• Obniżka
Muzykowanie metodą cyfrowo-literową z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu lekkim

Muzykowanie metodą cyfrowo-literową z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu lekkim

ISBN: 978-83-7587-219-4
49,80 zł
40,00 zł Zniżka 9,80 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny

Cyfrowo-literowa notacja muzyczna (cylinomuz) powstawała przez wiele lat pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie. Wyrosła z potrzeby gry na instrumentach i ciekawości niepełnosprawnych dzieci. Dotychczasowe i zalecane metody muzykowania (oparte na nutach) są mało skuteczne.

Ilość

Cyfrowo-literowa notacja muzyczna (cylinomuz) powstawała przez wiele lat pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie. Wyrosła z potrzeby gry na instrumentach i ciekawości niepełnosprawnych dzieci. Dotychczasowe i zalecane metody muzykowania (oparte na nutach) są mało skuteczne. Na drodze do łatwiejszego i skutecznego sposobu gry na instrumentach znajdowały się litery – jako znaki pisma oraz jako nazwy nut. Nazwy te zostały przeniesione na płytki instrumentów sztabkowych, które kojarzyły się z dźwiękami. Skoro dzieci mogły sobie pomagać literami w grze na dzwonkach chromatycznych, to dlaczego cyfry miałyby nie spełnić podobnej funkcji w grze na flecie prostym?

Dołączona do książki płyta DVD, zawierająca nagrania zespołu muzycznego Promyk, przedstawia praktyczne zastosowanie metody cyfrowo-literowej w muzykowaniu zespołowym uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.

100 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Wolak Tadeusz

Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego (pedagogika opiekuńcza),Studium Pedagogicznego (oligofrenopedagogika),Studium nauczycielskiego w Raciborzu (śpiew-muzyka),Szkoła Muzyczna I stopnia w Świdnicy. Uczestnik warsztatów muzycznych prowadzonych przez prof. D. Cramera z Instytutu Berlińskiego z zakresu terapii muzyką niepełnosprawnych. W przeszłości: członek Rady Programowej Szkolnictwa Specjalnego, rzeczoznawca środków dydaktycznych zlecanych przez MEN. Specjalizacja zawodowa III stopnia z zakresu oligofrenopedagogiki(muzyka).Recenzent podręczników do wychowania muzycznego w szkolnictwie specjalnym. Większą część swojej pracy zawodowej poświęcił problemom kształceniu specjalnemu w zakresie wychowania muzycznego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Nowator we wprowadzaniu niekonwencjonalnych metod nauczania muzyki, a zwłaszcza gry na instrumentach muzycznych. Autor nowatorskiej metody cyfrowo-literowej (cylinomuz)nauczania gry na instrumentach muzycznych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Swoją długoletnią praktykę i bogate doświadczenie zawodowe pragnie ocalić od zapomnienia i utrwalać w formie publikacji, z nadzieją wykorzystania jej z pożytkiem w przyszłym kształceniu niepełnosprawnych dzieci.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Wolak Tadeusz

ISBN druk

978-83-7587-219-4

ISBN e-book

 

Objętość

150 stron

Wydanie

I, 2010

Format

A4

Oprawamiękka, klejona

Wstęp

Edukacja muzyczna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną

Zdolności muzyczne uczniów z niepełnosprawności intelektualną a ich wrażliwość muzyczna

Przydatność cyfrowo-literowego zapisu muzyki (cylinomuz) w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną

Modyfikacja zasad muzyki w cyfrowo-literowej notacji muzycznej (cylinomuz)

Puls, rytm, metrum, tempo

Cyfry i litery jako zastępcze nuty dla niepełnosprawnych dzieci

Dobór instrumentów i repertuaru do muzykowania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną

Muzykowanie na instrumentach perkusyjnych z zastosowaniem literowej notacji muzycznej (linomuz)

Muzykowanie na instrumentach klawiszowych z zastosowaniem literowej notacji muzycznej (linomuz)

Muzykowanie na fletach prostych sopranowych z zastosowaniem cyfrowej notacji muzycznej (cynomuz)

Projekty instrumentów muzycznych dostosowanych do potrzeb dzieci niepełnosprawnych

Edukacja muzyczna a terapia muzyką i socjalizacja uczniów z niepełnosprawnością intelektualną

Muzykowanie na przykładzie zespołu muzycznego Promyk ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 2 w Krakowie

Spis treści

nagrania DVD zespołu muzycznego Promyk

Bibliografia

Słowniczek

Metodę autorską Pana Tadeusza Wolaka poznałam ćwierć wieku temu. Śledziłam niemal każdy etap jej rozwoju i doskonalenia. Bywałam na występach prowadzonych przez Niego uczniów-artystów. Przyglądałam się zapisom notacji muzycznej i trudom związanym z pokonywaniem „materii” zarówno uczniów, jak i środowiska, z jakiego ci pochodzili. [...]

Książkę tę uważam za bardzo wartościową merytorycznie, potrzebną i pożyteczną społecznie, a przy tym pilnie oczekiwaną, zwłaszcza przez nauczycieli muzyki w szkołach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, nauczycieli prowadzących szkolne zespoły muzyczne, instruktorów różnego rodzaju świetlic terapeutycznych i domów kultury. [...]

Poruszona w książce problematyka może zainteresować nie tylko profesjonalistów, muzyków z prawdziwego zdarzenia czy nauczycieli muzyki i terapeutów, lecz także rodziców [...] dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które często wymagają wsparcia i pomocy z zewnątrz. [...]

dr Elżbieta Maria Minczakiewicz

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło