Piosenki, zabawy i scenki

Piosenki, zabawy i scenki

Podtytuł: W przedszkolu w szkole i w domu
ISBN: 978-83-8095-665-0
35,00 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny

Autorka przedstawia pięćdziesiąt jeden piosenek, opisów zabaw o różnym stopniu skomplikowania, przeznaczonych dla dzieci w różnych grupach wiekowych. Wśród tego zbioru możemy znaleźć zarówno piosenki do solowego wykonania, jak i do tańca, a także piosenki „poetyckie”, wzbogacające krótkie zabawy czy umożliwiające tworzenie całych inscenizacji.

Wersja książki
Ilość

Od autorki

Książka niniejsza powstała z myślą o dostarczeniu nauczycielom przedszkoli i młodszych klas szkół podstawowych nowych materiałów do wykorzystania w ich pracy. Polecam ją również rodzicom i dziadkom umiejącym grać na instrumentach lub też posługującym się nagraniami płytowymi w domu w zabawach z dziećmi.

Gdy uczyłam w czasach studenckich w przedszkolach, a następnie wiele lat później, już na emeryturze, stwierdziłam permanentny brak nowości. Do dzisiaj wznawia się te same „nieśmiertelne” piosenki (zresztą wydaje się je w pięknych szatach graficznych). Nowości nauczyciele przekazują sobie po znajomości, ale jest ich niewiele i nie do wszystkich docierają. Na własne potrzeby zaczęłam pisać więc teksty i melodie, które wykorzystywałam (z dobrym skutkiem) w pracy z dziećmi.

Tak powstał pomysł wydania „podręcznika”, w którym zawarłam pięćdziesiąt jeden piosenek z komentarzami dotyczącymi ich realizacji. Piosenki o różnej skali trudności wokalnych oraz o bardzo zróżnicowanej tematyce i przeznaczeniu dostosowane są do potrzeb dzieci w różnym wieku. Są wśród nich piosenki:

– w rytmach tanecznych (oberek, krakowiaczek, mazurek, polka, walczyk),

– do wykonania solowego (Chmura, Muzyka, Wiosna),

– „poetyckie” (Latawce, Muzyka, Wiosna, Wróżka),

– krótkie zabawy (Kot i myszy, Mróz i Słonko, Zające, Lis i wrony),

– inscenizacje (Muchomorek, Król grzybków, Łąka, Leśne kłopoty, Kwiatki, Wrona, Kotek, Deszcz i Słota).

Te ostatnie mogą się przydać na występy dzieci przy okazji różnych uroczystości. Uczą je też podstaw aktorstwa.

W zapisie nutowym umieściłam oznaczenia prostych funkcji harmonicznych (akordów) do akompaniamentu (wykaz z objaśnieniami na końcu książki). W załączeniu jest płyta zawierająca nagrania piosenek w porządku alfabetycznym. Znaleźć na niej można melodie bez tekstów, z prostym akompaniamentem, wykonane na instrumencie klawiszowym solo. Stanowią pomoc dla nauczycieli nieumiejących grać na instrumentach. Zaletą takiego rozwiązania jest również to, że włączając nagranie, nauczyciel nie jest zmuszony do siedzenia przy instrumencie, lecz może pomagać dzieciom i być blisko nich. Ponadto na płycie zamieszczone zostały również wykonania wokalne piosenek z towarzyszeniem aranżu, które są przeznaczone do słuchania (każde wykonanie wokalne umieszczono po odpowiadającej mu wersji instrumentalnej i oznaczono literą „a”).

Życzę nauczycielom, aby moja książka dobrze im posłużyła, pomogła im w pracy i uatrakcyjniła zajęcia. Życzę dzieciom beztroskich zabaw, radości, śmiechu i udanych początków „aktorstwa”.

Do książki dołączona została płyta w dwóch wersjach CD z 51 piosenkami: jedna wersja wokalna, a druga wersja instrumentalna

W przedszkolu w szkole i w domu
300 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
EPUB
Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-8095-665-0

Grochowalska-Wojciechowska Krystyna

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Grochowalska-Wojciechowska Krystyna

ISBN druk

978-83-8095-665-0

ISBN e-book

978-83-7850-982-0

Objętość

112 stron

Wydanie

II, 2019

Format

A4

Oprawamiękka, klejona

1. A ja wiem    

2. Bałwanek 

3. Bałwanki   

4. Bocian    

5. Chmura    

6. Deszcz 

7. Deszcz i Słota   

8. Deszczowa muzyka    

9. Gdzie jest Wiosna?   

10. Gdzie jest Zima?   

11. Grześ i Krokodyl   

12. Grzybki    

13. Huśtawka    

14. Idzie Jesień   

15. Idzie Wiosna   

16. Idź sobie, Zimo 

17. Kolory    

18. Kot i myszy    

19. Kotek    

20. Kropelka

21. Król grzybków   

22. Kwiatki   

23. Latawce    

24. Leśne kłopoty   

25. Lis i wrony   

26. Łąka 

27. Malowane Pieski    

28. Maluszek 

29. Mróz i Słonko    

30. Muchomorek    

31. Muzyka    

32. Mysz    

33. Owocki   

34. Pan Wiaterek 

35. Panna Bałwankówna    

36. Piłeczki 

37. Popraw się    

38. Rakieta   

39. Rytmika   

40. Sopelki   

41. Sopelki i śnieżynki   

42. Strach na Wróble    

43. Szukanie wiosny   

44. Śnieżek 

45. Wiosna    

46. Wrona   

47. Wróżka   

48. Zające   

49. Złośnica   

50. Żabki   

51. Żółwie   

fragment

Z muzyką przez życie

Prawidłowy rozwój dziecka jest uwarunkowany wieloma czynnikami – zarówno biologicznymi, jak i społecznymi. Należy zatem zadbać o jak najlepsze warunki, by dziecko mogło wzrastać w spokoju i miłości, zaś w celu właściwego ukierunkowania tego rozwoju oraz jego stymulacji warto wykorzystać wszelkie dostępne sposoby. Jednym z nich jest zabawa, której trudny do przecenienia pozytywny wpływ uwidacznia się w rozwoju mechanizmów kontrolowania emocji, rozwoju kompetencji językowych, społecznych oraz motorycznych dziecka. Jakie zabawy należy wprowadzić i co zrobić, żeby były one dla dziecka interesujące? Co zrobić, kiedy brakuje już pomysłów na nowe aktywności dziecka?

Inspiracją dla rodziców oraz nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych w tym zakresie stać się może książka Piosenki, zabawy i scenki. W przedszkolu, w szkole i w domu. Opublikowana nakładem Oficyny Wydawniczej Impuls pozycja Krystyny Grochowalskiej-Wojciechowskiej to obszerny zbiór materiałów możliwych do wykorzystania w trakcie pracy z dzieckiem. Tym samym jest to niezwykły podręcznik, który powinien znaleźć się w biblioteczce każdego opiekuna dziecka, nauczyciela i pedagoga szkolnego, stanowiąc zachętę do odtwarzania zabaw w takiej formie, w jakiej zostały opisane, bądź też będąc podstawą do konstruowania własnych scenariuszy zajęć z wykorzystaniem przedstawionych propozycji.

Autorka przedstawia pięćdziesiąt jeden piosenek, opisów zabaw o różnym stopniu skomplikowania, przeznaczonych dla dzieci w różnych grupach wiekowych. Wśród tego zbioru możemy znaleźć zarówno piosenki do solowego wykonania, jak i do tańca, a także piosenki „poetyckie”, wzbogacające krótkie zabawy czy umożliwiające tworzenie całych inscenizacji.

Znajdziemy tu zatem polkę, którą tańczyć może grupa starszych dzieci; maluchy mogą pobawić się w bałwanka i naśladować jego zabawę na sankach oraz wywrotkę, zaś uzdolnione aktorsko i wokalnie dziecko z prawdziwą przyjemnością wykona piosenkę „Chmura”. Apel szkolny czy przedstawienie dla rodziców urozmaici piosenka „Deszcz i Słota”, przy muzyce można dzieciom przedstawiać charakterystykę pór roku (wykorzystując m.in. piosenki „Gdzie jest zima?”, „Idzie wiosna”). Znajdzie się również coś dla wielbicieli leśnych krasnali, piesków czy odpoczynku na pachnącej łące.

Integralną częścią książki jest płyta, która zawiera linię melodyczną piosenek. Płyta ta stanowi nieocenioną pomoc dla tych nauczycieli i rodziców, którzy nie posiadają umiejętności gry na instrumentach. Ponadto autorka zawarła na niej wykonania wokalne utworów, przeznaczone do słuchania zarówno w klasie szkolnej, jak i w domowym zaciszu.

To wszystko sprawia, że książkę Piosenki, zabawy i scenki… możemy wykorzystywać na wiele sposobów, w zależności od pełnionej funkcji, możliwości i umiejętności dzieci. Swobodna zabawa w środowisku domowym, zabawa służąca rozwijaniu konkretnych umiejętności, przygotowanie inscenizacji na dany temat – niezależnie od planowanego rodzaju aktywności dziecka, warto sięgnąć po publikację Krystyny Grochowalskiej-Wojciechowskiej, korzystając z pracy włożonej w zebranie i opracowanie tych piosenek, sprawiając przy tym nieocenioną radość dziecku i dając mu szansę, by przez zabawę poznawało świat, rozwijało swoje zdolności, umiejętności komunikowania się z otoczeniem, a także wyrażania emocji.

źródło: http://www.granice.pl/recenzja,piosenki-zabawy-i-scenki-w-przedszkolu-w-szkole-i-w-domu,14179

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło