Kochan-Wójcik M., Lewandowska B. Salomon-Krakowska K.
Kochan-Wójcik Marta
doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii. Pracuje w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Zajmuje się psychologią związków, rodziny oraz problematyką psychologii pomagania. Jest certyfikowanym praktykiem terapii traumy metodą Somatic Experiencing®. Specjalizuje się w pracy terapeutycznej z osobami po traumach urazowych i rozwojowych. Pracuje w nurcie systemowym, całościowo myśląc o naturze ludzkiej oraz związkach między sferą psychofizyczną i społeczną. Towarzysząc pacjentom w procesie dokonywania zmian, autorka korzysta z perspektyw i narzędzi terapeutycznych uwzględniających kontekst świadomości cielesności człowieka.
Lewandowska Bianka
doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii, adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Współpracuje także z Uniwersytetem Medycznym oraz Instytutem Immunologii i Terapii Doświadczalnej PAN. Prowadzi badania naukowe oraz zajęcia dydaktyczne w obszarze psychologii klinicznej i zdrowia, szczególnie interesuje się teorią psychoterapii oraz wielowymiarowym doświadczaniem przez człowieka własnego ciała. Projektuje także warsztaty i szkolenia z dziedziny profilaktyki psychologicznej i psychodietetyki. Prowadzi terapię indywidualną osób dorosłych w obszarze zaburzeń lękowych i psychosomatycznych, problemów towarzyszących przewlekłym chorobom somatycznym, kryzysów rozwojowych i egzystencjalnych.
Salomon-Krakowska Katarzyna
doktor nauk humanistycznych w zakresie filozofii. Pracuje na Wydziale Fizjoterapii Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół zagadnień dotyczących świadomości ciała, edukacji somatycznej oraz holistycznie pojmowanej natury bytu ludzkiego. Jest certyfikowanym nauczycielem terapeutyczno-edukacyjnej metody Bones for Life oraz nauczycielem metody Feldenkraisa. Największą fascynację autorki stanowi metoda Feldenkraisa. Przekonana o konieczności nieinstrumentalnego traktowania ciała ludzkiego, propaguje edukację somatyczną, w ramach której człowiek obdarza troską siebie jako psychofizyczną całość. Prowadzi zajęcia specjalizacyjne ze świadomości ciała oraz integracji psychosomatycznej.