• Obniżka
Dzieciństwo i dorastanie z ADHD. Rozwój dzieci nadpobudliwych psychoruchowo

Dzieciństwo i dorastanie z ADHD. Rozwój dzieci nadpobudliwych psychoruchowo

Podtytuł: Zagrożenia i możliwości wsparcia
ISBN: 978-83-7587-151-7
21,00 zł
17,00 zł Zniżka 4,00 zł
Czas dostawy publikacji papierowych kurierem InPost 24 godziny

[...] książka jest odpowiedzią na jedno z najbardziej aktualnych społecznych zapotrzebowań, jakim jest rzetelna wiedza dotycząca zespołu nadpobudliwości psychoruchowej [...]. książkę charakteryzuje nie tylko wysoki poziom kompetencji naukowej, ale ma ona zarazem pewne szczególne cechy...

Wersja książki
Ilość

[...] książka jest odpowiedzią na jedno z najbardziej aktualnych społecznych zapotrzebowań, jakim jest rzetelna wiedza dotycząca zespołu nadpobudliwości psychoruchowej [...]. książkę charakteryzuje nie tylko wysoki poziom kompetencji naukowej, ale ma ona zarazem pewne szczególne cechy: jest napisana zrozumiałym dla przeciętnego Czytelnika językiem, zawarte w niej przykłady są „wzięte z życia”, a poza tym książka ma znakomite walory dydaktyczne [...]. będzie miała niewątpliwie uspokajający wpływ na Czytelnika, a zarazem zmobilizuje go do działań wspierających dziecko z ADHD w jego zmaganiu się ze sobą i z otaczającym je, zazwyczaj mało mu życzliwym światem.

z recenzji prof. zw. dr hab. Ireny Obuchowskiej

Zagrożenia i możliwości wsparcia
300 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF
Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-7587-151-7

Hanć Tomasz

Tomasz Hanć – doktor nauk biologicznych, psycholog, psychoterapeuta. Adiunkt w Zakładzie Biologii Rozwoju Człowieka Wydziału Biologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Autor artykułów naukowych i popularnonaukowych, głównie na temat biologicznych i psychospołecznych aspektów rozwoju dzieci nadpobudliwych psychoruchowo. W pracy naukowej zajmuje się zagadnieniami z pogranicza biologii i psychologii.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Hanć Tomasz

ISBN druk

978-83-7587-151-7

ISBN e-book

978-83-7587-151-7

Objętość

170 stron

Wydanie

I, 2009

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wstęp

ADHD – co to jest?

Jak wiele dzieci ma ADHD?

Czy z ADHD się wyrasta?

Jakie są przyczyny ADHD?

ADHD a wychowanie Biologiczne uwarunkowanie ADHD: przełomowe odkrycia

Mózg a ADHD

Wnioski płynące z terapii farmakologicznej

Geny a ADHD

A jeśli to nie geny?

Inne czynniki związane z ciążą i porodem

A może geny i środowisko?

Formy terapii ADHD

Terapia farmakologiczna

Metody pozafarmakologiczne

ADHD to problem, wtórne zaburzenia to duży problem

Przegląd zaburzeń mogących towarzyszyć ADHD

Jakość życia dzieci z ADHD

Krytyczne momenty w życiu dzieci z ADHD: czego należy się obawiać i czemu można zapobiec

Podstawowe wiadomości na temat psychologii rozwoju człowieka

Okres szkolny a poczucie kompetencji i samoocena dziecka

Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w kryzysie młodszego wieku szkolnego

Reputacja dziecka a możliwość zmiany zachowania Groźny czar etykiety ADHD

Uporczywość etykiety Wróżby i proroctwa

Poczucie niższości i samoocena Skąd ta agresja?

Lęki u dzieci nadpobudliwych psychoruchowo

ADHD a rozwój w okresie adolescencji

Podłoże tożsamości u nastolatków z nadpobudliwością psychoruchową

Rola grup rówieśniczych w procesie kształtowania tożsamości

Dorosły po przejściach

Podsumowanie

Wykaz książek i stron internetowych na temat ADHD

Bibliografia

Abstract

fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło