są ćwiczenia stymulujące mowę, do których zalicza się zabawy oddechowe, słuchowe, logorytmiczne, dźwiękonaśladowcze i usprawniające aparat mowy.

Zanim jednak ten aparat mowy zaczniemy usprawniać, należy sprawdzić, czy i co się dzieje. Postawienie trafnej diagnozy warunkuje bowiem programowanie optymalnej terapii. Logopeda mierzy się z wyzwaniem, jakim jest ocena zachowań językowych i komunikacyjnych człowieka. W toku diagnozowania ocenia wiele elementów składających się na całokształt funkcjonowania językowo-komunikacyjnego pacjenta. Podstawową częścią badania logopedycznego jest badanie mowy. Obejmuje ono ocenę: stanu i funkcjonowania narządów artykulacyjnych, funkcji prymarnych, fonacji i prozodii mowy oraz wymowy pacjenta. W toku prowadzenia diagnozy ocenia się czynności poznawcze pacjenta: sprawność leksykalną, sprawność semantyczną oraz narracyjną. Sprawność leksykalna obejmuje sposób opisywania świata, czyli cały zasób słownictwa czynnego i biernego. Sprawność semantyczna odnosi się do tego, czy pacjent potrafi dane słowa przyporządkować do określonego znaczenia, czyli czy rozumie znaczenie pewnych pojęć. W toku diagnozowania sprawności poznawczych w logopedii ocenia się również sprawność narracyjną, czyli umiejętność tworzenia opowiadania z zachowaniem logicznego, przyczynowo-skutkowego ciągu.

Narzędziem służącym do ogólnej oceny rozwoju mowy dziecka może być na przykład „Logopedyczny kwestionariusz obrazkowy”, sprawdzający wymowę poszczególnych głosek, umiejętności językowe oraz zdolności komunikacyjne dziecka. Autorki, Grażyna Krzysztoszek i Małgorzata Piszczek, w opublikowanym nakładem Oficyny Wydawniczej IMPULS kwestionariuszu, dzielą się z nami nie tylko swoim doświadczeniem diagnostycznym, którego jest on wynikiem, ale dostarczają nam pomocy w pracy z dziećmi mającymi zaburzenia mowy. Atrakcyjny graficznie kwestionariusz będzie również interesujący dla dzieci, które tym chętniej uczestniczyć będą w takim badaniu czy „zabawie”. Kwestionariusz może być bowiem pomocny nie tylko dla logopedów – mogą go wykorzystywać w swojej pracy nauczyciele przedszkolni czy wczesnoszkolni, będzie również wspaniałym wsparciem dla rodziców.

Publikacja zawiera materiał obrazkowy związany z wymową samogłosek i spółgłosek oraz do nazwania członków rodziny, różnych czynności, zbiorów, kolorów, figur geometrycznych, liczebników, pojęć przeciwstawnych, przyimków, pór roku, pór dnia. Znajdziemy tu również proste historyjki obrazkowe o różnej złożoności (dwu-, trzy-czteroelementowe) oraz rysunki do opowiadania. Materiał obrazkowy został uzupełniony pytaniami, poleceniami i odpowiedziami, które mogą ułatwić korzystanie z pomocy, ale nie są obligatoryjne – szczególnie nauczyciele mogą wykorzystywać je na różne sposoby, nawet laminować, rozcinać i wykorzystywać do fizycznego ułożenia historyjki w logicznym ciągu zdarzeń.

Kwestionariusz obrazkowy polega na pokazywaniu dziecku obrazków wraz z zadawaniem pytań. Można wykorzystać pytania typu „co to jest?” (np. aparat, oko, osa, ucho) lub np. „kto mieszka w morzu - ryby”/”gdzie są pierogi – na talerzu” itp. Może się okazać, że dzięki użyciu kwestionariusza przekonamy się również o możliwościach dziecka, z których jako rodzice czy nauczyciele nie zdawaliśmy sobie sprawę (np. wiedza dziecka na określony temat, jego zainteresowania). Większość kart z obrazkami (z tyłu znajdują się poprawne nazwy przedmiotów) jest kolorowa, znajdziemy tu jednak również kartę biało-czarną, która wymaga od dziecka pokolorowania określonych ilustracji (np. trawa, serce, gałąź) na właściwy kolor. Historyjki zawarte w książce zawierają się natomiast w tematyce bliskiej dziecku – znajdziemy tu pory dnia (wskazywane zarówno przez wykonywane czynności, jak i widok za oknem), pory roku czy wydarzenia na drodze.

Kwestionariusz można wykorzystywać również w przypadku dzieci nie mających problemów z aparatem mowy, choćby do rozwijania słownictwa – może on stać się doskonałym uzupełnieniem zabaw tematycznych czy ćwiczenia przeciwieństw czy budowy zdań. Tym sposobem staje się on nieocenioną pomocą, z której korzystać można – w zależności od potrzeb i celu, który chcemy osiągnąć – w różny sposób.

źródło: http://www.qulturaslowa.pl/2025/01/grazyna-krzysztoszek-magorzata-piszczek.html

Napisz recenzje

Krzysztoszek Grażyna

Dyplomowany logopeda, pracuje w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Jest logopedą z wieloletnim doświadczeniem zajmującym się diagnozą i terapią dzieci z różnymi zaburzeniami mowy, głównie: z opóźnionym rozwojem mowy, dyslalią, alalią, jąkaniem, rozszczepem podniebienia. Różnorodne formy opieki logopedycznej realizuje zarówno w poradni, jak i na terenie przedszkoli i żłobka.

Razem z Małgorzatą Piszczek napisała program "Profilaktyka logopedyczna”, który jest wdrażany w radomskich przedszkolach. Dzieli się wiedzą logopedyczną z rodzicami, nauczycielami, studentami i młodymi logopedami poprzez m.in. pogadanki i indywidualne konsultacje.

Jest współautorką 12 pozycji – materiałów utrwalających poprawną wymowę wszystkich spółgłosek.

Należy do Towarzystwa Logopedycznego w Radomiu.


Piszczek Małgorzata

dyplomowany logopeda, pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Pracuje z dziećmi z różnymi zaburzeniami mowy: dyslalią, alalią, opóźnionym rozwojem mowy, jąkaniem.

Przeprowadza badania logopedyczne w poradni i sondażowe na terenie przedszkoli. Prowadzi terapię indywidualną w poradni oraz grupową i zajęcia z profilaktyki logopedycznej w przedszkolach. Udziela rodzicom i nauczycielom porad po badaniach. Dzieli się wiedzą i doświadczeniem z młodymi logopedami i studentami logopedii.

Współpracuje ze żłobkiem. Bierze udział w Dniach Otwartych u Logopedy. Jest czlonkiem zarządu Towarzystwa Logopedycznego w Radomiu. Jest współautorką 12 książek utrwalających prawidłową wymowę wszystkich spółgłosek.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Krzysztoszek Grażyna, Piszczek Małgorzata

ISBN druk

978-83-8294-319-1

ISBN serii

 

Objętość

68 stron - KOLOROWY!

Wydanie

II zmienione, 2024

Format

A4 (210x295)

Oprawamiękka, klejona, klejona

Wstęp

Budowa zdań

Pory roku

Pory dnia

Historyjki obrazkowe

Historyjki dwuelementowe

Historyjki trzyelementowe

Historyjki czteroelementowe

Zdania do obrazka „W parku"

Materiał przeznaczony jest do ogólnej oceny stanu mowy dziecka. Można go wykorzystywać do sprawdzenia wymowy głosek, umiejętności jerzykowych czy zdolności komunikacyjnych dziecka.

Jest skierowany do logopedów, rodziców, nauczycieli, którzy mogą go stosować w zależności od potrzeb i własnej inwencji w pracy z dziećmi z rożnymi zaburzeniami mowy.

Opracowanie zawiera materiał obrazkowy do wymowy samogłosek i spółgłosek oraz do nazywania członków rodziny, czynności, zbiorów, kolorów, figur geometrycznych, liczebników, pojęć przeciwstawnych, przyimków, pór roku, pór dnia a także historyjki obrazkowe dwu-, trzy-, czteroelementowe i obrazek do opowiadania.

Do materiału obrazkowego w kwestionariuszu są podane pytania, polecenia i odpowiedzi, które mogą ułatwić korzystanie z pomocy.

Życzymy przyjemnej pracy
Autorki

Zobacz także

Polecane tytuły ( 3 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło