Inetta Nowosad, Katarzyna Tomasik-Abdelsamie

Inetta Nowosad

Nowosad Inetta

pedagog, doktor habilitowany nauk humanistycznych, profesor Uniwersytetu Zielonogórskiego. Od 2011 roku kierownik Zakładu Pedagogiki Szkolnej na Wydziale Nauk Społecznych UZ. Trzykrotna stypendystka Niemieckiej Centrali Wymiany Akademickiej (Deutscher Akademischer Austauschdienst, DAAD), realizująca indywidualne projekty badawcze, a także współpracownik naukowy w projektach innych jednostek naukowych: 2002–2018 – Niemieckiego Instytutu Międzynarodowych Badań Pedagogicznych we Frankfurcie nad Menem i w Berlinie (Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung Frankfurt am Main – Berlin); 2012–2014 – Uniwersytetu w Erfurcie. Jej zainteresowania naukowe osadzone są w szerokim nurcie badań nad efektywnością i poprawą pracy szkoły (rozwoju szkoły). Tu znaczące miejsce zajmuje kategoria zmiany edukacyjnej oraz uwarunkowania jakości i efektywności edukacji – zarówno na poziomie mikro (jednostki szkolnej), jak i makro (systemu szkolnego).

Autorka ponad 100 publikacji naukowych, między innymi monografii: Nauczyciel-wychowawca czasu polskich przełomów (Kraków 2001); Perspektywy rozwoju szkoły. Szkice z teorii szkoły (Warszawa 2003), Polish Education at the Time of Changes (współautorstwo z Mirosławem J. Szymańskim) (Zielona Góra – Kraków 2006), Autonomia szkoły publicznej w Niemczech. Poszukiwania, konteksty, uwarunkowania (Zielona Góra 2008), Kultura szkoły w rozwoju szkoły (Kraków 2019), Przedszkola w Niemczech. Między siłą tradycji a wyzwaniami przyszłości (współautorstwo z Katarzyną Tomasik-Abdelsamie) (Kraków 2020).

Katarzyna Tomasik-Abdelsamie

Nowosad Inetta pedagog, doktor w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie naukowej pedagogika. Absolwentka Uniwersytetu Zielonogórskiego oraz stypendystka Uniwersytetu w Lipsku. Laureatka drugiej nagrody literackiej miasta Uslar (2010). Zawodowo od lat związana z obszarem wychowania przedszkolnego zarówno w Polsce, jak i w Niemczech. Od 2013 roku pracowniczka pedagogiczna placówek Kuratorium ds. Edukacji i Sportu Miasta Monachium (Referat für Bildung und Sport, Landes- hauptstadt München) i Heidelbergu (Jugendamt, Stadt Heidelberg). W latach 2015–2018 zatrudniona na stanowisku specjalisty do spraw rozwoju i zapewniania jakości w placówkach przedszkolnych. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół wczesnej edukacji i opieki oraz polityki oświatowej Niemiec.

Autorka licznych artykułów w czasopismach i monografiach naukowych o tematyce związanej z edukacją w Niemczech.

 

Jest 1 tytuł.

Pokazano 1-1 z 1 pozycji

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło