Prof. Bogusław Śliwerski o korzyściach nauki hybrydowej

person Wysłane przez: Oficyna Wydawnicza "Impuls" list Kategoria: Aktualności Dodano: comment Komentarz: 0 favorite Trafienie: 285

Mam nadzieję, że nauczyciele i politycy zajmujący się oświatą wyciągną z tego pewne wnioski i gdy szkoła już wróci do funkcjonowania stacjonarnego...

"Należy wyciągnąć wnioski z tej sytuacji"


- Radykalna, wymuszona przez pandemię zmiana, sprawiła, że młodzież lepiej zaczęła zarządzać własnym czasem, sposobem uczenia się, realizowania zadań. Na szczęście nauczyciele też się do tego dostosowali - mówił w Polskim Radiu 24 prof. Bogusław Śliwerski (Uniwersytet Łódzki, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie).

Po długim weekendzie majowym 4 maja uczniowie klas I–III szkół podstawowych w całym kraju wrócą do nauki w szkole. Od tego dnia szkoły podstawowe będą również prowadzić działalność opiekuńczo–wychowawczą dla uczniów w świetlicach.

Z kolei od 17 maja uczniowie klas IV–VIII szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego przejdą na naukę w systemie hybrydowym.

prof. Bogusław ŚliwerskiJak zauważył prof. Bogusław Śliwerski, starsza młodzież radzi sobie z nowymi mediami i możliwością komunikowania się za ich pośrednictwem z nauczycielami i ze sobą. - Aczkolwiek nie jest to skuteczne w przypadku szczególnie przedmiotów przyrodniczych, wymagających przeprowadzania pewnych m.in. doświadczeń laboratoryjnych, oraz przedmiotów ścisłych (…) Egzaminy próbne, które już się odbyły, wykazują że będą problemy, jeśli chodzi o poziom osiągnięć, szczególnie w matematyce - zwrócił uwagę.

- Mam nadzieję, że nauczyciele i politycy zajmujący się oświatą wyciągną z tego pewne wnioski i gdy szkoła już wróci do funkcjonowania stacjonarnego w pełni, wprowadzą pewne elementy edukacji hybrydowej - powiedział prof. Bogusław Śliwerski, podkreślając, jak istotne jest efektywne wykorzystanie czasu poświęconego przez ucznia na naukę.

System hybrydowy ma polegać na prowadzeniu zajęć w taki sposób, że nie więcej niż 50 proc. uczniów realizuje zajęcia w szkole i co najmniej 50 proc. uczniów realizuje zajęcia zdalnie. Dyrektor szkoły ma ustalić harmonogram prowadzenia zajęć zgodnie z tym podziałem, biorąc pod uwagę, w miarę możliwości, równomierne i naprzemienne realizowanie tych zajęć przez każdego ucznia.

Dla najstarszych uczniów będzie to powrót po blisko siedmiu miesiącach. W tym czasie, przez pandemie koronawirusa i kolejne fale zachorowań, uczyli się przed komputerami.

Więcej w nagraniu:

wywiad

Audycja: Temat dnia / Gość PR24 
Prowadzący: Wiesław Molak
Gość: prof. Bogusław Śliwerski
Data emisji: 03.05.2021
źródło: https://www.polskieradio24.pl/130/5925/Artykul/2726913,Nalezy-wyciagnac-wnioski-z-tej-sytuacji-Prof-Sliwerski-o-korzysciach-nauki-hybrydowej

Komentarze

Bez komentarza w tej chwili!

Zostaw swój komentarz

niedziela poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota styczeń luty marzec kwiecień maj czerwiec lipiec sierpień wrzesień październik listopad grudzień

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło