Jak wdrażać metodę projektów? Poradnik dla nauczycieli i uczniów gimnazjum, liceum i...
Cena podstawowa
14,10 zł
-7,40 zł
Cena
6,70 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 12,00 zł
Jakie miejsce zajmuje szkoła w życiu młodego gimnazjalisty? Ostatnie, jeśli jest nudna i taka sama od lat. Ostatnia, jeśli nauczyciel odtwórczo przekazuje wiedzę i nie ma świadomości jak bardzo to co mówi może wpłynąć na charakter młodego człowieka. Jest to duża odpowiedzialność, ale i duże wyzwanie dla pedagoga...
Jakie miejsce zajmuje szkoła w życiu młodego gimnazjalisty? Ostatnie, jeśli jest nudna i taka sama od lat. Ostatnia, jeśli nauczyciel odtwórczo przekazuje wiedzę i nie ma świadomości jak bardzo to co mówi może wpłynąć na charakter młodego człowieka. Jest to duża odpowiedzialność, ale i duże wyzwanie dla pedagoga.
Autorka jest nauczycielką języka polskiego z ponad dwudziestoletnim stażem pracy. Podjęła się prowadzenia klasy humanistycznej z autorskim programem wychowawczym i dydaktycznym (dla języka polskiego). W książce opisuje proces tworzenia klasy humanistycznej, integracji środowiska klasowego oraz pomysły wychowawcze, konkretne działania kulturalne, zabawę w kino, teatr i radio, konkursy literackie oraz zaangażowanie rodziców w życie klasowe.
Proponowana książka nie jest wywodem na temat pracy w szkole, ale praktycznym przewodnikiem dla nauczycieli, którego celem jest zachęcenie do twórczego podejścia do programów nauczania.
Opis
Specyficzne kody
Gierlich Regina
Magister filologii polskiej, nauczyciel dyplomowany. Bardzo aktywnie uczestniczy we wszelkich przedsięwzięciach dotyczących edukacji i doskonalenia warsztatu zawodowego. Bierze udział w pracach związanych z egzaminowaniem, jest współautorką testów egzaminacyjnych. Laureatka ogólnopolskiego konkursu na scenariusz lekcji „Receptury na lektury”.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | |
ISBN druk | 978-83-7308-628-9 |
ISBN e-book | 978-83-7308-628-9 |
Objętość | 92 stron |
Wydanie | I, 2006 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Wstęp
Proces tworzenia pracy humanistycznej
Pierwszy krok
Do rodziców
Do nauczycieli
Główny cel programu wychowawczego
Zaplanowane wizyty, wycieczki, akcje, życie kulturalne
Integracja i wychowanie
Spotkanie z panią pedagog
Moja ekipa
Przebieg zabawy w podchody
Kolejne próby integracji
Andrzejki klasowe
Wagary
Dzień wiosny
Na biwaku
Jeszcze raz przy „okrągłym stole”
Scenariusz na Dzień Nauczyciela
Zabawa w teatr Kino i radio
Udział w konkursie literackim
Jesteśmy humanistami
Święta Bożego Narodzenia
Listy humanistów do gimnazjalistów
Rodzice w szkole
Zakończenie
Aneks