Co babcia i dziadek śpiewali kiedy byli mali
Cena podstawowa
64,76 zł
-23,00 zł
Cena
41,76 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 40,00 zł
Cyfrowo-literowa notacja muzyczna (cylinomuz) powstawała przez wiele lat pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie. Wyrosła z potrzeby gry na instrumentach i ciekawości niepełnosprawnych dzieci. Dotychczasowe i zalecane metody muzykowania (oparte na nutach) są mało skuteczne.
Cyfrowo-literowa notacja muzyczna (cylinomuz) powstawała przez wiele lat pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie. Wyrosła z potrzeby gry na instrumentach i ciekawości niepełnosprawnych dzieci. Dotychczasowe i zalecane metody muzykowania (oparte na nutach) są mało skuteczne. Na drodze do łatwiejszego i skutecznego sposobu gry na instrumentach znajdowały się litery – jako znaki pisma oraz jako nazwy nut. Nazwy te zostały przeniesione na płytki instrumentów sztabkowych, które kojarzyły się z dźwiękami. Skoro dzieci mogły sobie pomagać literami w grze na dzwonkach chromatycznych, to dlaczego cyfry miałyby nie spełnić podobnej funkcji w grze na flecie prostym?
Dołączona do książki płyta DVD, zawierająca nagrania zespołu muzycznego Promyk, przedstawia praktyczne zastosowanie metody cyfrowo-literowej w muzykowaniu zespołowym uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Wolak Tadeusz
Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego (pedagogika opiekuńcza),Studium Pedagogicznego (oligofrenopedagogika),Studium nauczycielskiego w Raciborzu (śpiew-muzyka),Szkoła Muzyczna I stopnia w Świdnicy. Uczestnik warsztatów muzycznych prowadzonych przez prof. D. Cramera z Instytutu Berlińskiego z zakresu terapii muzyką niepełnosprawnych. W przeszłości: członek Rady Programowej Szkolnictwa Specjalnego, rzeczoznawca środków dydaktycznych zlecanych przez MEN. Specjalizacja zawodowa III stopnia z zakresu oligofrenopedagogiki(muzyka).Recenzent podręczników do wychowania muzycznego w szkolnictwie specjalnym. Większą część swojej pracy zawodowej poświęcił problemom kształceniu specjalnemu w zakresie wychowania muzycznego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Nowator we wprowadzaniu niekonwencjonalnych metod nauczania muzyki, a zwłaszcza gry na instrumentach muzycznych. Autor nowatorskiej metody cyfrowo-literowej (cylinomuz)nauczania gry na instrumentach muzycznych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Swoją długoletnią praktykę i bogate doświadczenie zawodowe pragnie ocalić od zapomnienia i utrwalać w formie publikacji, z nadzieją wykorzystania jej z pożytkiem w przyszłym kształceniu niepełnosprawnych dzieci.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Wolak Tadeusz |
ISBN druk | 978-83-7587-219-4 |
ISBN e-book |
|
Objętość | 150 stron |
Wydanie | I, 2010 |
Format | A4 |
Oprawa | miękka, klejona |
Wstęp
Edukacja muzyczna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
Zdolności muzyczne uczniów z niepełnosprawności intelektualną a ich wrażliwość muzyczna
Przydatność cyfrowo-literowego zapisu muzyki (cylinomuz) w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną
Modyfikacja zasad muzyki w cyfrowo-literowej notacji muzycznej (cylinomuz)
Puls, rytm, metrum, tempo
Cyfry i litery jako zastępcze nuty dla niepełnosprawnych dzieci
Dobór instrumentów i repertuaru do muzykowania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
Muzykowanie na instrumentach perkusyjnych z zastosowaniem literowej notacji muzycznej (linomuz)
Muzykowanie na instrumentach klawiszowych z zastosowaniem literowej notacji muzycznej (linomuz)
Muzykowanie na fletach prostych sopranowych z zastosowaniem cyfrowej notacji muzycznej (cynomuz)
Projekty instrumentów muzycznych dostosowanych do potrzeb dzieci niepełnosprawnych
Edukacja muzyczna a terapia muzyką i socjalizacja uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
Muzykowanie na przykładzie zespołu muzycznego Promyk ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 2 w Krakowie
Spis treści
nagrania DVD zespołu muzycznego Promyk
Bibliografia
Słowniczek
Metodę autorską Pana Tadeusza Wolaka poznałam ćwierć wieku temu. Śledziłam niemal każdy etap jej rozwoju i doskonalenia. Bywałam na występach prowadzonych przez Niego uczniów-artystów. Przyglądałam się zapisom notacji muzycznej i trudom związanym z pokonywaniem „materii” zarówno uczniów, jak i środowiska, z jakiego ci pochodzili. [...]
Książkę tę uważam za bardzo wartościową merytorycznie, potrzebną i pożyteczną społecznie, a przy tym pilnie oczekiwaną, zwłaszcza przez nauczycieli muzyki w szkołach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, nauczycieli prowadzących szkolne zespoły muzyczne, instruktorów różnego rodzaju świetlic terapeutycznych i domów kultury. [...]
Poruszona w książce problematyka może zainteresować nie tylko profesjonalistów, muzyków z prawdziwego zdarzenia czy nauczycieli muzyki i terapeutów, lecz także rodziców [...] dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które często wymagają wsparcia i pomocy z zewnątrz. [...]
dr Elżbieta Maria Minczakiewicz