• Obniżka
Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa

Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa

Podtytuł: – teoria i praktyka
ISBN: 978-83-7850-710-9
45,71 zł
30,71 zł Oszczędzasz: 15,00 zł

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 33,00 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Publikacja dostępna wyłącznie w wersji elektronicznej e-book.

Ta książka pomaga spojrzeć „całościowo na proces rozwoju dziec­ka z zespołem Downa, na jego indywidualne możliwości i potrzeby, na jego rodzinę i sytuację, w której żyje". Są tu odpowiedzi na wiele pytań, które stawiają sobie i specjaliści i rodzice dzieci z ZD.

Wersja książki
Ilość

Publikacja dostępna w wersji elektronicznej e-book. Wersja papierowa chwilowo niedostępna. W trakcie dodruku.

Wśród pozycji wydawniczych poświęconych problematyce rozwoju i jego wspomagania u dzieci z zespołem Downa proponowana książka będzie pozycją szczególną. Obejmuje bowiem nie tylko aspekty medyczne, psychologiczne oraz społeczne odnoszące się do tego zespołu zaburzeń rozwoju, ale także ujmuje je w perspektywie terapeutycznej, ukonkretnionej opisem wybranych metod postępowania. Ponadto znajdziemy w książce wypowiedzi rodziców wychowujących dzieci z zespołem Downa, wypowiedzi samych dzieci, jak też informacje pomocne w poszukiwaniu miejsc, w których znaleźć można pomoc terapeutyczną oraz społeczne wsparcie.

Z recenzji prof. dr hab. Ireny Obuchowskiej


W siedmiu częściach książki zawarto informacje związane z medycznymi/genetycznymi podstawami zespołu Downa, artykuły poruszające tematykę rozwoju dziecka z zespołem Downa w zakresie procesów poznawczych oraz komunikacji językowej, opisano funkcjonowanie dzieci z zespołem Downa (uśrednione rzecz jasna) w wybranych metodach pracy edukacyjnej i wspomagających rozwój oraz część moim zdaniem bardzo istotną, a poświęconą życiu rodzinnemu z osobą z zespołem Downa. W książce znajdziemy także to, o czym pisałam powyżej - czyli wypowiedzi rodziców o dzieciach i dzieci o sobie samych. Ważnym dodatkiem jest niezbędnik adresowy

zapraszamy

– teoria i praktyka
277 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
EPUB
Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-7587-929-2

Kaczmarek Beata Bogusława

doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, pedagog specjalny i logopeda. Autorka polskiej wersji metody Makaton oraz założycielka Programu Rozwoju Komunikacji Makaton w Polsce. Specjalista certyfikowany w Wielkiej Brytanii w dziedzinie komunikacji AAC, m.in. z wykorzystaniem systemu komunikacyjnego PECS (Picture Exchange Communication System), a także międzynarodowy instruktor metody Makaton. Dyplomowany terapeuta neurorozwojowej koncepcji Castillo Moralesa i brytyjskich programów wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (m.in. Portage Service oraz Hanen Program).

Autorka publikacji poświęconych edukacji i rehabilitacji osób z zespołem Downa oraz artykułów na temat wspomagających i alternatywnych metod komunikacji, jak również materiałów dydaktycznych dotyczących znaków manualnych i graficznych metody Makaton.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Kaczmarek Beata Bogusława

ISBN druk

978-83-7850-710-9

ISBN e-book

978-83-7587-929-2

Objętość

442 stron

Wydanie

II, 2014

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Podziękowanie

Wstęp

Część I

Aspekty medyczne

Alina Midro

Zespół Downa. Przyczyny powstawania, diagnoza i elementy poradnictwa genetycznego

Ludwika Sadowska, Monika Mysłek-Prucnal, Agata Gruna-Ożarowska

Medyczne podstawy zaburzeń struktury i funkcji u dzieci z zespołem Downa

Jacek J. Pietrzyk

Rola pediatry pierwszego kontaktu w opiece nad dzieckiem przewlekle chorym – zespół

Downa Część II

Aspekty językowe i poznawcze

Anna Regner

Wczesne usprawnianie rozwoju mowy dzieci z zespołem Downa z zastosowaniem ustno-twarzowej terapii regulacyjnej (uttr)

Maria Piszczek

Rozwój języka i mowy u dzieci z zespołem Downa

Bogusława Beata Kaczmarek

Wykorzystywanie gestów w procesie porozumiewania się osób z zespołem Downa

Bożenna Odowska-Szlachcic

Metoda Integracji Sensorycznej w diagnoziei stymulacji rozwoju psychoruchowego dziecka z zespołem Downa. Wspomaganie rozwoju mowy w oparciu o metodę SI

Ewa Zasępa

Przebieg procesów pamięci u osób z zespołem Downa

Beata Wojciechowska

Terapia Feuerstein

Danuta Grzybowska

Nauka czytania w procesie rozwoju dziecka z zespołem Downa

Część III

Aspekty psychospołeczne i edukacyjne

Ludwika Sadowska

Wrocławski Model Usprawniania (WMU) we wczesnej diagnostyce i terapii dzieci z zespołem

Downa Bożena

Kisiel O Ruchu Rozwijającym Weroniki Sherborne

Magdalena Skaradzińska

Stymulacja rozwoju dzieci z zespołem Downa – Kinezjologia Edukacyjna i inne metody wspierające

Marta Bogdanowicz

Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju dzieci z zespołem Downa

Izabela Fornalik

Wspieranie rozwoju psychoseksualnego osób z zespołem Downa

Mirosława Sąsiadek

Muzykoterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci z zespołem Downa

Krzysztof Sąsiadek

Moje rączki i nóżki chcą się bawić – wykorzystanie zabaw paluszkowych w pracy z małym dzieckiem

Barbara Gąsiorowska

Hipoterapia dla osób z zespołem Downa

Część IV

Wspieranie rodziny

Ewa Pisula

Rodzice dzieci z zespołem Downa

Agnieszka Żyta

Rodzeństwo osób z zespołem Downa

Magdalena Giżyńska

Co robić, aby nasze dzieci były szczęśliwe i abyśmy my byli szczęśliwi z naszymi dziećmi? Kilka podpowiedzi, na co zwracać uwagę w relacjach rodzicielskich z rodzeństwem dziecka niepełnosprawnego

Krzysztof Liszcz

Model wsparcia rodziny wychowującej dziecko z zespołem Downa realizowany w Fundacji „Daj Szansę” w Toruniu

Część V

Rodzice o dzieciach

Zofia Małecka

Zawsze trzeba mieć nadzieję Joanna Grabowska Mój skarb!

Maria Dobek

Życie to ciągłe przypływy i odpływy

Anna Grochowska

Mój półroczny jednoroczniak

Marta Witecka

Kocham go w całości

Monika Ziegelowska

Miłość jest najpiękniejszą terapią!

Część VI

Dzieci o sobie

Monika

Zapach kwiatków jest niebieski a domy rosną krzywo

Kamila

Piernik

Małgosia

Praca w biurze

Część VII

Przydatne adresy

Organizacje i stowarzyszenia działające na rzecz osób z zespołem Downa

Ośrodki i punkty wczesnej interwencji Poradnie genetyczne

Poradnictwo genetyczne

fragment

Pamiętamy Corky’ego z zespołem Downa z seria­lu „Dzień za dniem"? Chłopiec grat jak zawodo­wy aktor. Na ekranie skończył szkołę, ożenił się z dziewczyną taką jak on, uprawiał seks, myślał z żoną o dziecku... Dziś Corky, czyli Chris Burkę, jest już po czterdziestce, ma własną stronę internetową, przyjacół na całym świecie, jest zadowolony z życia. Jak to możliwe, że człowiek z Downem tyle osiągnął? Bo "chromosomy nie mają ostatniego słowa" - pisze autorka, która zebrała w tej książce wiele cennych artykułów o zespole Downa.

„Nie ma dwóch takich samych osób z zespołem Downa, tak jak nie ma dwóch identycznych osób bez tego zespołu. Dzieci, oprócz dodat­kowego chromosomu, mają również cechy swoich rodziców: tempe­rament, wygląd, poczucie humoru". 11-letnia Monika wie, jak dumna była jej mama, gdy dziewczynka zaczęła samodzielnie jeść, 17-letnia Kamila piecze piernik i ciasto truskawkowe, a 24-letnia Małgosia umie jeździć na łyżwach i uwielbia tańczyć.

Dzięki tej książce poznamy zespół Downa z każdej strony - me­dycznej, psychologicznej, społecznej, terapeutycznej, od strony leka­rzy różnych specjalności - pediatrów, genetyków, psychologów, pe­dagogów, rehabilitantów, a także od strony rodziców i samych dzieci. Dowiemy się, że jedno na 600-700 noworodków ma zespół Downa, przeczytamy o genetycznych podstawach ZD. jakie wady towarzyszą tym dzieciom, jak przebiega ich rozwój fizyczny?

Ta książka pomaga spojrzeć „całościowo na proces rozwoju dziec­ka z zespołem Downa, na jego indywidualne możliwości i potrzeby, na jego rodzinę i sytuację, w której żyje". Są tu odpowiedzi na wiele pytań, które stawiają sobie i specjaliści i rodzice dzieci z ZD. To lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy w życiu prywatnym i zawodowym stykają się z dziećmi z zespołem Downa.

JOANNA HABIERA
Magazyn Literacki "Książki", nr 3/2009

Osoby z zespołem Downa funkcjonują w naszym społeczeństwie lepiej lub gorzej, co jest wynikiem pracy jaką w wychowanie i rozwój swoich dzieci włożą rodzice. To truizm, prawda? Wszak każde dziecko wymaga od swojego rodzica pracy wychowawczej. W przypadku rodziców dzieci z zespołem Downa owa troska o dobre życie swojego dziecka musi być realizowana przez pracę zwielokrotnioną. Zanim skupią się nad świadomym kontaktem wychowawczym z dzieckiem pokonać muszą wiele barier: środowiska medycznego, rodziny, środowiska lokalnego, czy wreszcie edukacyjne.

Książka zredagowana przez dr Bogusławę Beatę Kaczmarek, autorkę polskiej wersji metody Makaton, zawiera teksty bardzo specjalistyczne w wymowie i takie, które napisane są ku pokrzepieniu serce, a ich autorami są dzieci z zespołem Downa i ich rodzice.

W siedmiu częściach książki (spis treści) zawarto informacje związane z medycznymi/genetycznymi podstawami zespołu Downa, artykuły poruszające tematykę rozwoju dziecka z zespołem Downa w zakresie procesów poznawczych oraz komunikacji językowej, opisano funkcjonowanie dzieci z zespołem Downa (uśrednione rzecz jasna) w wybranych metodach pracy edukacyjnej i wspomagających rozwój oraz część moim zdaniem bardzo istotną, a poświęconą życiu rodzinnemu z osobą z zespołem Downa. W książce znajdziemy także to, o czym pisałam powyżej - czyli wypowiedzi rodziców o dzieciach i dzieci o sobie samych. Ważnym dodatkiem jest niezbędnik adresowy.

Książka "Wspomaganie..." adresowana jest w moim odczuciu przede wszystkim do pedagogów pracujących z osobami z zespołem Downa i ich rodzicami. Myślę, że jej obecność na domowej półce - jaką książki bazy - przyda się także rodzicom, u których dzieci określono występowanie zespołu Downa.

źródło: http://prowincjonalnenauczycielstwo.blogspot.com/2010/04/wspomaganie-rozwoju-dzieci-z-zespoem.html

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło