Profilaktyka w gimnazjum. Projektowanie, realizacja i ewaluacja programów
Cena podstawowa
14,10 zł
-50%
Cena
7,05 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 9,00 zł
Książka jest zbiorem scenariuszy skierowanych do nauczycieli, pedagogów i psychologów pracujących w gimnazjach, aby przeprowadzić zajęcia z młodzieżą. Program ten może być stosowany jako całość bądź pojedyncze scenariusze. Tematyka obejmuje szeroko rozumiany zakres kompetencji społecznych, takich jak...
Książka jest zbiorem scenariuszy skierowanych do nauczycieli, pedagogów i psychologów pracujących w gimnazjach, aby przeprowadzić zajęcia z młodzieżą. Program ten może być stosowany jako całość bądź pojedyncze scenariusze. Tematyka obejmuje szeroko rozumiany zakres kompetencji społecznych, takich jak: umiejętność pracy w grupie, komunikacja, asertywność, czy radzenie sobie ze stresem.
Biorąc pod uwagę trudności, jakie w pracy z młodym człowiekiem napotykają m.in. nauczyciele, program ten może pomóc nam dotrzeć do młodego człowieka, a młodzieży ma szansę przekazać dodatkowe kompetencje społeczne. Większość scenariuszy, ćwiczeń była stosowana przez autorkę w jej codziennej pracy.
Książka skierowana jest do nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych, aby uatrakcyjnić ich zajęcia z młodzieżą w wieku gimnazjalnym. Zbiór ten może być także wykorzystywany przez poradnie psychologiczne.
Opis
Specyficzne kody
Banasiewicz-Tenerowicz Aleksandra
Magister psychologii. Ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie pedagogiki oraz doradztwa i planowania karier osób niepełnosprawnych. Posiada rekomendacje trenera warsztatu umiejętności psychospołecznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Pracuje w Poradni Psychologiczni-Pedagogicznej w Warszawie oraz we własnej firmie PRO-INTEGRA. Prowadzi: szkolenia, terapię, mediacje, doradztwo zawodowe oraz poradnictwo psychologiczne. Członek Polskiego Towarzystwa
Psychologicznego oraz Instytutu Analizy Grupowej.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | |
ISBN druk | 978-83-7587-007-7 |
ISBN e-book | 978-83-7850-355-2 |
Objętość | 72 stron |
Wydanie | II, 2008 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Wstęp
Rozdział 1
Integracja
I spotkanie (integracja, wprowadzenie do zajęć, aktywne słuchanie)
II spotkanie (integracja cd.)
Rozdział 2
Asertywność i przemoc
I spotkanie (przemoc, agresja, uległość)
II spotkanie (asertywność)
Rozdział 3
Komunikacja
I spotkanie (rola słuchania i komunikowania się)
II spotkanie (aktywne słuchanie)
III spotkanie (aktywne słuchanie cd.)
Rozdział 4
Pozytywna autoprezentacja
I spotkanie (pozytywne myślenie – mam zalety i mocne strony)
II spotkanie (jak widzą mnie inni?)
III spotkanie (jak widzą mnie inni, a jak chcę, żeby mnie widzieli?)
Rozdział 5
Stres
I spotkanie (stres – jak na nas wpływa?)
II spotkanie (stres – teoria i relaksacja)
III spotkanie (stres cd.)
IV spotkanie (zarządzanie czasem i relaksacja)
Rozdział 6
Koncentracja uwagi i usprawnianie pamięci
I spotkanie (koncentracja)
II spotkanie (koncentracja cd.)
III spotkanie (koncentracja cd.)
Rozdział 7
Rozwiązywanie konfliktów
I spotkanie (co to jest konflikt?)
II spotkanie (konflikty cd.)
Bibliografia