Jak wdrażać metodę projektów? Poradnik dla nauczycieli i uczniów gimnazjum, liceum i...
Cena podstawowa
14,10 zł
-7,40 zł
Cena
6,70 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 7,40 zł
Niniejsze opracowanie adresowane jest do nauczycieli gimnazjów. Zgodnie z celami polityki edukacyjnej każda szkoła powinna realizować zadania w zakresie szeroko pojętej działalności profilaktycznej...
Niniejsze opracowanie adresowane jest do nauczycieli gimnazjów. Zgodnie z celami polityki edukacyjnej każda szkoła powinna realizować zadania w zakresie szeroko pojętej działalności profilaktycznej. Aby działania profilaktyczne mogły przynosić wymierne efekty, muszą być prawidłowo zaplanowane i zrealizowane. Należy również ocenić ich skuteczność. W książce omówiono miedzy innymi etapy procedury planowania i wprowadzania w życie szkolnego programu profilaktycznego. Istotną pomocą dla nauczycieli są informacje znajdujące się na końcu opracowania: wykaz sprawdzonych w praktyce programów profilaktycznych, literatura przedmiotu oraz zestaw załączników, które mogą być potrzebne osobom projektującym i realizującym profilaktykę w szkole (wybór narzędzi badawczych, wybrane fragmenty uregulowań prawnych, itd.).
Zajączkowski Krzysztof
Jest pedagogiem, absolwentem resocjalizacji Uniwersytetu Jagiellońskiego i Politechniki Krakowskiej. Autor 29 artykułów naukowych i popularnonaukowych z zakresu profilaktyki i promocji zdrowia, 6 książek oraz 2 programów autorskich dotyczących profilaktyki uzależnień.
Jego zainteresowania naukowe obejmują profilaktykę społeczną oraz promocję zdrowia.
Obecnie pracuje jako kierownik Ośrodka Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Krakowie.
Przemysław Piotrowski
Notka biograficzna w przygotowaniu.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | |
ISBN druk | 83-7308-221-2 |
ISBN e-book |
|
Objętość | 108 stron |
Wydanie | I, 2003 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Wstęp
Uczniowie gimnazjum — charakterystyka
1. Dorastanie jako okres rozwojowy
2. Psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania młodzieży w okresie dorastania
3. Relacje z otoczeniem
4. Samoocena, samoakceptacja i życie emocjonalne: istotne czynniki rozwojowe
5. Zagrożenia prawidłowego rozwoju młodego człowieka Subkultury młodzieżowe
Sekty Uzależnienia od substancji psychoaktywnych Profilaktyka
1. Podstawowe pojęcia
2. Profilaktyka w polskim prawie
3. Szkolny program profilaktyczny
Etapy opracowywania szkolnego programu profilaktycznego
1. Diagnoza, czyli badanie zapotrzebowania
2. Analiza SWOT
3. Projektowanie
4. Ewaluacja
5. Procedury oceny skuteczności programu
Techniki badań Analiza statystyczna wyników badań Realizacja programu
1. Zasady prowadzenia zajęć
2. Scenariusze
3. Współpraca z rodzicami Materiały do wykorzystania w ramach programu
1. Sprawdzone programy profilaktyczne
2. Profilaktyka w literaturze fachowej — wybrane pozycje
Bibliografia
Załączniki