Kobieta i mężczyzna w zawodzie nauczycielskim
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 20,00 zł
Inspiracją do powstania tego opracowania była próba spojrzenia na zawód nauczycielski przez pryzmat płci jako głównego czynnika różnicującego pedagogów...
Inspiracją do powstania tego opracowania była próba spojrzenia na zawód nauczycielski przez pryzmat płci jako głównego czynnika różnicującego pedagogów. Świadomość konsekwencji, jakie dla wypełniania swojej roli społecznej stanowi fakt bycia kobietą lub mężczyzną, może przyczynić się do optymalizacji procesu nabywania przez studentów kompetencji zawodowych, a także do pogłębienia refleksji u pracujących pedagogów.
W książce opisano m.in. zagadnienia dotyczące feminizacji zawodu nauczycielskiego i jej konsekwencji socjalizacyjnych, komunikacji niewerbalnej pedagogów z uczniami, zachowań prozdrowotnych studentów kierunków nauczycielskich, potrzeby identyfikacji chłopców z osobą nauczyciela-mężczyzny, płci w odniesieniu do twórczości studentów edukacji artystycznej.
Kowalski Mirosław
dr hab., profesor Uniwersytetu Zielonogórskiego; kierownik Katedry Teorii i Filozofii Wychowania; członek Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk; zastępca przewodniczącego Zespołu Teorii Wychowania przy KNP PAN. Jest autorem, współautorem, redaktorem lub współredaktorem kilkudziesięciu artykułów naukowych i książek, m.in.: Zdrowie – wartość – edukacja; Przemoc i zdrowie w obrazach telewizyjnych. Edukacja przez codzienność telewizyjną; Przestrzeń edukacyjna. Oczekiwania, doświadczenia i dylematy społeczne; Edukacja w przebiegu życia. Od dzieciństwa do starości; Świadomość aksjologiczna i podmiotowość etyczna. Analizy i impresje; Myśleć o zdrowiu. Między wolnością a zniewoleniem; Santé – maladie et jeunesse – vieillesse (Dans le contexte des préoccupations, attentes et espoirs de l’homme moderne) /Health – Illness and Youth – Old Age (in the Context of Concerns, Expectations and Hopes of Modern Man); Fenomenologie: socjologia versus pedagogika. Przesłanki instytucjonalizowania się pedagogiki fenomenologicznej.
Członek rad naukowych i redakcyjnych krajowych i zagranicznych czasopism naukowych, m.in.: „Studia z Teorii Wychowania”, „Społeczeństwo i Rodzina”, „Review of European Studies”, „Problems of Education in the 21st Century”, „ACC JURNAL”, „Journal of International Scientific Publications: Educational Alternatives”.
http://nauka-polska.pl/dhtml/raporty/ludzieNauki?rtype=opis&objectId=119810&lang=p
Fudali Robert
Doktor nauk humanistycznych, pracownik Zakładu Teorii Wychowania i Pedeutologii Wydziału Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu na Uniwersytecie Zielonogórskim.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Kowalski Mirosław, Fudali Robert |
ISBN druk | 978-83-7308-757-6 |
ISBN e-book | 978-83-7308-757-6 |
Objętość | 174 stron |
Wydanie | I, 2006 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | twarda, szyta |
Wstęp
Integralność jako edukacyjny regulator rozumienia pojęć: mężczyzna i kobieta
Feminizacja zawodu nauczycielskiego i jej konsekwencje socjalizacyjne
Maria i Stanisław Ossowscy – nauczyciele i uczeni
Komunikacja niewerbalna nauczycieli z uczniami
Fenomenologia płci. Próba analizy typu verstehen
Refleksje na temat zachowań prozdrowotnych kandydatek i kandydatów do zawodu nauczycielskiego
O potrzebie identyfikacji chłopców z osobą nauczyciela mężczyzny
Świadomość nauczycielek – wychowawczyń kształcenia zintegrowanego a podejmowane przez nie działania wychowawcze
Współpraca z rodzicami w opinii nauczycielek szkół podstawowych
Płeć a poziom twórczości studentów edukacji artystycznej
Potencjał rozwoju osobowego nauczycieli - badania porównawcze kobiet i mężczyzn
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów