My-razem w społeczeństwie

My-razem w społeczeństwie. Scenariusze zajęć dla uczniów szkół gimnazjalnych

Podtytuł: Scenariusze zajęć
ISBN: 978-83-7850-355-2
9,00 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny

Książka jest zbiorem scenariuszy skierowanych do nauczycieli, pedagogów i psychologów pracujących w gimnazjach, aby przeprowadzić zajęcia z młodzieżą. Program ten może być stosowany jako całość bądź pojedyncze scenariusze. Tematyka obejmuje szeroko rozumiany zakres kompetencji społecznych, takich jak...

Wersja książki
Ilość

Książka jest zbiorem scenariuszy skierowanych do nauczycieli, pedagogów i psychologów pracujących w gimnazjach, aby przeprowadzić zajęcia z młodzieżą. Program ten może być stosowany jako całość bądź pojedyncze scenariusze. Tematyka obejmuje szeroko rozumiany zakres kompetencji społecznych, takich jak: umiejętność pracy w grupie, komunikacja, asertywność, czy radzenie sobie ze stresem.

Biorąc pod uwagę trudności, jakie w pracy z młodym człowiekiem napotykają m.in. nauczyciele, program ten może pomóc nam dotrzeć do młodego człowieka, a młodzieży ma szansę przekazać dodatkowe kompetencje społeczne. Większość scenariuszy, ćwiczeń była stosowana przez autorkę w jej codziennej pracy.

Książka skierowana jest do nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych, aby uatrakcyjnić ich zajęcia z młodzieżą w wieku gimnazjalnym. Zbiór ten może być także wykorzystywany przez poradnie psychologiczne.

Scenariusze zajęć
500 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF

Specyficzne kody

isbn
978-83-7850-355-2

Banasiewicz-Tenerowicz Aleksandra

Magister psychologii. Ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie pedagogiki oraz doradztwa i planowania karier osób niepełnosprawnych. Posiada rekomendacje trenera warsztatu umiejętności psychospołecznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Pracuje w Poradni Psychologiczni-Pedagogicznej w Warszawie oraz we własnej firmie PRO-INTEGRA. Prowadzi: szkolenia, terapię, mediacje, doradztwo zawodowe oraz poradnictwo psychologiczne. Członek Polskiego Towarzystwa

Psychologicznego oraz Instytutu Analizy Grupowej.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Banasiewicz-Tenerowicz Aleksandra

ISBN druk

978-83-7587-007-7

ISBN e-book

978-83-7850-355-2

Objętość

72 stron

Wydanie

II, 2008

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wstęp

 

Rozdział 1

Integracja

I spotkanie (integracja, wprowadzenie do zajęć, aktywne słuchanie)

II spotkanie (integracja cd.)

 

Rozdział 2

Asertywność i przemoc

I spotkanie (przemoc, agresja, uległość)

II spotkanie (asertywność)

 

Rozdział 3

Komunikacja

I spotkanie (rola słuchania i komunikowania się)

II spotkanie (aktywne słuchanie)

III spotkanie (aktywne słuchanie cd.)

 

Rozdział 4

Pozytywna autoprezentacja

I spotkanie (pozytywne myślenie – mam zalety i mocne strony)

II spotkanie (jak widzą mnie inni?)

III spotkanie (jak widzą mnie inni, a jak chcę, żeby mnie widzieli?)

 

Rozdział 5

Stres

I spotkanie (stres – jak na nas wpływa?)

II spotkanie (stres – teoria i relaksacja)

III spotkanie (stres cd.)

IV spotkanie (zarządzanie czasem i relaksacja)

 

Rozdział 6

Koncentracja uwagi i usprawnianie pamięci

I spotkanie (koncentracja)

II spotkanie (koncentracja cd.)

III spotkanie (koncentracja cd.)

 

Rozdział 7

Rozwiązywanie konfliktów

I spotkanie (co to jest konflikt?)

II spotkanie (konflikty cd.)

 

Bibliografia

 

Fragment

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło