• Obniżka
Contemporary Problems in Teacher's Work – in Poland, the United Kingdom and Albania

Contemporary Problems in Teacher's Work – in Poland, the United Kingdom and Albania

ISBN: 978-83-8095-802-9
40,00 zł
34,00 zł Zniżka 6,00 zł
Czas dostawy publikacji papierowych kurierem InPost 24 godziny

PREMIERA 14.01.2020

Wersja książki
Ilość

Książka dostępna w wersji papierowej i elektronicznej e-book

Publikacja w angielskiej wersji językowe.

Książka przedstawia charakterystykę funkcjonowania współczesnego nauczyciela w trzech krajach europejskich: w Polsce, Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej oraz Albanii. Składa się z trzech rozdziałów poświęconych problematyce nauczycielskiej w poszczególnych krajach, skonstruowanych wokół wspólnej osi, zawierającej następujące punkty:

1.charakterystyka systemu edukacji,
2.charakterystyka systemu kształcenia nauczycieli,
3.problematyka rozwoju zawodowego nauczycieli,
4.szczegółowy problem bądź problemy pedeutologiczne w danym kraju, wybrane przez autora rozdziału. 

Każdy z rozdziałów został napisanych przez badaczy uniwersyteckich zajmujących się problematyką pedeutologiczną.

I tak rozdział pierwszy, zatytułowany Contemporary Problems in Teacher's Work in Poland, napisany przez Justynę Miko-Giedyk, zawiera charakterystykę systemu edukacji w Polsce (w pierwszej części), analizę systemu kształcenia nauczycieli (w drugiej części). Trzecia część dotyczy problematyki rozwoju zawodowego oraz awansu zawodowego polskich nauczycieli i przedstawia wyniki badań empirycznych. Czwarta część charakteryzuje problem oczekiwań społecznych wobec nauczyciela wiejskiego w świetle badań empirycznych.

Drugi rozdział niniejszej pracy, zatytułowany Contemporary Problems in Teacher's Work in the United Kingdom, napisany został przez Joy Carroll. Zawiera charakterystykę systemu edukacji w czterech krajach Zjednoczonego Królestwa: w Anglii, Walii, Szkocji i Irlandii Północnej (w pierwszej części), koncepcję kształcenia nauczycieli w tych krajach (w drugiej części), najważniejsze kwestie dotyczące rozwoju zawodowego nauczycieli w Wielkiej Brytanii (w trzeciej części). Czwarta część przedstawia podział obowiązków szkolnych między nauczycieli a personel pomocniczy w szkołach brytyjskich.

Trzeci rozdział, noszący tytuł Contemporary Problems in Teacher's Work in Albania, został napisany przez zespół badawczy z Albanii: Ledia Kashahu, Brunilda Zenelaga, Kseanela Sotirofski. Trzy pierwsze części tego rozdziału zawierają omówienie systemu edukacji w Albani, systemu kształcenia nauczycieli i kwestie rozwoju zawodowego nauczycieli.

Czwarta część charakteryzuje najważniejsze problemy, z którymi borykają się nauczyciele w Albani, dotyczące między innymi warunków pracy, relacji interpersonalnych wśród pracowników szkoły, relacji z uczniami, rodzicami.

Adresatami książki są wszyscy zainteresowani problematyką pedeutologiczną oraz ci, którym leży na sercu kondycja współczesnych nauczycieli.

Autorzy liczą, że tekst zainspiruje do namysłu i dyskusji nad sytuacją nauczyciela w Europie i w poszczególnych krajach, do czerpania korzyści z różnic międzynarodowych oraz do poszukiwania inspirujących dróg rozwoju.

120 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
Epub, Mobi
Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-8095-802-9

Miko-Giedyk JustynaJustyna Miko-Giedyk, adiunkt w Instytucie Pedagogiki, na Wydziale Pedagogiki I Psychologii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Główne zainteresowania badawcze skupiają się wokół pedeutologii i socjologii edukacji. Najważniejsze publikacje dotyczą współczesnej roli i zadań nauczyciela, w szczególności jego udziału w wyrównywaniu szans edukacyjnych uczniów ze środowisk wiejskich.

Najważniejsze członkostwo: Polskie Towarzystwo Pedagogiczne, Zespół Pedeutologii przy KNP PAN oraz ATEE (Association for Teacher Education in Europe).


Joy Carroll, starszy wykładowca w Primary Initial Teacher Training (ITT) na Uniwersytecie w Worcester w Anglii, gdzie uczy na kursach ITT na studiach licencjackich i podyplomowych oraz nadzoruje nauczycieli School Direct w szkołach. Wcześniej nauczycielka i asystentka dyrektora w szkołach podstawowych oraz kierownik Independent Nursery School, a także doradca szkolny w zakresie skutecznego rozmieszczania personelu pomocniczego. Obecnie w ramach studiów doktoranckich realizuje temat partnerstw między szkołami i uniwersytetami w ITT.


Joy CarrollLedia Kashahu Xhelilaj, doktor, wykładowca na Wydziale Edukacji Uniwersytetu „Aleksandr Moisiu” w Durrës, w Albanii. Autorka dwóch książek („The competence of the teacher and student”, „School and community”) oraz ponad trzydziestu artykułów, publikowanych głównie w czasopismach międzynarodowych. Gościła jako wykładowca w wielu uniwersytetach: University of College of Teacher Education Carinthia „Viktor Frankl”, Austria, University of Zadar, Croatia, Danubius University, Galati, Rumania, Uniwersytet Wrocławski i Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie w Polsce. W 2016 roku otrzymała nagrodę Badacz Roku przydzieloną przez „Albański Instytut Socjologii” .


Brunilda ZenelagaBrunilda Zenelaga, doktor, wykładowca na Wydziale Socjologii Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu w Tiranie, uczestnik kilku programów wymiany uniwersyteckiej, m.in.: na Uniwersytecie im. Paula Valery-Montpelliera III we Francji, na Uniwersytecie w Sienie we Włoszech. Autorka i współautorka wielu artykułów opublikowanych w Albanii i za granicą, uczestnik wielu projektów badawczych, konferencji krajowych i międzynarodowych.


Kseanela SotirofskiKseanela Sotirofski, profesor, rektor Universitu “Aleksandër Moisiu” w Durres, w Albanii.. Współautorka krajowego modułu szkoleniowego „Blended learning with Learning Management Systems” wspieranego przez fundusze Unii Europejskiej i TEAVET. Od ponad 12 lat nauczycielka, badaczka, autorka publikacji naukowych i praktyk zajmujący się kształceniem nauczycieli oraz innymi zagadnieniami pedagogicznymi.

 

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Justyna Miko-Giedyk, Joy Carroll, Ledia Kashahu Xhelilaj, Brunilda Zenelaga, Kseanela Sotirofski

ISBN druk

978-83-8095-802-9

ISBN serii

978-83-8095-819-7

Objętość

152 strony

Wydanie

I, 2020

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Justyna Miko-Giedyk
The Functioning of Teachers in Europe – An Introduction    

Justyna Miko-Giedyk
1. Contemporary Problems in Teacher’s Work in Poland       
1.1. The Educational System    
1.2. Teacher Education      
1.3. Professional Development of Teachers      
1.4. Expectations of a Teacher in Rural Poland       

Joy Carroll
2. Contemporary Problems in Teacher’s Work in the United Kingdom      
2.1. Education in the United Kingdom    
2.2. Teacher Education       
2.3. Professional Development: Professional Role       
2.4. Teachers and Support Staff       

Ledia Kashahu-Xhelilaj, Brunilda Zenelaga, Kseanela Sotirofski
3. Contemporary Problems in Teacher’s Work in Albania      
3.1. The educational system   
3.2. Initial Teacher Education (ITE)    
3.3. Teacher’s Continuing Professional Development (CPD)      
3.4. Contemporary problems in teacher’s work in Albania: findings and discussion from empirical evidence      

Note about Authors 

fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło