GRAMY LITERAMI
Autor:
Tadeusz Wolak, Józef Pacuła
ISBN: 978-83-8294-328-3
57,14 zł
47,04 zł
Oszczędzasz: 10,10 zł
Najniższa cena w ciągu 30 dni przed aktualną promocją: 60,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 49,90 zł
Podtytuł: EDUKACJA – TERAPIA – REWALIDACJA – KORELACJA
Polecany poradnik Gramy literami to pozycja przydatna w edukacji muzycznej. Może być wykorzystany przez różnych odbiorców: dzieci, rodziców czy nauczycieli. Jego czytelna, bogata i bardzo atrakcyjna graficznie forma (ilustracje poszczególnych problemów, rysunki dziecięce, fotografie) będzie pomocna dla tych osób, dla których tradycyjna nauka gry na instrumencie jest szczególnie trudna i mało dostępna. [...]
Poradnik Gramy literami to pozycja przydatna w edukacji muzycznej. Może być wykorzystany przez różnych odbiorców: dzieci, rodziców czy nauczycieli. Jego czytelna, bogata i bardzo atrakcyjna graficznie forma (ilustracje poszczególnych problemów, rysunki dziecięce, fotografie) będzie pomocna dla tych osób, dla których tradycyjna nauka gry na instrumencie jest szczególnie trudna i mało dostępna.
Autorzy książki, Tadeusz Wolak i Józef Pacuła, dookreślają tytuł słowami: „edukacja”, „terapia”, „rewalidacja” i „korelacja”. Jako motto przywołują słowa Franza Schuberta: „Szczęśliwi ci, którzy mają w sercu muzykę i uśmiech na ustach”. Edukacja muzyczna i muzykoterapia uzupełniają się wzajemnie. Polecam więc ten nowy poradnik, aby szczęśliwych i uśmiechniętych dzięki muzyce i muzykowaniu było jak najwięcej.
Z recenzji dr Marii Zawartko
Tadeusz Wolak
długoletni nauczyciel wychowania muzycznego i terapeuta w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Krakowie. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego (pedagogika opiekuńcza), Studium Nauczycielskiego (śpiew – muzyka) w Raciborowicach, Studium Pedagogicznego (oligofrenopedagogika). Recenzował środki dydaktyczne i podręczniki do wychowania muzycznego zalecone przez MEN w kształceniu specjalnym. W pracy zawodowej szczególnie interesował się problemami kształcenia specjalnego w zakresie terapii i edukacji muzycznej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Wprowadził niekonwencjonalne metody gry na instrumentach muzycznych bez znajomości nut. W czasie długoletniej praktyki opracował nowatorską metodę o nazwie CYLINOMUZ, w której cyfry i litery zastępują tradycyjne nuty.
Józef Pacuła
nauczyciel, oligofrenopedagog i wieloletni dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 w Krakowie. Ukończył kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki oraz z zarządzania oświatą, a także studia podyplomowe z zakresu techniki z elementami informatyki. Przez 15 lat był dyrektorem Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 w Krakowie. W tym czasie przekształcił placówkę w nowoczesny i świetnie wyposażony obiekt dla dzieci z niepełnosprawnościami. Świadczą o tym między innymi ogródki tematyczne, pracownia ceramiczna, grota solna, sale sensoryczne, sale do rozwijania zainteresowań teatralnych w zespole SIGMA. Jako menadżer pozyskiwał środki finansowe na powiększenie i unowocześnienie obiektu. Takie działania pozwoliły na wprowadzenie nowoczesnych metod w kształceniu dzieci i młodzieży z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu multimedialnego. W Ośrodku powstały też warunki do realizacji programu emuzykowanie.pl, który umożliwia wszystkim grę na instrumentach muzycznych bez znajomości nut. Jest współautorem tego programu, ponieważ ma przekonanie, że sztuka, a szczególnie muzyka, ma duże walory kształcące, wychowujące i integracyjne.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Wolak Tadeusz, Józef Pacuła |
ISBN druk | 978-83-8294-328-3 |
ISBN e-book |
|
Objętość | 80 stron |
Wydanie | I, 2014 |
Format | A4 leżący |
Oprawa | miękka, oprawa spiralna |
1. Dlaczego literami a nie nutami?
2. Przygotowanie instrumentów klawiszowych i dzwonków do gry literami
a) oznaczanie klawiszy literami
b) dobór dzwonków do muzykowania
3. Gra na klawiszach prawą ręką
a) gra jednym palcem, ćwiczenia 1–8, gama C1
b) gra pięcioma palcami na klawiszach C1, D1, E1, F1, G1, ćwiczenia 9–16
c) palcowanie gamy C1, ćwiczenia
4. Gra ćwiczeń i melodii w metrum
a) metrum czterodzielne
Hymn szkoły, I głos
Hymn szkoły, II głos
Panie Janie
b) metrum trójdzielne
Ola i liście
Lulajże, Jezuniu
Listy dzieci do Patrona J. Korczaka, I głos
Listy dzieci do Patrona J. Korczaka, II głos
c) metrum dwudzielne
Powitanie
A wczora z wieczora
Trzy kurki
Moja krakowianko
Sto lat
Mam chusteczkę
5. Gra melodii literonutami
a) gama G
Jabłka
Wśród nocnej ciszy
Gdy śliczna Panna
Ta Dorotka
b) gama F
Happy birthday
Rolnik sam w dolinie
Jadą, jadą misie
6. Literonuty a rodzaje rytmów (przykłady)
a) gama C – synkopy
Przybyli ułani
b) głównoczęściowy
My jesteśmy krasnoludki
c) rozdrobniony kropkowany
W murowanej piwnicy
d) rozszerzony kropkowany
Deszcz jesienny
7. Koncert zespołu „Promyk”
Białe orły wyszywa
Gdybym miał gitarę
Stańmy Bracia
8. Automatyczna zamiana nut na litery – skanowanie
9. Zbiór melodii do gry literami (wybrane z Banku nut)
10. Lista utworów multimedialnych otwieranych kodem QR
11. Oznakowanie klawiatury do gry literonutami
12. Słowniczek
13. O autorach
14. Klawiatury do ćwiczeń
Poradnik Gramy literami to pozycja przydatna w edukacji muzycznej. Może być wykorzystany przez różnych odbiorców: dzieci, rodziców czy nauczycieli. Jego czytelna, bogata i bardzo atrakcyjna graficznie forma (ilustracje poszczególnych problemów, rysunki dziecięce, fotografie) będzie pomocna dla tych osób, dla których tradycyjna nauka gry na instrumencie jest szczególnie trudna i mało dostępna.
Autorzy książki, Tadeusz Wolak i Józef Pacuła, dookreślają tytuł słowami: „edukacja”, „terapia”, „rewalidacja” i „korelacja”. Jako motto przywołują słowa Franza Schuberta: „Szczęśliwi ci, którzy mają w sercu muzykę i uśmiech na ustach”. Edukacja muzyczna i muzykoterapia uzupełniają się wzajemnie. Polecam więc ten nowy poradnik, aby szczęśliwych i uśmiechniętych dzięki muzyce i muzykowaniu było jak najwięcej.
Z recenzji dr Marii Zawartko
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów