Marzenna Magda-Adamowicz
Marzenna Magda-Adamowicz
pedagog, doktor habilitowana nauk humanistycznych, profesor Uniwersytetu Zielonogórskiego. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół: pedagogiki twórczości i zdolności, pedagogiki dziecka, twórczości pedagogicznej nauczycieli, pedeutologii, innowatyki i dydaktyki. Członek Zespołu Edukacji Elementarnej (od 2010), Zespołu Pedeutologii (od 2014) oraz Zespołu Dydaktyki (w latach 2010–2015) Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk.
Redaktorka 11 prac naukowych, autorka 160 artykułów naukowych i 11 monografii: Orientacje życiowe twórczych i odtwórczych 13–16-latków (współaut. A. Ostrowska; 2021); Jakość dzieciństwa twórczych dzieci 7–9-letnich w perspektywie rodzinnej i lokalnej (2018); Przemiany edukacji przedszkolnej w Polsce i Czechach okresu transformacji ustrojowej (2017); Twórczość pedagogiczna nauczycieli w kontekście systemowym (2015); Children’s creativity in a systemic perspective (2013); Obraz twórczych pedagogicznie nauczycieli klas początkowych (2012); Treningi twórczości a umiejętności zawodowe (współaut. I. Paszenda; 2011); Uwarunkowania efektywności kształcenia nauczycieli klas I–III w zakresie twórczości pedagogicznej (2009); Wizerunek twórczego pedagogicznie nauczyciela klas I–III (2007); Edukacja od źródeł (2000); Kształtowanie wrażliwości moralnej uczniów edukacji wczesnoszkolnej (1999).
(https://pl.wikipedia.org/wiki/Marzenna_Magda-Adamowicz)