Ważne premiery edukacyjne w oficynie Impuls!
Newsletter - 21.03.2024
Początkiem wiosny Oficyna Wydawnicza Impuls potwierdziła swoja pozycję wśród wydawców książki naukowej i akademickiej, publikując nowe, ważne i znaczące tytuły, docierając do licznej rzeszy wymagających czytelników: pedagogów, terapeutów, rodziców itd. Nasze książki zdobyły też liczne nagrody i wyróżnienia, zarówno branżowe, jak i czytelnicze. W minionym roku wprowadziliśmy również na rynek ponad sto książek elektronicznych w najpopularniejszych formatach PDF, ePub czy Mobi. Nasza oferta w tej wersji to już ponad 900 tytułów. W tym roku zapowiadamy ich jeszcze więcej oraz przygotowujemy specjalną niespodziankę na pierwszy kwartał. Autorzy najnowszych publikacji podejmują problemy niezwykle ważne i wymagające pogłębionej refleksji. Wiele nowości porusza tematy aktualne i istotne, a także otwiera nowe drogi do dyskusji nad poszczególnymi zjawiskami. Przykładem są sztandarowe i wyjątkowe serie. Pierwsza „Pedagogika Nauce i Praktyce”, którą tworzą dwadzieścia dwa podręczniki akademickie autorstwa znakomitych pedagogów: prof. Czesława Kupisiewicza, prof. Ewy Wysockiej, prof. Mirosława J. Szymańskiego, Jolanty Szempruch, prof. Bronisława Siemienieckiego, prof. Bogusława Śliwerskiego, prof. Iwona Chrzanowska, prof. Jerzy Nikitorowicz, prof. Wiesław Ambrozik, prof. Inetta Nowosad, prof. Roman Schulz, prof. Dietrich Benner i innych. Druga seria – „Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki” – składa się z ośmiu naukowych publikacji przygotowanych pod redakcją naukową prof. Marii Dudzikowej. W dzisiejszej wiadomości oddajemy do Państwa rąk dwie ważne publikacje z wymienionych serii: Szkolne rewolucje oraz Wyzwania i dylematy uspołecznienia edukacji. „Wciąż aktualne jest podtrzymywanie przez kolejne rządy rozwiązań, które nie uwzględniają fundamentalnego rozpoznania przez uczonych błędów w procesie kształcenia i centralistycznego zarządzania nim. Edukacja przebiega w częściowo toksycznych dla dzieci, młodzieży i nauczycieli warunkach szkolnych...". Książka profesora Bogusława Śliwerskiego jest na tym tle pozycją wyjątkową. W niespotykany wcześniej sposób autor ukazuje „historyczne uwikłanie polskiej szkoły w okowy tradycji i współczesności”, dobitnie podkreślając, że edukacja powinna, a wręcz musi być dobrem ponadpartyjnym wspólnym, narodowym. W swojej książce profesor Śliwerski obnaża obecną niemoc decydentów oświatowych, kadry pedagogicznej, uczniów i ich rodziców w osiąganiu założonych celów edukacyjnych. Ukazuje więzy krępujące polską szkołę, uwidacznia ukryte w systemie wykluczanie dzieci oraz młodzieży z szans na osiągnięcie życiowego sukcesu.
Autorzy opracowania Wyzwania i dylematy uspołecznienia edukacji nie ograniczają swoich analiz do diagnozy aktualnego stanu newralgicznych obszarów edukacji. Na jej fundamencie tworzą bowiem zręby prognozy, formułują hipotezy opisujące przyszłość i wskazują drogi umożliwiające osiągnięcie przewidywanych celów. Przestrzegają też przed skutkami zaniechań, które mogą ograniczyć zakres realizowanych zamierzeń... (fragment z Wprowadzenia). Książka dotyczy jednego z kluczowych problemów edukacji – uspołecznienia tego obszaru praktyki społecznej. Jej struktura w sposób klarowny prowadzi od analizy kierunków zmian świata i wynikających z nich implikacji dla edukacji poprzez rozważania na wciąż aktualny temat nierówności szans edukacyjnych i postępującej destrukcji samorządności do zagadnienia społecznej odpowiedzialności uczelni. [...] Ważne dla edukacji kwestie zostały przedstawione bardzo przejrzyście, z wykorzystaniem właściwie dobranej literatury i nawiązaniem do interesujących wyników badań. Autorzy zadbali o integrowanie teorii pedagogicznych z praktyką edukacyjną, a bogatą warstwę historyczno-diagnostyczną uzupełnili rozważaniami natury prognostycznej. Dzięki takiemu ujęciu publikacja ma walory kreatywne, jest oryginalnym spojrzeniem łączącym przeszłość, teraźniejszość i przyszłość edukacji w Polsce... (fragment z recenzji prof. dr hab. Stefana M. Kwiatkowskiego dr h.c. multi).
Oficyna Wydawnicza Impuls |