Dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej ADHD i ADD

Dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej ADHD i ADD

ISBN: 978-83-8095-508-0
15,00 zł
Czas dostawy publikacji papierowych kurierem InPost 24 godziny

Na rynku mamy coraz więcej pozycji dotyczących pracy z dziećmi z ADHD, ale poniższe opracowanie tym się różni od innych, że traktuje młodego człowieka bardziej kompleksowo, umożliwia dokonanie jego charakterystyki uwzględniając aspekty psychologiczne, zamiłowanie do różnych dziedzin życia, wskazuje na stan psychiczny danego dziecka.

Wersja książki
Ilość

Na rynku mamy coraz więcej pozycji dotyczących pracy z dziećmi z ADHD, ale poniższe opracowanie tym się różni od innych, że traktuje młodego człowieka bardziej kompleksowo. Umożliwia dokonanie jego charakterystyki uwzględniając aspekty psychologiczne, zamiłowanie do różnych dziedzin życia i wskazuje na stan psychiczny danego dziecka. Publikacja napisana przystępnym językiem wzbogacona jest kilkunastoma tekstami z różnych dziedzin i własnych obserwacji.

Teoria to nie wszystko, najważniejsza jest praktyka i Autorka pragnie się podzielić własnymi spostrzeżeniami wyniesionymi z pracy nauczycielskiej oraz terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą, a także dorosłymi.

Książka może okazać się pomocna dla przyszłych terapeutów, nauczycieli, pedagogów i rodziców oraz pomoże pogłębić wiedzę tym wszystkim, którzy pragną pomagać innym osobom.

200 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF
Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-8095-508-0

Ignaciuk Barbara

Barbara Ignaciuk, z d. Konstanty – mgr filologii polskiej, pochodzi z Lublina. Ukończyła studia na Uniwersytecie Gdańskim, jej promotorem był śp. prof. Jerzy Samp, a recenzentem – prof. Tadeusz Linkner. Nauczycielka dyplomowana, doktorantka prof. Zbigniewa Kaźmierczyka, glottodydaktyk, kulturoznawca, terapeuta kinezjolog i oligofrenopedagog, a także certyfikowany egzaminator OKE. Na tym nie zaprzestała edukacji – w 2017 r. ukończyła podyplomowe studiach nauczania wczesnoszkolnego i przedszkolnego na UG, gdzie opiekunem roku była prof. Dorota Klus-Stańska, a także podyplomowe studia języka polskiego dla emigrantów w Centrum Kultury i Języka Polskiego dla Cudzoziemców Instytutu Filologii Polskiej UG, gdzie prof. Aneta Lewińska piastuje stanowisko kierownika studiów.

Autorka artykułu Mroczne tajemnice i sekrety nadmotławskiego grodu opublikowanego w książce Daję przecież cyrograf na duszę… Mroczne sprawki w literaturze XIX i XX w. pod red. T. Linknera. Udzieliła także wywiadu w TVP 3 na temat ADHD oraz do pelplińskiego czasopisma „Pielgrzym”: Zdrowe, zdolne (nie)grzeczne. Za pracę pedagogiczną i zwycięski program Uczyć się i żyć w demokracji została uhonorowana Nagrodą Pomorskiego Kuratora Oświaty.

Współautorka międzynarodowego projektu enlargEducation, wyróżniona przez Komisję Europejską oraz zaproszona na wizytę studyjną do Warszawy i Brukseli.

Pracowała w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum, a także z młodzieżą niepełnosprawną i osobami dorosłymi. Prowadziła zajęcia języka polskiego dla obcokrajowców w szkole podstawowej oraz na UG.

Oprócz działalności w oświacie pisze wiersze. Ma na swoim koncie także działalność charytatywną: jako koordynatorka szkolnej akcji Adopcja na odległość, Studnia dla Południa – PAH, Schroniska dla bezdomnych zwierząt, wolontariuszka WOŚP. Zajmuje się popularyzacją małych ojczyzn, pisaniem projektów i programów, jest założycielką SKE „Eurostella-Gryf ” i DKE im. prof. J. Sampa. Za mistrzowskie prowadzenie Dyskusyjnego Klubu Edukacyjnego i budowanie ogólnopolskiej społeczności Ja czytam pod patronatem honorowym Minister Edukacji Narodowej otrzymała główną nagrodę.

Uczestniczka debaty z udziałem prezydenta RP Bronisława Komorowskiego i Polskiej Fundacji im. Roberta Schumana w Warszawie. Laureatka I nagrody telewizyjnego konkursu „Tele i mam wiele” – Wojciecha Zająca. Jest Zasłużonym Honorowym Dawcą Krwi i należy do banku dawców szpiku. Jej pasją są historia, filozofia, psychologia, religioznawstwo i literatura fantasy. Zawsze fascynowały ją tematy eschatologiczne. Zgłębia informacje dotyczące Pomorza, Słowian, a ostatnio systematycznie studiując Biblię, próbuje znaleźć przyczyny dręczenia i zniewolenia ludzi. Jej mistrzem pozostanie na zawsze prof. J. Samp.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Ignaciuk Barbara

ISBN druk

978-83-8095-508-0

ISBN e-book

978-83-8095-508-0

Objętość

122 stron

Wydanie

III, 2018

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Przedmowa

Podziękowania

Wstęp

Trudności w uczeniu się

Identyfikacja problemu

Geneza i dynamika zjawiska

Znaczenie problemu

Eksperymenty ADHD – zespół nadpobudliwości psychoruchowej

W świecie ADD

Zastosowanie rysunku w psychoterapii

Korzyści terapeutyczne z zastosowania rysunków

Terapia kolorami

Aromaterapia

Rysunek jako wskaźnik dojrzałości poznawczej

Metoda niedokończonych zdań

Rozwiązanie problemu

Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych

Kinezjologia Edukacyjna

Propozycje niektórych ćwiczeń z Kinezjologii Edukacyjnej

Narzędzia Kinezjologii

Prognoza

Plan zajęć terapeutycznych

Scenariusz zajęć terapeutycznych dla dzieci z nadpobudliwością

psychoruchową oraz z trudnościami w uczeniu się

Rodzaje terapii

Jak unikać stresu

Zasady budowania dobrych relacji z rodzicami

Zakończenie

Słowniczek

Spis ilustracji

Spis tabel

Bibliografia

Aneksy

fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło