Ważne premiery edukacyjne w oficynie Impuls!

person Wysłane przez: Paweł Głowiak list Kategoria: Newslettery Dodano: favorite Trafienie: 223

Newsletter - 21.03.2024


Ważne premiery edukacyjne w oficynie Impuls!
Impuls

Początkiem wiosny Oficyna Wydawnicza Impuls potwierdziła swoja pozycję wśród wydawców książki naukowej i akademickiej, publikując nowe, ważne i znaczące tytuły, docierając do licznej rzeszy wymagających czytelników: pedagogów, terapeutów, rodziców itd. Nasze książki zdobyły też liczne nagrody i wyróżnienia, zarówno branżowe, jak i czytelnicze. W minionym roku wprowadziliśmy również na rynek ponad sto książek elektronicznych w najpopularniejszych formatach PDF, ePub czy Mobi. Nasza oferta w tej wersji to już ponad 900 tytułów. W tym roku zapowiadamy ich jeszcze więcej oraz przygotowujemy specjalną niespodziankę na pierwszy kwartał.

Autorzy najnowszych publikacji podejmują problemy niezwykle ważne i wymagające pogłębionej refleksji. Wiele nowości porusza tematy aktualne i istotne, a także otwiera nowe drogi do dyskusji nad poszczególnymi zjawiskami. Przykładem są sztandarowe i wyjątkowe serie. Pierwsza „Pedagogika Nauce i Praktyce”, którą tworzą dwadzieścia dwa podręczniki akademickie autorstwa znakomitych pedagogów: prof. Czesława Kupisiewicza, prof. Ewy Wysockiej, prof. Mirosława J. Szymańskiego, Jolanty Szempruch, prof. Bronisława Siemienieckiego, prof. Bogusława Śliwerskiego, prof. Iwona Chrzanowska, prof. Jerzy Nikitorowicz, prof. Wiesław Ambrozik, prof. Inetta Nowosad, prof. Roman Schulz, prof. Dietrich Benner i innych. Druga seria – „Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki” – składa się z ośmiu naukowych publikacji przygotowanych pod redakcją naukową prof. Marii Dudzikowej.

W dzisiejszej wiadomości oddajemy do Państwa rąk dwie ważne publikacje z wymienionych serii: Szkolne rewolucje oraz Wyzwania i dylematy uspołecznienia edukacji.

Pierwszym polecanym tytułem jest najnowsza publikacja z serii autorskich podręczników akademickich „Pedagogika Nauce i Praktyce” autorstwa prof. Bogusława Śliwerskiego pt. Szkolne rewolucje

Szkolne rewolucjeImpuls

„Wciąż aktualne jest podtrzymywanie przez kolejne rządy rozwiązań, które nie uwzględniają fundamentalnego rozpoznania przez uczonych błędów w procesie kształcenia i centralistycznego zarządzania nim. Edukacja przebiega w częściowo toksycznych dla dzieci, młodzieży i nauczycieli warunkach szkolnych...".
Książka „Szkolne rewolucje” porusza bardzo aktualny, gorący temat skostniałego, zastanego, toksycznego wręcz sytemu polskiej edukacji. Żyjemy w czasach niepewności i nieustających zmian: społecznych, gospodarczych, politycznych, kulturowych. Jednocześnie nie posiadamy systemu edukacji, który przygotuje młode pokolenia do życia w bezustannie zmieniającym się, pełnym nowych wyzwań środowisku…

Książka profesora Bogusława Śliwerskiego jest na tym tle pozycją wyjątkową.

W niespotykany wcześniej sposób autor ukazuje „historyczne uwikłanie polskiej szkoły w okowy tradycji i współczesności”, dobitnie podkreślając, że edukacja powinna, a wręcz musi być dobrem ponadpartyjnym wspólnym, narodowym. W swojej książce profesor Śliwerski obnaża obecną niemoc decydentów oświatowych, kadry pedagogicznej, uczniów i ich rodziców w osiąganiu założonych celów edukacyjnych. Ukazuje więzy krępujące polską szkołę, uwidacznia ukryte w systemie wykluczanie dzieci oraz młodzieży z szans na osiągnięcie życiowego sukcesu.


W drugiej części polecamy najnowszą publikację z serii „Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki” jest publikacja autorstwa: Jolanty Szempruch, Agnieszki Cybal-Michalskiej, Mirosława J. Szymańskiego oraz Bogusława Śliwerskiego z Wprowadzeniem Stefana M. Kwiatkowskiego pt. Wyzwania i dylematy uspołecznienia edukacji

Wyzwania i dylematy uspołecznienia edukacjiImpuls

Autorzy opracowania Wyzwania i dylematy uspołecznienia edukacji nie ograniczają swoich analiz do diagnozy aktualnego stanu newralgicznych obszarów edukacji. Na jej fundamencie tworzą bowiem zręby prognozy, formułują hipotezy opisujące przyszłość i wskazują drogi umożliwiające osiągnięcie przewidywanych celów. Przestrzegają też przed skutkami zaniechań, które mogą ograniczyć zakres realizowanych zamierzeń... (fragment z Wprowadzenia).

Książka dotyczy jednego z kluczowych problemów edukacji – uspołecznienia tego obszaru praktyki społecznej. Jej struktura w sposób klarowny prowadzi od analizy kierunków zmian świata i wynikających z nich implikacji dla edukacji poprzez rozważania na wciąż aktualny temat nierówności szans edukacyjnych i postępującej destrukcji samorządności do zagadnienia społecznej odpowiedzialności uczelni. [...] Ważne dla edukacji kwestie zostały przedstawione bardzo przejrzyście, z wykorzystaniem właściwie dobranej literatury i nawiązaniem do interesujących wyników badań. Autorzy zadbali o integrowanie teorii pedagogicznych z praktyką edukacyjną, a bogatą warstwę historyczno-diagnostyczną uzupełnili rozważaniami natury prognostycznej. Dzięki takiemu ujęciu publikacja ma walory kreatywne, jest oryginalnym spojrzeniem łączącym przeszłość, teraźniejszość i przyszłość edukacji w Polsce... (fragment z recenzji prof. dr hab. Stefana M. Kwiatkowskiego dr h.c. multi).


Zapraszamy do Waszej oficyny: www.impulsoficyna.com.pl     
Impuls

Oficyna Wydawnicza Impuls

ul. Fatimska 53 b, 31-831 Kraków
tel./fax.  12-422-41-80
Mobile: 506-624-220

www.impulsoficyna.com.pl

www.facebook.com/Impuls.Oficyna.Wydawnicza
 

Impuls polecaImpuls

niedziela poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota styczeń luty marzec kwiecień maj czerwiec lipiec sierpień wrzesień październik listopad grudzień

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło