Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju
Cena podstawowa
43,81 zł
-14,00 zł
Cena
29,81 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 38,00 zł
Zaproponowany przez autorki zestaw zabaw i gier umożliwia pracę nauczycieli i terapeutów w czterech obszarach. Są to ćwiczenia i zabawy mające na celu rozwijanie i usprawnienie percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczenia i zabawy obejmujące percepcję i pamięć słuchową, a także koordynację słuchowo-ruchową, rozwijające mowę i myślenie.
Publikacja dostępna w wersji papierowej oraz elektronicznej e-book:
Publikacja dostępna w wersji papierowej oraz elektronicznej e-book.
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z porażeniem mózgowym, z zaburzeniami emocjonalnymi, z zaburzeniami z zakresu motoryki, mowy, myślenia pojęciowego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym i niesprawnymi ruchowo. Zebrane i opisane w tej publikacji zabawy i ćwiczenia są dużą pomocą w zwalczaniu wszelkich deficytów rozwojowych dzieci młodszych o specjalnych potrzebach edukacyjnych; mogą być wykorzystane zarówno w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak też stanowić część zajęć z mniejszymi grupami dzieci.
Priorytetowym celem opracowanej pozycji jest pomoc w umożliwieniu dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji.
Opis
Specyficzne kody
Franczyk Anna
nauczyciel dyplomowany z trzydziestoletnim stażem pracy, neurologopeda, specjalista wczesnej interwencji logopedycznej, praktyk Tomatisa pedagog specjalny w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi, wykładowca UNS, prezes Stowarzyszenia Animaloterapeutycznego "Dogo4Logo" zajmującej się dogoterapią i felinoterapią, instruktor dogoterapii III stopnia, autorka publikacji dotyczących pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (opublikowane w Oficynie Wydawniczej IMPULS i WIR) m.in.: Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym…, Animaloterapia, Skarbiec nauczyciela-terapeuty…, Zabawy na cały rok, Baw się przez animaloterapię, Zabawy z Figurkiem.
Ponadto regularnie bierze udział w Konferencjach dotyczących wspomagania rozwoju dzieci, prowadzi kursy doskonalące dla nauczycieli z zakresu prowadzenia działań dydaktyczno-terapeutycznych z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Krajewska Katarzyna
nauczyciel dyplomowany z dwudziestoośmioletnim stażem pracy, pedagog specjalny, magister pedagogiki przedszkolnej i nauczania początkowego, ukończyła kurs kwalifikacyjny z terapii pedagogicznej oraz studia podyplomowe z zakresu „wspieranie rozwoju dziecka o specyficznych potrzebach edukacyjnych” terapeuta Integracji Sensorycznej, Specjalista wczesnego wspomagania rozwoju. Pracuje obecnie jako terapeuta SI , praktyk Tomatisa, pedagog specjalny w grupach integracyjnych w Przedszkolu z oddziałami integracyjnymi w Łodzi.
Autorka publikacji dotyczących pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (wszystkie opublikowane w Oficynie Wydawniczej IMPULS): Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym…, Animaloterapia, Skarbiec nauczyciela-terapeuty…, Zabawy na cały rok, Baw się poprzez aniamaloterapię.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | |
ISBN druk | 978-83-8095-630-8 |
ISBN e-book | 978-83-8095-644-5 |
Objętość | 146 stron |
Wydanie | IX, 2019 |
Format | B5 (160x235). E-book: epub i mobi |
Oprawa | miękka, klejona |
Wstęp
Obszar pierwszy: Ćwiczenia i zabawy rozwijające i usprawniające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową.
Obszar drugi:
a) Ćwiczenia i zabawy rozwijające i usprawniające percepcję i pamięć słuchową oraz koordynację słuchowo-ruchową
b) Ćwiczenia i zabawy rozwijające mowę i myślenie.
Obszar trzeci: Ćwiczenia i zabawy rozwijające orientację zmysłową, przestrzenną i kierunkową
Obszar czwarty: Ćwiczenia i zabawy w zakresie sprawności ruchowej Propozycje sytuacji edukacyjnych oparte na proponowanych zabawach i ćwiczeniach z wybranych obszarów etapów
Bibliografia
Rozwój przez zabawę
Dziecko niepełnosprawne ma wszelkie prawa do tego, by być szczęśliwym i radosnym, by – na miarę swoich możliwości – rozwijać się intelektualnie i fizycznie. Zbyt często zapominamy o potrzebach dzieci specjalnej troski, zbyt często są one ignorowane. Na szczęście od kilku lat sytuacja ta się zmienia wraz z pojawieniem się wyedukowanej kadry, zdolnej wspomóc dziecko w rozwoju oraz wraz ze wzrostem świadomości społeczeństwa. Pociągnęło to za sobą wydanie stosownych rozporządzeń, regulujących chociażby kwestię wczesnego wspomagania rozwoju.
Wczesne wspomaganie ma na celu pobudzanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka, które powinno mieć stworzone takie warunki, by w jak największym stopniu można było pomóc mu usprawnić bądź skompensować zaburzone funkcje.
Na rynku coraz częściej możemy znaleźć publikacje poświęcone różnym formom pomocy dzieciom niepełnosprawnym czy zagrożonym niepełnosprawnością, a spory w tym udział ma oficyna IMPULS. Zabawy i ćwiczenia na cały rok. Propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych autorstwa Anny Franczyk i Katarzyny Krajewskiej to właśnie jedna z takich propozycji, adresowanych nie tylko do nauczycieli zajmujących się wczesnym wspomaganiem rozwoju, oligofrenopedagogów czy terapeutów, ale także do rodziców i wszystkich zainteresowanych tematem.
Zawarte w zbiorze propozycje zabaw mogą być wykorzystane nie tylko do pracy indywidualnej, ale także i grupowej, zaś ich usystematyzowanie i zróżnicowanie stopnia trudności oraz obszarów wspomagania pozwala na konstruowanie własnych planów pracy z dzieckiem na bazie niniejszej książki. Opisane przez autorki zabawy są możliwe do wprowadzenia przy dzieciach z porażeniem mózgowym, zaburzeniami w zakresie motoryki (małej i dużej), z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz umiarkowanym, przy dzieciach z zaburzeniami emocjonalnymi, ale także w przypadku zajęć w grupach integracyjnych czy nawet z dziećmi z tzw. normą. Będziemy zatem wraz z dziećmi porównywać, porządkować, składać, wyodrębniać, dobierać, wyszukiwać, wykonywać ćwiczenia rozwijające zmysł smaku i węchu, a także oddawać się wielu innym zabawom, łączącym cechy rozrywki, ale także nauki i usprawniania poszczególnych funkcji.
Zaproponowany przez autorki zestaw zabaw i gier umożliwia pracę nauczycieli i terapeutów w czterech obszarach. Są to ćwiczenia i zabawy mające na celu rozwijanie i usprawnienie percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczenia i zabawy obejmujące percepcję i pamięć słuchową, a także koordynację słuchowo-ruchową, rozwijające mowę i myślenie. W zbiorze znajdziemy również propozycje, mające na celu ćwiczenie orientacji zmysłowej, przestrzennej oraz sprawności ruchowej. Warto nadmienić, że ćwiczenia w każdym z obszarów zostały podzielone również na etapy rozwojowe.
Do książki zostały ponadto załączone propozycje sytuacji edukacyjnych, oparte na proponowanych zabawach i ćwiczeniach, w postaci scenariuszy zajęć dydaktyczno-terapeutycznych oraz stanowiąca część składową jednego z nich gra dydaktyczna Podróże małe i duże do wykorzystania również w scenariuszach własnego autorstwa.
Wszystko to sprawia, że Zabawy i ćwiczenia na cały rok. Propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych Anny Franczyk i Katarzyny Krajewskiej to książka, która powinna stać się niezbędnikiem każdego pedagoga czy terapeuty, a także inspiracją dla pedagogów wczesnoszkolnych czy osób prowadzących wczesne wspomaganie. To również wspaniała propozycja dla kreatywnych rodziców, którzy chcą uczestniczyć w rozwoju umiejętności poznawczych swojego dziecka.
Justyna Gul
źródło: http://www.granice.pl/recenzja,zabawy-i-cwiczenia-na-caly-rok,8377