• Obniżka
Nauczyciel a uczeń z ADHD

Nauczyciel a uczeń z ADHD

ISBN: 978-83-7587-153-1
26,67 zł
18,67 zł Oszczędzasz: 8,00 zł

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 20,00 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Książka jest wynikiem poznawczego poszukiwania ucznia z ADHD w przestrzeni szkolnej, w której odnajdujemy także osoby nauczycieli, z ich osobistymi nastawieniami i ograniczeniami. Na tle medycznej, psychologicznej i pedagogicznej wiedzy o tytułowym zaburzeniu, treść książki, ukazując wyniki przeprowadzonych badań, wyjaśnia pewien łańcuch przyczynowo- skutkowy, oscylujący pomiędzy możliwościami i ograniczeniami ucznia z ADHD

Ilość

Choć ADHD jest najczęściej rozpoznawanym zaburzeniem rozwojowym u dzieci i młodzieży, to trudno odnaleźć w literaturze ślady analiz funkcjonowania ucznia z tym zaburzeniem, na tle zewnętrznych czynników środowiskowych. Skupianie uwagi na istocie ograniczeń dziecka podtrzymuje stereotypowe ocenianie go, jako „nieprzystosowanego społecznie”, z jednoczesnym przypisywaniem mu intencjonalności działania.

Książka jest wynikiem poznawczego poszukiwania ucznia z ADHD w przestrzeni szkolnej, w której odnajdujemy także osoby nauczycieli, z ich osobistymi nastawieniami i ograniczeniami. Na tle medycznej, psychologicznej i pedagogicznej wiedzy o tytułowym zaburzeniu, treść książki, ukazując wyniki przeprowadzonych badań, wyjaśnia pewien łańcuch przyczynowo- skutkowy, oscylujący pomiędzy możliwościami i ograniczeniami ucznia z ADHD a nauczycielską percepcją jego problemów, która modyfikuje konkretne rozwiązania w szkolnej empirii. Co więcej, treść książki sygnalizuje mechanizm generowania określonych zachowań uczniów z ADHD pod wpływem szczególnego sposobu nauczycielskiego spostrzegania.

Czytelnik, szczególnie pedagog, nauczyciel, po zapoznaniu się z treścią książki ma szansę ustalić obiektywne źródła oceniania uczniów z ADHD. Odnajdzie również w książce wskazówki do zmiany niepożądanych, choć niezamierzonych, osobistych nastawień.

90 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Baranowska Wanda

- w latach 1984-2003 nauczyciel kształcenia zintegrowanego

- od 2002 roku nauczyciel akademicki

- edukator przez problemy i projekty

- edukator e-learningu

- od 5 lat prowadzi poradnictwo pedagogiczne na rzecz rodzin z dziećmi z dysfunkcjami i zaburzeniami rozwoju

- prowadzi szkolenia dla nauczycieli

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Baranowska Wanda

ISBN druk

978-83-7587-153-1

ISBN e-book

 

Objętość

194stron

Wydanie

I, 2010

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wstęp

Rozdział 1

Pojęcie i istota ADHD  

1.1. Definicja i istota ADHD  

1.2. Etiologia nadpobudliwości psychoruchowej  

1.3. Objawy nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi  

1.4. Powikłania nadpobudliwości psychoruchowej  

Rozdział 2

Diagnozowanie i terapia dzieci z ADHD  

2.1. Proces rozpoznawania ADHD a diagnoza funkcjonalna dotkniętych ADHD  

2.2. Metody rozpoznawania ADHD  

2.3. Różnicowanie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej  

2.4. Przegląd metod terapii ADHD  

2.4.1 Leczenie farmakologiczne 

2.4.2 Terapia psychopedagogiczna  

2.4.3 Inne metody wspierające rozwój dziecka z ADHD  

Rozdział 3

Szkolne funkcjonowanie ucznia z ADHD  

3.1. Uczniowie o szczególnych („specjalnych”) potrzebach edukacyjnych w kontekście prawa oświatowego  

3.2. Uczeń z ADHD w kontekście szkolnych wymagań społeczno-wychowawczych  

3.3. Uczeń z ADHD wobec szkolnych wymagań dydaktycznych 

Rozdział 4

Percepcja uczniów przez nauczycieli –prawidłowości i konsekwencje  

4.1. Źródła informacji, mechanizmy oraz reguły nauczycielskiego uogólniania sądu o uczniu  

4.2. Nauczycielskie wnioskowanie o cechach ucznia w świetle teorii atrybucji i asocjacji  

4.3. Typy stosunku nauczyciela do ucznia a oczekiwania wobec niego 

4.4. Zachowania i postawy dzieci z ADHD w percepcji i wobec oczekiwań nauczycieli  

Rozdział 5

Metodologiczne podstawy badań własnych 

  5.1. Cel badań  

5.2. Metody i narzędzia badawcze  

5.3. Charakterystyka grup badanych  

Rozdział 6

Analiza i interpretacja wyników badań własnych  

6.1. Opis i interpretacja stanu badanych zmiennych. Nauczycielska percepcja ucznia z ADHD  

6.2. Wewnętrzna struktura zmiennych, identyfikujących nauczycielską percepcję uczniów z ADHD oraz ich szkolne funkcjonowanie  

Zakończenie  

Bibliografia

Aneks 

fragment

Zobacz także

Polecane tytuły ( 7 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło