Zabawy i ćwiczenia na cały rok. Propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych...
Cena podstawowa
46,48 zł
-22,13%
Cena
36,19 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 15,00 zł
Książka ukazuje problematykę wychowania muzycznego w przedszkolu od strony praktyki, poprzez przedstawienie rozmaitych propozycji wprowadzania dziecka w świat muzyki i uczynienia go zdolnym do odczuwania jej piękna...
Książka ukazuje problematykę wychowania muzycznego w przedszkolu od strony praktyki, poprzez przedstawienie rozmaitych propozycji wprowadzania dziecka w świat muzyki i uczynienia go zdolnym do odczuwania jej piękna. Omówione są różne aspekty aktywności dzieci w ujęciu metodycznym, jak: ekspresja ruchu, śpiewanie piosenek, słuchanie i tworzenie muzyki. Szczególną troskę wykazuje Autorka omawiając zagadnienia rozwijania twórczej inwencji dzieci oraz integracji muzyki z plastyką i poezją, włączając prace plastyczne dzieci. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i studentów kierunków pedagogicznych.
Opis
Specyficzne kody
Podolska Beatrix
muzykolog, pedagog.
Ukończyła muzykologię na Wydziale Filozoficzno-Historycznym Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz uzyskała III stopień specjalizacji zawodowej w zakresie nauczania muzyki.
Poświęciła się edukacji muzycznej dzieci i kształceniu pedagogów (praca w PSM, WSP, UJ, SWP i SN w Krakowie). Szczególną jej troską było budzenie w dzieciach i studentach zainteresowania muzyką oraz dostarczania im radości z twórczych działań artystycznych. Prowadziła liczne kursy pedagogiczne w Polsce, Argentynie, Urugwaju oraz warsztaty na kongresach ISME, m.in. w Austrii, Kanadzie i w Warszawie.
Jest autorką książek metodycznych dla studentów i nauczycieli przedszkoli.
Została odznaczona nagrodą Ministerstwa Oświaty i Wychowania za wybitne osiągnięcia w pracy dydaktyczne i wychowawczej, Złotym Krzyżem Zasługi, Złotą Odznaką ISME, Krzyżem Kawalerskim OOP, Medalem KEN.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Podolska Beatrix |
ISBN druk | 978-83-7308-946-4 |
ISBN e-book | 978-83-7850-354-5 |
Objętość | 122 stron |
Wydanie | I, 2008 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
WPROWADZENIE
O sztuce wychowania przez muzykę
Korzyści z uprawiania muzyki
O uzdolnieniach muzycznych
Niezwykła rola rytmu w rozwoju dziecka
Szukać muzyki w otaczającej nas przyrodzie
Dziecko jako istota naśladująca
Fazy rozwoju dziecka
Uprawianie muzyki zgodnie z fazami rozwojowymi
Dojrzałość do szkoły
Dziecko i otoczenie
Słuch, ruch i mowa
Rozwijanie fantazji dziecięcej w zabawach i twórczości artystycznej
Pierwsze kontakty z muzyką w domu i w przedszkolu
Atmosfera, odprężenie, odpoczynek
Przygotowanie nauczycielki do zajęć
Dzieci najmłodsze - żłobek
Pierwsze dni w przedszkolu
Pozornie błahe reakcje
Marsz
Początek i zakończenie zajęć
Pierwsze reakcje na rytm
Zastosowanie pianina w czasie zajęć
Świat nowych przeżyć - tematyką zajęć
Rozwijanie umiejętności nauczycielki
Zadania umuzykalnienia w przedszkolu
Czego należy unikać podczas zajęć umuzykalniających
FORMY EKSPRESJI MUZYCZNEJ W PRZEDSZKOLU
Ruch z muzyką
Zabawy ze śpiewem
Zabawy ilustracyjne
Zabawy inscenizowane
Zabawy rytmiczne ze śpiewem
Zabawy taneczne
Opowieści ruchowe
Zabawy i ćwiczenia rytmiczne przy akompaniamencie instrumentów
Ćwiczenia i zabawy rytmiczne
Tańce
Śpiew dzieci
Pierwsze piosenki
Akompaniament do piosenek
Dobór piosenek
Sposoby śpiewania piosenek
Czy melodię śpiewać z tekstem czy oddzielnie?
Nieprawidłowości w śpiewie
Ćwiczenia emisyjne
Chórek
Gra na instrumentach
Grające zabawki - odkrywanie dźwięku
Zapoznanie z instrumentem
Gra zespołowa
Sposoby gry na instrumentach
Zastosowanie dzwonków
Akompaniament instrumentów perkusyjnych do piosenek
Dyrygent i bajki
Słuchanie muzyki
Ćwiczenia słuchowe
Ćwiczenie pamięci muzycznej
Słuchanie bierne i czynne
Formy słuchania muzyki w przedszkolu
Tworzenie muzyki
Radość z zabawy i tworzenia
Początki improwizacji
Improwizacje dzieci w wieku przedszkolnym
Improwizacje rytmiczne
Improwizacje śpiewane
Improwizacje grane na dzwonkach
Ekspresja ruchu
Śpiewające kąciki
Teatrzyk
Zabawy w ogrodzie
Jak przygotować dzieci do improwizacji
Rola nauczycielki w rozwijaniu możliwości twórczych dzieci
Z ZAGADNIEŃ INTEGRACJI
Integracja w Programie wychowania w przedszkolu
Łączenie muzyki z innymi dziedzinami sztuki (malarstwem, poezją, literaturą)
Łączenie muzyki z plastyką
Przykłady i omówienie prac plastycznych
Łączenie muzyki z poezją i literaturą
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA