Przygody Języczka-Podróżniczka

Przygody Języczka-Podróżniczka. Ćwiczenia logopedyczne dla dzieci od 1. roku życia

Podtytuł: Ćwiczenia logopedyczne
ISBN: 978-83-7850-498-6
25,00 zł

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 25,00 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Jest to naprawdę bardzo praktyczna książka, która znajdzie zastosowanie w każdym domu. Nie tylko do ćwiczeń terapeutycznych, lecz także w profilaktyce i wspomaganiu pięknej mowy dziecka.

Wersja książki
Ilość

Bajeczki o sympatycznym Języczku-Podróżniczku, z którym dziecko poznaje i odwiedza różne miejsca, mają na celu usprawnienie aparatu artykulacyjnego dzieci. Ćwiczenia dotyczą najbardziej zniekształcanych przez dzieci szeregów głosek.

Bajeczki zostały opracowane w taki sposób, aby mogły z nich korzystać logopedzi, nauczyciele, rodzice – zarówno w czasie zajęć indywidualnych, jak i grupowych w przedszkolu, szkole, domu. Stopień trudności opowiadań jest zróżnicowany – zwiększa się wraz z wiekiem dziecka, a jednocześnie opowiada etapom rozwoju mowy i pojawiania się w nich określonych głosek.

Proponowane ćwiczenia mają uatrakcyjnić proces nauki mowy głosek, jednak nie mogą zastąpić terapii logopedycznej.

Jest to naprawdę bardzo praktyczna książka, która znajdzie zastosowanie w każdym domu. Nie tylko do ćwiczeń terapeutycznych, lecz także w profilaktyce i wspomaganiu pięknej mowy dziecka.

Ćwiczenia logopedyczne
481 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
Epub, Mobi

Specyficzne kody

isbn
978-83-7850-498-6

Bryła Maria, Muszyńska Aneta

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Bryła Maria, Muszyńska Aneta

ISBN druk

978-83-7850-516-7

ISBN e-book

978-83-7850-498-6

Objętość

114 stron

Wydanie

II, 2013

Format

e-book : epub, mobi, pdf

Oprawamiękka, klejona, fola matowa

Wstęp

I. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (od 1. roku życia)

Na łące

Przyjaciół poznajemy w biedzie, cz. 1

Przyjaciół poznajemy w biedzie, cz. 2

Przyjaciół poznajemy w biedzie, cz. 3

II. Ćwiczenia do szeregu głosek K, G, H (od 3. roku życia)

Ferie

W supermarkecie

Na wiejskim podwórku

III. Ćwiczenia do szeregu głosek Ś, Ć, Ź, DŹ (od 3. roku życia)

W cyrku

Na placu zabaw

Wycieczka nad jezioro

IV. Ćwiczenia do szeregu głosek S, Z, C, DZ (od 4. roku życia)

U dentysty

Wesołe miasteczko

Na hali

V. Ćwiczenia do szeregu głosek SZ, CZ, Ż, DŻ (od 6. roku życia)

Wycieczka do ZOO

Spacer po parku

Przejażdżka konna

VI. Ćwiczenia do głoski R (od 6. roku życia)

Wiosenne porządki w ogródku

Nad morzem

Wiosenna wycieczka do lasu

Literatura

fragment

Trafiła w moje ręce publikacja „Przygody Języczka – Podróżniczka”. Właściwie to żałuję, że trafiła dopiero teraz. Języczek – Podróżniczek jest przesympatycznym bohaterem, który przebywa w miejscach znanych dzieciom – na łące, w supermarkecie, w cyrku, nad morzem, a nawet u dentysty! Spotykają go różne przygody, które poszerzają zakres wiadomości dziecka o otaczającej je rzeczywistości. Zalety czytania bajek są powszechnie znane: ćwiczą koncentrację, angażują i rozwijają pamięć słuchową, rozwijają wyobraźnię, wzbogacają zasób słownictwa biernego i czynnego. „Przygody Języczka – Podróżniczka” są czymś więcej: są zbiorem ćwiczeń logopedycznych dla dzieci od pierwszego roku życia. 

Zastanawiasz się, czy faktycznie z tak małym dzieckiem można wykonywać ćwiczenia logopedyczne? 

Można: Maria Bryła i Aneta Muszyńska stworzyły prostą formę ćwiczeń logopedycznych i ogólnorozwojowych (z naciskiem na „logopedycznych”), opartych na opowiadaniach tematycznych, zawierających onomatopeje oraz ćwiczenia narządów artykulacyjnych. Taka forma pozwala dziecku na aktywne uczestnictwo w czytanym przez dorosłego opowiadaniu: kląska, liczy ząbki, chrapie, śmieje się, naśladuje odgłosy zjawisk i zwierząt, oddycha w prawidłowy sposób. Dzięki kreacji głównego bohatera język dziecka wchodzi w rolę Języczka – Podróżniczka. Każde opowiadanie uzupełnione jest ćwiczeniami logopedycznymi: ćwiczeniami języka, warg, dźwiękonaśladowczymi. Każda historyjka jest zilustrowana, co można wykorzystać do czynnego angażowania słownictwa dziecka: teraz Ty opowiedz, co widzisz na obrazku. Ćwiczenia ogólnorozwojowe to ćwiczenia grafomotoryczne (pokoloruj), wykorzystujące funkcje wzrokowe (znajdź różnice), wzrokowo-manualne (ułóż tak samo), ćwiczące kategoryzacje czy logiczne myślenie. Zaletą jest pogrupowanie opowiadań według etapów rozwoju mowy dziecka oraz zasobu wykorzystywanych i wymawianych poprawnie głosek. Wskazanie grupy wiekowej jest spójne z poziomem trudności dołączonych zadań: dla dzieci od pierwszego roku życia (ogólnorozwojowe, naśladownictwo, onomatopeje i wyrażenia dźwiękonaśladowcze), od trzeciego (głoski k, g, h oraz szereg ciszący), od czwartego (głoski syczące) i od szóstego roku życia (głoski szumiące oraz r). 

Czy tylko dla logopedów? NIE!

Polecam wszystkim rodzicom, którzy są zainteresowani prawidłowym rozwojem mowy swoich Maluchów, ćwiczeniem poprawnej wymowy głosek oraz gimnastyką buzi i języka. A logopedom, nauczycielom przedszkoli i klas początkowych, a także pedagogom i terapeutom polecam wykorzystać w pracy zawodowej! Zapewniam, że Języczek – Podróżniczek urozmaici niejedne zajęcia: i grupowe, i indywidualne! 

Polecam, Logotorpeda! Książkę możesz nabyć u wydawcy, w Oficynie Wydawniczej Impuls

źródło: http://www.logotorpeda.com/recenczje/o-jezyczku-podrozniczku/

Podstawą prawidłowego przebiegu terapii logopedycznej jest systematyczność. Regularne spotkania w gabinecie, właściwie prowadzone zajęcia w przedszkolu czy szkole oraz praca w domu z rodzicami to najlepsza droga do sukcesu terapeutycznego każdego dziecka.

Rozwój mowy warto wspierać i stymulować, już od najmłodszych lat wprowadzając dziecko w świat zabaw językowych, zajęć ogólnorozwojowych czy ćwiczeń usprawniających narządy artykulacyjne, a dzięki wartościowym publikacjom podróż przez świat mowy stanie się prawdziwą przygodą i świetną zabawą.

W 2013 roku nakładem Oficyny Wydawniczej Impuls ukazała się książka autorstwa Marii Bryły oraz Anety Muszyńskiej „Przygody Języczka-Podróżniczka” , która już od pierwszych stron wzbudza ogromną sympatię wywołując mimowolny uśmiech na twarzy czytelnika. 

Publikacja to zbiór krótkich, zabawnych bajeczek, o niebanalnej fabule opatrzonych wielkoformatowymi rysunkami z niezwykłym Języczkiem-Podróżniczkiem w roli głównej. W każdej z kilkunastu historyjek, poza przesłaniem i odnoszącą się do rzeczywistości sytuacją, znajdziemy wskazówki dla dziecka oraz dorosłego z dokładnym opisem wykonywanego ćwiczenia, merytorycznymi podpowiedziami i stosownym poleceniem. 

Całość podzielona jest na sześć rozdziałów ułożonych zgodnie z etapami rozwoju mowy dziecka, z uwzględnieniem stopnia trudności oraz ćwiczeniami dopasowanymi do wieku i potrzeb dziecka. Każdy z działów zawiera również starannie dobrany zestaw ćwiczeń artykulacyjnych (języka i warg), oddechowych oraz dźwiękonaśladowczych mających na celu wprowadzenie dziecka w świat mowy. Do historyjek dołączone są też różnego typu ćwiczenia ogólnorozwojowe wspomagające prawidłowy rozwój sprawności językowych. W książce znajdziemy m.in.: 

1. Ćwiczenia ogólnorozwojowe od 1 roku życia

2. Ćwiczenia do szeregu głosek K, G, H od 3. roku życia

3. Ćwiczenia do szeregu głosek Ś, Ć, Ź, DŹ od 3. roku życia

4. Ćwiczenia do szeregu głosek S, Z, C, DZ od 4. roku życia

5. Ćwiczenia do szeregu głosek SZ, RZ, CZ, DZ od 6. roku życia

6. Ćwiczenia do głoski R od 6. roku życia.

Każda z opowiastek zawarta w Przygodach Języczka-Podróżniczka to nowe, zupełnie zaskakujące przygody bohatera, za którym z ciekawością podążamy i z którym możemy aktywnie ćwiczyć nowe umiejętności językowe. Publikacja polecana jest dla logopedów, pedagogów, nauczycieli oraz rodziców i z całą pewnością sprawdzi się w każdej sytuacji terapeutycznej. 

źródło: http://www.loogomowa.pl/przygody-jezyczka-podrozniczka 

Autorki, logopedki pracujące od wielu lat z dziećmi, postanowiły nadać formę zabawy ćwiczeniom logopedycznym. Ćwiczenia skryły w bajkach, dodały do tego ilustracje, kolorowanki, zadania i całość stała się świetnym materiałem do pracy nad sprawnością języka dziecka, czy to w przedszkolu, szkole, czy – przede wszystkim – w domu.

Treść książki pogrupowano według grup wiekowych dzieci, do których są one kierowane. Pierwsze ćwiczenia to propozycja dla dzieci powyżej pierwszego roku życia, ostatnie kierowane są do uczniów zerówek i pierwszych klas. Przy każdej grupie zaznaczono jakie głoski ćwiczymy i ćwiczenia owe oparto o treść trzech (tylko w pierwszym rozdziale – pięciu) bajeczek, których bohaterem jest tytułowy Języczek – Podróżniczek, różowiutki, ubrany w niebieską czapeczkę w pomponem. 

Dzieci odwiedzają wraz z bohaterem bajeczek między innymi supermarket, wiejskie podwórko, Wesołe Miasteczko, ZOO, las i spacerują nadmorskimi plażami. Dla najmłodszych autorki proponują cykl trzech opowieści pod wspólnym tytułem: „Przyjaciół poznaje się w biedzie”.

Opowiadania są skonstruowane w ten sposób, że gdy rodzic/nauczyciel je czyta, dziecko wykonuje zadania odpowiadające czytanemu fragmentowi tekstu:

W mieście mieszkały też zwierzęta. Biegały pieski (hau-hau) i kotki (miau-miau), fruwały gołębie (gru-gru), wróbelki (ćwir-ćwir).

Każdy rozdział zaczyna się zbiorczą listą ćwiczeń językowych, oddechowych i ćwiczeń warg, jakie zostaną zaprezentowane w tymże rozdziale. Na końcu każdej bajeczki znajdziemy zadania do wykonania: obrazek do pokolorowania, puzzle, labirynt, ilustracje do połączenia w pary, powiązane treściowo z czytanym opowiadaniem.

Książka jest inspirująca. Ja będę korzystać z niej w pracy, ale namawiam, aby skorzystać z ćwiczeń języka w niej przedstawionych podczas zabawy w domu z dziećmi.

źródło: http://prowincjonalnenauczycielstwo.blogspot.com

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło