• Obniżka
Rytmika dla dzieci

Rytmika dla dzieci

ISBN: 978-83-66990-53-1
43,81 zł
33,81 zł Oszczędzasz: 10,00 zł

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 36,00 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Proponowana pozycja wydawnicza: "RYTMIKA DLA DZIECI" stawia sobie za cel rozwinięcie naturalnej potrzeby rytmu u dziecka. Całość obejmuje 120 zabaw i ćwiczeń rytmicznych przeprowadzanych w sposób systematyczny z uwzględnieniem stopnia trudności...

Publikacja dostępna w wersji papierowej oraz elektronicznej e-book:

Wersja książki
Ilość

Proponowana pozycja wydawnicza: "RYTMIKA DLA DZIECI" stawia sobie za cel rozwinięcie naturalnej potrzeby rytmu u dziecka.

Całość obejmuje 120 zabaw i ćwiczeń rytmicznych przeprowadzanych w sposób systematyczny z uwzględnieniem stopnia trudności. Wprowadzenie wartości rytmicznych poprzez zabawy, grę na dziecięcych instrumentach perkusyjnych, rysowanie, ekspresję ruchu czyni zajęcia atrakcyjne, przyjemne i pożyteczne. Dokładny opis ćwiczeń, rysunki i szereg praktycznych wskazówek umożliwi łatwe prowadzenie zajęć. Schematyczne rysunki ilustrujące ćwiczenia i zabawy ułatwią nauczycielowi przeprowadzenie zabaw i ćwiczeń.

Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli, ognisk, szkół muzycznych i studentów kierunków pedagogicznych.

280 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
EPUB
Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-66990-53-1

Podolska Beatrix

Podolska Beatrixmuzykolog, pedagog.

Ukończyła muzykologię na Wydziale Filozoficzno-Historycznym Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz uzyskała III stopień specjalizacji zawodowej w zakresie nauczania muzyki.

Poświęciła się edukacji muzycznej dzieci i kształceniu pedagogów (praca w PSM, WSP, UJ, SWP i SN w Krakowie). Szczególną jej troską było budzenie w dzieciach i studentach zainteresowania muzyką oraz dostarczania im radości z twórczych działań artystycznych. Prowadziła liczne kursy pedagogiczne w Polsce, Argentynie, Urugwaju oraz warsztaty na kongresach ISME, m.in. w Austrii, Kanadzie i w Warszawie.

Jest autorką książek metodycznych dla studentów i nauczycieli przedszkoli.

Została odznaczona nagrodą Ministerstwa Oświaty i Wychowania za wybitne osiągnięcia w pracy dydaktyczne i wychowawczej, Złotym Krzyżem Zasługi, Złotą Odznaką ISME, Krzyżem Kawalerskim OOP, Medalem KEN.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Podolska Beatrix

ISBN druk

978-83-66990-53-1

ISBN e-book

978-83-7587-815-8

Objętość

102 stron

Wydanie

VI, 2021

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

1. Dźwięki i czary muzyczne

2. Sygnał muzyczny.

3. Przerwa w muzyce.

4. Marsz i bieg w dwóch grupach.

5. Ćwierć nuty i ósemki, formowanie koła.

6. Obraz graficzny.

7. Spostrzeganie zmian dynamicznych (głośności dżwięku)

8. Wyrabianie wyczucia ruchu miarowych ćwierć nut.

9. Słuchanie śpiewu nauczyciela; osłuchanie z piosenką.

10. Reagowanie na znaną melodię.

11. Rozpoznawanie ćwierć nut.

12. Rysowanie nut.

13. Zabawa w dwóch grupach.

14. Rysowanie nut.

15. Opowiadanie bajek, słuchanie muzyki.Pytania nauczyciela.

16. Rejestr wysoki i niski.

17. Kształtowanie wyobraźni działaniem dźwięków.

18. Skojarzenia z muzyką (rejestr wysoki).

19. Skojarzenia z muzyką (rejestr niski).

20. Stopniowa zmiana wysokości dźwięków.

21. Reagowanie na zmiany kierunku melodii.

22. Wykres wysokości gestem ręki lub kreską.

23. Wprowadzenie II- zwrotki piosenki „Piłka”

24. Pojęcia: wyżej, niżej, w lewo, w prawo.

25. Sylwetki nut, reagowanie na zmianę wysokości dźwięków.

26. Liczenie ilości dźwięków, wprowadzenie do ćwiczeń metrycznych.

27. Klaskanie określoną ilość razy na wywołaną cyfrę.

28 Ruch po promieniu koła w przód i w tył.

29. Akcent.

30 Liczenie nut z zaznaczeniem akcentu.

31. Akcentowanie. Takty 2/4, 3/4, 4/4.

32. Ćwiczenia metryczne. Figury.

33. Reakcja na pojawienie się ósemek.

34. Ósemka pojedyncza.

35. Głośno czy cicho?

36. Zabawa ruchowa w dwóch grupach.

37. Gra na instrumentach.

38. Dyrygowanie grupami instrumentów.

39. Rysowanie instrumentów.

40. Zróżnicowanie dynamiczne.

41. Głośno czy cicho?

42. Dyrygowanie ze zmianami dynamicznymi.

43. Objaśnienia znaków f, p, przyswojenie nazw włoskich.

44. Koordynacja wzroku, słuchu i dotyku.

45. Realizacja ruchowa muzyki głośnej i cichej

46. Spostrzeganie znaków f i p w nutach drukowanych.

47. Przykłady zabawy uwrażliwiającej na zmianę dynamiki.

48. Wprowadzenie całej nuty; demonstracja brzmienia trójkąta( triangla).

49. Reagowanie na pojawienie się całej nuty, ćwierć nuty i ósemki.

50. Dyrygowanie wartościami nut.

51. Realizowanie wartości nut w ruchu.

52. ”Pokoiki”(takty) i „Krzesełka” ( miejsca ćwierciowe).

53. Zabawa w nutki.

54. Rozmieszczenie nut na miejscach ćwierć nutowych.

55.Wprowadzenie pauzy ćwierćnutowej. Wyklaskanie rytmu

56. Cymbałki; rozwijanie wyobraźni.

57. Glissando i staccato.

58. Ćwiczenia metryczne.

59. Gra zespołowa na cymbałkach.

60. Wprowadzenie III zwrotki piosenki „Piłka” J. Wasowskiego.

61. Zmiany tempa

62. Zabawa w pociągi

63. Zmiany tempa.

64. Karuzela II cz.

65. Incytacje i inhibicje.

66. Dzieci same dobierają do swoich grup instrumenty perkusyjne.

67. Zmiany tempa,zatrzymanie się na sygnał.

68. Wprowadzenie piosenki „Pociąg”.

69. Zagadki słuchowe. Opowiadania dzieci.

70. Crescendo i diminuendo

71. Słuchanie muzyki, opowiadania, bajki

72. Plastyczne wyobrażenie bajki muzycznej.

73. Improwizacje na cymbałkach. Estetyka dźwięku.

74. Pan Bas i Pani Wiolin

75. Dzieci próbują odnaleźć głosy zwierząt.

76. Plastyczne przedstawienie Pani Violin i Pana Basa.

77. Zagadki słuchowe. 78. Wysoko, nisko czy w środku?

79. Dźwięki wysokie, średnie i niskie. Zabawa piłkami.

80. Wprowadzenie pół nuty.

81. Zagranie pół nuty na różnych instrumentach.

82. Zabawa w cztery domki. Rozpoznanie wartości nut

83. Zapamiętanie rytmu

84. Dzieci poruszają się podskokami.

85. W podobny sposób nauczyciel stosuje inne, coraz trudniejsze rytmy.

86. Echo melodyczne i rytmiczne.

87. Gra na instrumentach perkusyjnych.

88. Rysowanie nut.

89. Orkiestra perkusyjna. Dyrygowanie wartościami nut.

90. Ćwiczenie bez instrumentów.

91. Pobudzanie wyobraźni, ekspresja ruchowa

92. Graficzne przedstawienie muzyki.

93. Ilustracja muzyczna opowiadania. Improwizacja na instrumentach.

94. Dzieci interpretują słownie opowieści muzyczne.

95. Kształcenie pamięci rytmicznej, wymyślanie tekstów do rytmu.

96. Rozpoznawanie znanego rytmu.

97. Dyrygowanie tematami rytmicznymi.

98. Wyrabianie pamięci rytmicznej i poczucia rytmu.

99. Improwizowanie melodii do podanego tekstu.

100. Słuchanie wiolinu lub basu. Ćwiczenie w dwóch grupach.

101. Reagowanie na sygnał muzyczny.

102. Granie rytmów w wiolinie i w basie

103. Słuchanie dwugłosu. Realizacja ósemki i ćwierć nuty.

104. Incytacje i inhibicje w takcie 4/4

105. Rozmieszczanie nut w taktach.

106. Ćwiczenie słuchowe: ile słychać dźwięków?

107. Spostrzeganie sygnału, zmiany kierunku ruchu.

108. Własne melodie do podanego tekstu.

109. Wyrabianie pamięci rytmicznej.

110. Korelacja wyobrażenia słuchowego z wizualnym.

111. Muzyka smutna i wesoła.

112. Zabawa z piłkami :„wesoło i smutno”.

113. Dzieci słuchają muzyki i malują w blokach.

114. Rozmieszczenie nut w taktach.

115. Wprowadzenie do dwugłosowości.

116. Zabawa „Kot i myszki”.

117. Improwizacja rytmów.

118. Dzieci klaszczą kolejno własne rytmy.

119. Rozpoznanie barwy dźwięku instrumentów perkusyjnych.

120. Równoczesne realizowanie wartości rytmicznych przez 4 grupy.

fragment publikacji

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło