• Nowy
Otwarcie być ze sobą. Gra terapeutyczna z wariantem dla osób niewidomych

Otwarcie być ze sobą. Gra terapeutyczna z wariantem dla osób niewidomych

ISBN: 5904204737173
209,52 zł

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 220,00 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Chcesz odkryć, co naprawdę ma znaczenie w życiu? Ta gra to nie tylko zabawa, ale także szansa na budowanie lepszych relacji i głębsze zrozumienie siebie i innych. Dzięki otwartości w rozmowie możemy osiągnąć sukces, wzmacniając więzi rodzinne, grupowe oraz wspierając proces pracy z osobami starszymi. Dodatkowo, jest ona dostosowana dla osób niewidomych i słabowidzących.

Ilość

Otwarcie być ze sobą. Gra terapeutyczna z wariantem dla osób niewidomych - DOTTKA

Chcesz rozmawiać o tym, co w życiu naprawdę ważne? Chcesz spędzić miło czas wśród bliskich, a nawet nieznanych Ci osób?

Otwarcie być ze sobą nie jest zwykłą grą, w której zdobywamy punkty i osiągamy sukces dzięki wygranej. Otwarcie to przede wszystkim – oprócz twórczego i ciekawie spędzonego czasu – użyteczny łącznik, pozwalający w bezpiecznej atmosferze lepiej poznać siebie i innych. Do sukcesu w grze potrzebujemy tylko jednego: otwartości, gdyż tylko dzięki niej będziemy szczerze odpowiadać na pojawiające się w trakcie gry pytania. Kto wygrywa? Każdy z graczy, który otworzy się na innych. Zdobędzie dzięki temu większą samoświadomość, a także lepiej pozna swoich bliskich.


Cele gry:

  • - Dla rodzin i przyjaciół: możliwość lepszego poznania się i otwarcia na rozmowę o emocjach lub dzielenie się ze sobą życiowymi doświadczeniami.
  • - Dla terapeutów i animatorów: wsparcie w terapii, możliwość przepracowania w bezpiecznej atmosferze umiejętności radzenia sobie z emocjami, asertywności, budowanie sieci wsparcia.
  • - Dla grup spotkaniowych (grupy wsparcia, stowarzyszenia itd.): szansa na lepsze poznanie i dzielenie się życiowym doświadczeniem, pogłębiającym wzajemne relacje.


Dla terapeutów Otwarcie być ze sobą jest narzędziem, które:

  • - Pozwala kreatywnie pracować z systemem rodzinnym, społecznym
  • - W ciekawy sposób zaprasza do rozmowy o wartościach, potrzebach, emocjach – w terapii dla osób ze spektrum autyzmu, z problemami psychicznymi, dla osób nieśmiałych, dla rodzin i osób chorujących długotrwale w omówieniu tematów opieki, potrzeb, troski
  • - Wspiera osoby osamotnione (budowanie 'rodziny psychologicznej'), pomaga tworzyć sieci wsparcia dla osób potrzebujących
  • - Pomaga wspierać rodziny adopcyjne i zastępcze
  • - Jest dostosowana dla osób niewidomych i słabowidzących
  • - Pomaga tworzyć bilans życia w pracy z osobami starszymi
  • - Buduje most pomiędzy osobami z niepełnosprawnościami a osobami w pełni sprawnymi
  • - Buduje most międzypokoleniowy
  • - Pomaga pogłębiać więzi, tworzyć bliższe relacje w rodzinach, grupach spotkaniowych, samopomocowych, terapeutycznych itp.
  • - W edukacji wspiera w rozwoju emocjonalnym dzieci i młodzieży
  • - Posiada dwa unikatowe mechanizmy: Krąg otwartości – wersja na punkty (dla 2-6 osób) oraz Mandalę Emocji – wersja kooperacyjna (dla 2-15 osób).

50 Przedmioty

Małgorzata Pękala

Małgorzata PękalaJestem projektantką wzornictwa. Prowadzę warsztaty twórcze, przeznaczone m.in. dla seniorów, dzieci i młodzieży, osób z niepełnosprawnościami i osób autystycznych. W wolnym czasie najchętniej gram w mądre i rozwijające gry towarzyskie. Mam doświadczenie pracy w działach edukacji w Muzeum Historycznym w Bielsku-Białej oraz Muzeum Śląskim w Katowicach. Odbyłam kurs w Hospicjum Domowym w Bielsku-Białej. Wielokrotnie towarzyszyłam bliskim i znajomym w chorobie terminalnej, odchodzącym w domowej atmosferze. Znam też z autopsji syndrom wypalenia opiekuna. Podczas wolontariatu hospicyjnego dostrzegłam skalę problemu samotności osób chorych, wypierania śmierci, trudności w rozmowach o emocjach i brak umiejętności towarzyszenia osobom starszym, chorym przez ich bliskich. To skłoniło mnie do zaproponowania takiej formy wsparcia dla osób starszych, samotnych i chorych, jaką jest gra „Otwarcie być ze sobą”.

Tomasz Sikora

Tomasz SikoraJestem psychologiem i psychoterapeutą. Pracuję w Narodowym Instytucie Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie Oddziale w Gliwicach oraz Katowickim Instytucie Psychoterapii. Interesuję się zagadnieniami związanymi z psychologią zdrowia, radzeniem sobie ze stresem. Moje zainteresowania i obserwacje pozwoliły mi określić zagadnienia, z którymi najciężej radzić sobie osobom chorym i ich opiekunom. Pytania, które proponujemy w grze „Otwarcie być ze sobą” bazują za moich obserwacjach, ale także na wiedzy z zakresu prowadzenia terapii i wychodzenia z kryzysów. Oprócz nich proponuję także działania do zastosowania w sytuacjach jeśli poruszyłyby zbyt drażliwe tematy lub wywołały niepożądane emocje. Ponadto dzięki doświadczeniu w pracy terapeutycznej, współtworzę scenariusze różnych form wspólnego spędzania czasu.

 


Wydawnictwo GRY:

Dottka


Autorzy:

Małgorzata Pękala i Tomasz Sikora


ISBN GRY:

5904204737173


Wiek:

od 8 do 108


Liczba graczy:

od 2 do 15


Czas rozgrywki:

40-90 minut


Wydanie/Premiera:

2024


Format:

28 × 21 × 7 cm


Opakowanie:

Karton


w opakowaniu znajdują się dwa warianty:
- Krąg Otwartości dla 2-6 osób
- i Mandala Emocji dla 2-15 osób.

Zawartość opakowania:

1 plansza
6 kart Otwierających
64 karty Wzajemne Poznanie
64 karty Emocje
64 karty Głębia Życia
6 żetonów pytań
126 pozostałych żetonów
1 instrukcja w języku polskim



Pierwotna wersja gry powstała w projekcie „Jesteś przy mnie. Dziękuję”, dzięki grantowi Dobre. Innowacje realizowanemu przez SWIG Delta Partner we współpracy z Zamkiem Cieszyn. Gra, którą oferujemy, powstała w efekcie twórczego rozszerzenia grantowej wersji „Otwarcia”.

9-dla-autystykow-autyzm-2- Dla autystyków
 
Otwarcie być sobą jest narzędziem, które wspiera osoby ze spektrum autyzmu poprzez stworzenie bezpiecznej przestrzeni do wyrażania emocji i budowania więzi społecznych.

 

7-dla-seniorow2 Dla seniorów

Gra umożliwia seniorom refleksję nad swoim życiem, dzielenie się doświadczeniami oraz budowanie bliskich relacji z młodszymi pokoleniami.

 

5-dla-niewidomych-i-slabowidzacych-60 Dla niewidomych i słabowidzących

Gra jest dostosowana do potrzeb osób niewidomych i słabowidzących, dzięki możliwości audiodeskrypcji (karty posiadają kody QR).

 

11-edukacja-emocjonalna-emocje2 Edukacja emocjonalna

Otwarcie być sobą wspiera rozwój emocjonalny poprzez prowokowanie otwartych rozmów na temat emocji, co jest kluczowe w budowaniu świadomości własnych i innych uczuć.

 

58-praca-w-grupie-komunikacja3 Komunikacja

Gra doskonali umiejętności komunikacyjne poprzez angażujące pytania i zadania, które pomagają uczestnikom lepiej się słuchać, wyrażać swoje potrzeby oraz budować bardziej otwarte i efektywne relacje międzyludzkie.

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło