Inetta Nowosad, Katarzyna Tomasik-Abdelsamie

Inetta Nowosad

Nowosad Inettapedagog, doktor habilitowany nauk humanistycznych, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Zielonogórskiego; kierowniczka Zakładu Pedagogiki Szkolnej. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problematyki funkcjonowania szkoły. W obszar ten wpisują się analizy procesów ukierunkowanych na optymalizację oświaty i wychowania w szkole oraz w całym systemie edukacji.

Autorka ponad 100 publikacji naukowych, między innymi autorskich monografii: Nauczyciel-wychowawca czasu polskich przełomów (Kraków 2001), Perspektywy rozwoju szkoły. Szkice z teorii szkoły (Warszawa 2003), Polish Education at the Time of Changes (wraz z Mirosławem J. Szymańskim, Zielona Góra – Kraków 2006), Autonomia szkoły publicznej w Niemczech. Poszukiwania, konteksty, uwarunkowania (Zielona Góra 2008).

 

Katarzyna Tomasik-Abdelsamie

Nowosad Inetta pedagog, doktor w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie naukowej pedagogika. Absolwentka Uniwersytetu Zielonogórskiego oraz stypendystka Uniwersytetu w Lipsku. Laureatka drugiej nagrody literackiej miasta Uslar (2010). Zawodowo od lat związana z obszarem wychowania przedszkolnego zarówno w Polsce, jak i w Niemczech. Od 2013 roku pracowniczka pedagogiczna placówek Kuratorium ds. Edukacji i Sportu Miasta Monachium (Referat für Bildung und Sport, Landes- hauptstadt München) i Heidelbergu (Jugendamt, Stadt Heidelberg). W latach 2015–2018 zatrudniona na stanowisku specjalisty do spraw rozwoju i zapewniania jakości w placówkach przedszkolnych. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół wczesnej edukacji i opieki oraz polityki oświatowej Niemiec.

Autorka licznych artykułów w czasopismach i monografiach naukowych o tematyce związanej z edukacją w Niemczech.

 

Jest 1 tytuł.

Pokazano 1-1 z 1 pozycji

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło