• Obniżka
Podstawowe problemy teorii wychowania fizycznego

Podstawowe problemy teorii wychowania fizycznego

ISBN: 978-83-7587-015-2
24,80 zł
20,00 zł Zniżka 4,80 zł
Czas dostawy publikacji papierowych kurierem InPost 24 godziny

Podręcznik poświęcony jest problemom ogólnej teorii wychowania oraz szczegółowym zagadnieniom teorii wychowania i rozwoju fizycznego człowieka z naciskiem na edukację dzieci i młodzieży.

Wersja książki
Ilość

Podręcznik poświęcony jest problemom ogólnej teorii wychowania oraz szczegółowym zagadnieniom teorii wychowania i rozwoju fizycznego człowieka z naciskiem na edukację dzieci i młodzieży. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia, takie jak „wychowanie”, „kształcenie”, „edukacja”, „kultura fizyczna”. Analizuje czynniki, środki i warunki występujące w wychowaniu fizycznym. Omawia metody kształcenia i wychowania fizycznego oraz kwestie związane z rozwojem fizycznym i motorycznym. Wiele miejsca zajmuje osoba nauczyciela, jego kompetencje, efektywność, innowacyjność, zaangażowanie i motywacja. Dużo uwagi poświęcono roli pedagoga jako promotora zdrowia i animatora aktywności fizycznej w czasie wolnym. Jest to podręcznik dla studentów pedagogiki, nauczycieli wychowania fizycznego, a także nauczycieli akademickich.

Podręcznik poświęcony jest problemom ogólnej teorii wychowania oraz szczegółowym zagadnieniom teorii wychowania i rozwoju fizycznego człowieka z naciskiem na edukację dzieci i młodzieży. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia, takie jak „wychowanie”, „kształcenie”, „edukacja”, „kultura fizyczna”. Analizuje czynniki, środki i warunki występujące w wychowaniu fizycznym. Omawia metody kształcenia i wychowania fizycznego oraz kwestie związane z rozwojem fizycznym i motorycznym. Wiele miejsca zajmuje osoba nauczyciela, jego kompetencje, efektywność, innowacyjność, zaangażowanie i motywacja. Dużo uwagi poświęcono roli pedagoga jako promotora zdrowia i animatora aktywności fizycznej w czasie wolnym.

Jest to podręcznik dla studentów pedagogiki, nauczycieli wychowania fizycznego, a także nauczycieli.

100 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF
Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-7587-015-2

Bielski Janusz

Jest profesorem w Wyższej Szkole Humanistycznej w Pułtusku i w Akademii Świętokrzyskiej w Piotrkowie Trybunalskim. Wykłada teorię wychowania, teorię i metodykę wychowa fizycznego oraz historię kultury fizycznej i olimpizmu. Wydał m.in.: Życie jest ruchem (1996), Uwarunkowania efektywności pracy nauczyciela wychowania fizycznego (1996), Wychowanie fizyczne w klasach I-III (1998), Teoretyczne i metodyczne podstawy efektywności pracy nauczyciela (2000), Sport i sztuka w cywilizacji antycznej (2003), Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego (2005), Dzieje myśli o zdrowiu i kulturze fizycznej – współautorstwo (2005) oraz kilka innych pozycji zwartych i 158 artykułów.

Szczególnie ważne miejsce zajmują książki i opracowania z dziedziny metodyki wychowania fizycznego i pedeutologii, a także z dziedziny historii olimpizmu. Prowadzi wykłady z tych dziedzin na konferencjach i spotkaniach nauczycielskich na terenie całego kraju. Członek Polskiego Towarzystwa Naukowego Kultury Fizycznej, od kilku lat pełni funkcję wiceprzewodniczącego Zarządu Głównego PTNKF w Warszawie.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Bielski Janusz

ISBN druk

978-83-7587-015-2

ISBN e-book

978-83-7587-015-2

Objętość

222 stron

Wydanie

I, 2012

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wstęp   


Rozdział 1. Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna   


Rozdział 2. Kultura fizyczna   

2.1. Zagadnienia terminologiczne   

2.2. Wzory kultury fizycznej na przestrzeni dziejów 

2.3. Formy uczestnictwa w kulturze fizycznej   


Rozdział 3. Wychowanie fizyczne 

3.1. Pojęcie wychowania 

3.2. Istota wychowania fizycznego

3.3. Ewolucja poglądów dotyczących istoty i celów wychowania fizycznego

3.4. Teoretyczne podstawy fizycznego wychowania 

3.5. Cechy wychowania 

3.6. Teoretyczne podstawy fizycznego kształcenia   

3.7. Błędy w procesie wychowania 


Rozdział 4. Cele wychowania fizycznego

4.1. Aksjologiczne podstawy celów wychowania fizycznego 

4.2. Znaczenie wartości w edukacji szkolnej   

4.3. Definicje wartości w kontekście różnych dziedzin nauki 

4.4. Klasyfikacja wartości – podział dychotomiczny wartości 

4.5. Istota i znaczenie celów wychowania 

4.6. Funkcje celów wychowania 

4.7. Rodzaje celów wychowania fizycznego 

4.8. Kompetencje ucznia
   

Rozdział 5. Czynniki, środki i warunki wychowania fizycznego


Rozdział 6. Funkcje ruchu   

6.1. Ruch jako czynnik stymulujący   

6.2. Ruch jako czynnik adaptacyjny 

6.3. Ruch jako czynnik kompensacyjny i korekcyjny   


Rozdział 7. Rozwój fizyczny człowieka 

7.1. Pojęcie rozwoju fizycznego i jego uwarunkowania   

7.2. Ocena rozwoju fizycznego   

7.3. Kontrola stanu fizycznego dzieci i młodzieży   

7.4. Zmiany w postawie ciała   

7.5. Metody oceny postawy ciała   

7.6. Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego dzieci i młodzieży 


Rozdział 8. Motoryczność ludzka 

8.1. Przejawy motoryczności   

8.2. Interpretacja podstawowych pojęć związanych z motorycznością   

8.3. Diagnoza sprawności motorycznej 

8.4. Diagnoza uzdolnień ruchowych 

8.5. Diagnostyka czynnościowa wydolności fizycznej   

8.6. Zasady i metody rozwoju sprawności motorycznej   


Rozdział 9. Metody kształcenia i wychowania fizycznego   

9.1. Klasyfikacja metod wychowania fizycznego 

9.2. Opis metod wychowania fizycznego   

9.3. Formy organizacyjne ćwiczeń   

9.4. Metody kształtowania zdolności motorycznych   

9.5. Metody oddziaływań wychowawczych 


Rozdział 10. Uwarunkowania efektywności pracy pedagogicznej nauczyciela wychowania fizycznego 

10.1. Model nauczyciela-wychowawcy w literaturze pedagogicznej   

10.2. Kompetencje pedagogiczne nauczyciela

10.3. Inne uwarunkowania efektywności pracy pedagogicznej nauczyciela

10.4. Styl oddziaływania wychowawczego

10.5. Wychowawca fizyczny jako promotor zdrowia 

10.6. Model nauczyciela efektywnego 


Rozdział 11. Przygotowanie nauczyciela do zawodu 


Rozdział 12. Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego

12.1. Fazy w rozwoju zawodowym nauczycieli 

12.2. Kilka uwag na temat kształcenia nauczycieli do współczesnych potrzeb edukacyjnych   


Rozdział 13. Aktywność fizyczna ucznia w czasie wolnym 

13.1. Pojęcie czasu wolnego – próba definicji 

13.2. Funkcje czasu wolnego 

13.3. Aktywność fizyczna w czasie wolnym 

13.4. Techniki organizowania czasu wolnego   

13.5. Formy rekreacji 

13.6. Zachowania prozdrowotne 

13.7. Wycieczka turystyczna jako jedna w form zagospodarowania czasu wolnego 

Fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło