Dylematy integrowanej edukacji wczesnoszkolnej

Dylematy integrowanej edukacji wczesnoszkolnej

ISBN: 978-83-7587-064-0
18,00 zł

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 18,00 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Elżbieta Jaroni porusza w swojej publikacji między innymi praktykę wykorzystywania multimediów podczas zajęć edukacyjnych oraz przestawia kształcenie matematyczne włączone w edukację zintegrowaną.

Wersja książki
Ilość

Niniejsza książka – jak wskazuje już sam jej tytuł: Dylematy integrowanej edukacji wczesnoszkolnej – stanowi refleksję nad współczesną koncepcją edukacji wczesnoszkolnej, która zarówno w warstwie teoretycznej, jak i praktycznej nie jest do końca rozstrzygnięta i określona, a zatem prowokuje do dyskusji, inspiruje do dalszych poszukiwań itp.

Zaprezentowane teksty, ukazujące edukację wczesnoszkolną w różnych kontekstach i aspektach, powstawały w wyniku wieloletnich badań i studiów nad literaturą przedmiotu. Praca szczególnie koncentruje się na przedstawieniu związku między teorią pedagogiczną a praktyką edukacyjną, ukazując, jak dalece rzeczywistość szkolna odbiega od przyjmowanych obecnie założeń teoretycznych, bądź też przekonując czytelnika, że można i trzeba inaczej, lepiej i skuteczniej organizować integrowaną edukację. Autorka snuje refleksję nad istotą i właściwościami tej formy nauczania oraz na temat możliwości optymalizacji procesu kształcenia wczesnoszkolnego.

Książka jest skierowana do szerokiego kręgu odbiorców. Może być bowiem pomocą dydaktyczną, źródłem informacji dla studentów pedagogiki wczesnoszkolnej oraz czynnych już zawodowo nauczycieli pracujących z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, a także osób odpowiedzialnych za politykę edukacyjną na różnych szczeblach nadzoru i doradztwa oraz rodziców uczniów klas I-III.

199 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF

Specyficzne kody

isbn
978-83-7587-064-0

Jaroni Elżbieta

Doktor nauk humanistycznych, wieloletni pracownik naukowy Instytutu Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Szczecińskiego (a wcześniej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Szczecinie), członek Zespołu Pedagogiki Wczesnoszkolnej oraz wykładowca Zespołu Kolegiów Nauczycielskich w Koszalinie.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Jaroni Elżbieta

ISBN druk

978-83-7587-064-0

ISBN e-book

978-83-7587-064-0

Objętość

130 stron

Wydanie

I, 2008

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wstęp

Rozdział 1

Integracja w procesie przemian edukacyjnych

1.1. Ewolucja założeń programowo-organizacyjnych edukacji wczesnoszkolnej (w Polsce w latach 1978–1999)

1.2. Nowsze koncepcje integracji w edukacji wczesnoszkolnej

1.3. Cele zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej

Rozdział 2

Nauczyciele w obliczu przemian oświatowych

2.1. Postawy nauczycieli wobec strukturalnej i programowej reformy edukacji

2.2. Wiedza nauczycieli na temat procesu uczenia się i jego uwarunkowań

2.3. Postawy nauczycieli wobec narzędzi pomiaru osiągnięć szkolnych

Rozdział 3

Indywidualne różnice między dziećmi w praktyce edukacyjnej

3.1. Rozwijanie umiejętności poznawczych jako cel współczesnej edukacji wczesnoszkolnej

3.2. Poznawanie i uwzględnianie właściwości poznawczych dziecka jako warunek jego powodzenia w szkole

3.3. Wykorzystanie komputera w edukacji wczesnoszkolnej uczniów – możliwości i zagrożenia

Rozdział 4

Matematyka w kształceniu zintegrowanym

4.1. Podmiotowe determinanty uczenia się matematyki

4.2. Wykorzystanie zabawy w procesie kształcenia matematycznego uczniów klas początkowych

4.3. Rozwijanie myślenia twórczego uczniów klas początkowych w procesie kształcenia matematycznego

Zakończenie

Bibliografia

Czy wiecie, że w latach 1999 – 2000 minister edukacji dopuścił do użytku osiemnaście programów edukacji zintegrowanej?

Elżbieta Jaroni przedstawia czytelnikom to, co budzi wątpliwości podczas organizacji nauczania wczesnoszkolnego. Przytacza różne podejścia do edukacji najmłodszych, wskazując ich pozytywy i podkreślając ewentualne nieprawidłowości jakimi mogą skutkować. Tytułowe dylematy, zdaniem autorki, wynikają z wielości propozycji programowych, czy trudności z jednoznacznym określeniem definicji i założeń edukacji zintegrowanej. Autorka przytacza wyniki badań przeprowadzonych wśród nauczycieli i dających obraz świadomości wymogów nauczania zintegrowanego w środowisku nauczycielskim.

Elżbieta Jaroni porusza w swojej publikacji między innymi praktykę wykorzystywania multimediów podczas zajęć edukacyjnych oraz przestawia kształcenie matematyczne włączone w edukację zintegrowaną.

Założenia programowe edukacji zintegrowanej związane są z wieloma rozważaniami edukatorów i nauczycieli dotyczącymi sposobów ich realizacji. Podbudowa teoretyczna napotyka różnorodna interpretację i stąd też praxis bywa różne. Elżbieta Jaroni namawia czytelników do zastanowienie się nad edukacją. Recenzja:

źródło: http://prowincjonalnenauczycielstwo.blogspot.com

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło