• Obniżka
  • Nowy
GRAMY LITERAMI

GRAMY LITERAMI

ISBN: 978-83-8294-328-3
57,14 zł
47,04 zł Oszczędzasz: 10,10 zł

Najniższa cena w ciągu 30 dni przed aktualną promocją: 60,00 zł

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 49,90 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Podtytuł: EDUKACJA – TERAPIA – REWALIDACJA – KORELACJA

Polecany poradnik Gramy literami to pozycja przydatna w edukacji muzycznej. Może być wykorzystany przez różnych odbiorców: dzieci, rodziców czy nauczycieli. Jego czytelna, bogata i bardzo atrakcyjna graficznie forma (ilustracje poszczególnych problemów, rysunki dziecięce, fotografie) będzie pomocna dla tych osób, dla których tradycyjna nauka gry na instrumencie jest szczególnie trudna i mało dostępna. [...]

Wersja książki
Ilość

Poradnik Gramy literami to pozycja przydatna w edukacji muzycznej. Może być wykorzystany przez różnych odbiorców: dzieci, rodziców czy nauczycieli. Jego czytelna, bogata i bardzo atrakcyjna graficznie forma (ilustracje poszczególnych problemów, rysunki dziecięce, fotografie) będzie pomocna dla tych osób, dla których tradycyjna nauka gry na instrumencie jest szczególnie trudna i mało dostępna.

Autorzy książki, Tadeusz Wolak i Józef Pacuła, dookreślają tytuł słowami: „edukacja”, „terapia”, „rewalidacja” i „korelacja”. Jako motto przywołują słowa Franza Schuberta: „Szczęśliwi ci, którzy mają w sercu muzykę i uśmiech na ustach”. Edukacja muzyczna i muzykoterapia uzupełniają się wzajemnie. Polecam więc ten nowy poradnik, aby szczęśliwych i uśmiechniętych dzięki muzyce i muzykowaniu było jak najwięcej.

Z recenzji dr Marii Zawartko

wstęp

250 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-8294-328-3

Tadeusz Wolak

Tadeusz Wolakdługoletni nauczyciel wychowania muzycznego i terapeuta w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Krakowie. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego (pedagogika opiekuńcza), Studium Nauczycielskiego (śpiew – muzyka) w Raciborowicach, Studium Pedagogicznego (oligofrenopedagogika). Recenzował środki dydaktyczne i podręczniki do wychowania muzycznego zalecone przez MEN w kształceniu specjalnym. W pracy zawodowej szczególnie interesował się problemami kształcenia specjalnego w zakresie terapii i edukacji muzycznej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Wprowadził niekonwencjonalne metody gry na instrumentach muzycznych bez znajomości nut. W czasie długoletniej praktyki opracował nowatorską metodę o nazwie CYLINOMUZ, w której cyfry i litery zastępują tradycyjne nuty. 

Józef Pacuła 

Józef Pacuła nauczyciel, oligofrenopedagog i wieloletni dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 w Krakowie. Ukończył kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki oraz z zarządzania oświatą, a także studia podyplomowe z zakresu techniki z elementami informatyki. Przez 15 lat był dyrektorem Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 w Krakowie. W tym czasie przekształcił placówkę w nowoczesny i świetnie wyposażony obiekt dla dzieci z niepełnosprawnościami. Świadczą o tym między innymi ogródki tematyczne, pracownia ceramiczna, grota solna, sale sensoryczne, sale do rozwijania zainteresowań teatralnych w zespole SIGMA. Jako menadżer pozyskiwał środki finansowe na powiększenie i unowocześnienie obiektu. Takie działania pozwoliły na wprowadzenie nowoczesnych metod w kształceniu dzieci i młodzieży z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu multimedialnego. W Ośrodku powstały też warunki do realizacji programu emuzykowanie.pl, który umożliwia wszystkim grę na instrumentach muzycznych bez znajomości nut. Jest współautorem tego programu, ponieważ ma przekonanie, że sztuka, a szczególnie muzyka, ma duże walory kształcące, wychowujące i integracyjne.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Wolak Tadeusz, Józef Pacuła

ISBN druk

978-83-8294-328-3

ISBN e-book

 

Objętość

80 stron

Wydanie

I, 2014

Format

A4 leżący

Oprawamiękka, oprawa spiralna

1.    Dlaczego literami a nie nutami?       

2.    Przygotowanie instrumentów klawiszowych i dzwonków do gry literami     

a)    oznaczanie klawiszy literami        
b)    dobór dzwonków do muzykowania        

3.    Gra na klawiszach prawą ręką     

a)    gra jednym palcem, ćwiczenia 1–8, gama C1          
b)    gra pięcioma palcami na klawiszach C1, D1, E1, F1, G1, ćwiczenia 9–16   
c)    palcowanie gamy C1, ćwiczenia        

4.    Gra ćwiczeń i melodii w metrum     

a)    metrum czterodzielne          
Hymn szkoły, I głos       
Hymn szkoły, II głos       
Panie Janie    
b)    metrum trójdzielne        
Ola i liście         
Lulajże, Jezuniu        
Listy dzieci do Patrona J. Korczaka, I głos    
Listy dzieci do Patrona J. Korczaka, II głos     
c)    metrum dwudzielne     
Powitanie   
A wczora z wieczora        
Trzy kurki       
Moja krakowianko         
Sto lat     
Mam chusteczkę        

5.    Gra melodii literonutami   

a)    gama G     
Jabłka     
Wśród nocnej ciszy        
Gdy śliczna Panna          
Ta Dorotka          
b)    gama F       
Happy birthday        
Rolnik sam w dolinie       
Jadą, jadą misie          

6.    Literonuty a rodzaje rytmów (przykłady)    

a)    gama C – synkopy          
Przybyli ułani    
b)    głównoczęściowy       
My jesteśmy krasnoludki    
c)    rozdrobniony kropkowany     
W murowanej piwnicy       
d)    rozszerzony kropkowany       
Deszcz jesienny     

7.    Koncert zespołu „Promyk”   

Białe orły wyszywa     
Gdybym miał gitarę         
Stańmy Bracia          

8.    Automatyczna zamiana nut na litery – skanowanie        

9.    Zbiór melodii do gry literami (wybrane z Banku nut)         

10.    Lista utworów multimedialnych otwieranych kodem QR         

11.    Oznakowanie klawiatury do gry literonutami         

12.    Słowniczek          

13.    O autorach       

14.    Klawiatury do ćwiczeń   

fragment

fragment

Poradnik Gramy literami to pozycja przydatna w edukacji muzycznej. Może być wykorzystany przez różnych odbiorców: dzieci, rodziców czy nauczycieli. Jego czytelna, bogata i bardzo atrakcyjna graficznie forma (ilustracje poszczególnych problemów, rysunki dziecięce, fotografie) będzie pomocna dla tych osób, dla których tradycyjna nauka gry na instrumencie jest szczególnie trudna i mało dostępna.

Autorzy książki, Tadeusz Wolak i Józef Pacuła, dookreślają tytuł słowami: „edukacja”, „terapia”, „rewalidacja” i „korelacja”. Jako motto przywołują słowa Franza Schuberta: „Szczęśliwi ci, którzy mają w sercu muzykę i uśmiech na ustach”. Edukacja muzyczna i muzykoterapia uzupełniają się wzajemnie. Polecam więc ten nowy poradnik, aby szczęśliwych i uśmiechniętych dzięki muzyce i muzykowaniu było jak najwięcej.

Z recenzji dr Marii Zawartko

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło