Podstawowe problemy teorii wychowania fizycznego
Autor:
Bielski Janusz
ISBN: 978-83-7587-015-2
23,62 zł
18,82 zł
Oszczędzasz: 4,80 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 20,00 zł
Podręcznik poświęcony jest problemom ogólnej teorii wychowania oraz szczegółowym zagadnieniom teorii wychowania i rozwoju fizycznego człowieka z naciskiem na edukację dzieci i młodzieży.
Podręcznik poświęcony jest problemom ogólnej teorii wychowania oraz szczegółowym zagadnieniom teorii wychowania i rozwoju fizycznego człowieka z naciskiem na edukację dzieci i młodzieży. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia, takie jak „wychowanie”, „kształcenie”, „edukacja”, „kultura fizyczna”. Analizuje czynniki, środki i warunki występujące w wychowaniu fizycznym. Omawia metody kształcenia i wychowania fizycznego oraz kwestie związane z rozwojem fizycznym i motorycznym. Wiele miejsca zajmuje osoba nauczyciela, jego kompetencje, efektywność, innowacyjność, zaangażowanie i motywacja. Dużo uwagi poświęcono roli pedagoga jako promotora zdrowia i animatora aktywności fizycznej w czasie wolnym. Jest to podręcznik dla studentów pedagogiki, nauczycieli wychowania fizycznego, a także nauczycieli akademickich.
Podręcznik poświęcony jest problemom ogólnej teorii wychowania oraz szczegółowym zagadnieniom teorii wychowania i rozwoju fizycznego człowieka z naciskiem na edukację dzieci i młodzieży. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia, takie jak „wychowanie”, „kształcenie”, „edukacja”, „kultura fizyczna”. Analizuje czynniki, środki i warunki występujące w wychowaniu fizycznym. Omawia metody kształcenia i wychowania fizycznego oraz kwestie związane z rozwojem fizycznym i motorycznym. Wiele miejsca zajmuje osoba nauczyciela, jego kompetencje, efektywność, innowacyjność, zaangażowanie i motywacja. Dużo uwagi poświęcono roli pedagoga jako promotora zdrowia i animatora aktywności fizycznej w czasie wolnym.
Jest to podręcznik dla studentów pedagogiki, nauczycieli wychowania fizycznego, a także nauczycieli.
87 Przedmioty
Opis
- Książka elektroniczna - E-book
- Książka papierowa
- oprawa miękka
Specyficzne kody
- isbn
- 978-83-7587-015-2
Bielski Janusz
Jest profesorem w Wyższej Szkole Humanistycznej w Pułtusku i w Akademii Świętokrzyskiej w Piotrkowie Trybunalskim. Wykłada teorię wychowania, teorię i metodykę wychowa fizycznego oraz historię kultury fizycznej i olimpizmu. Wydał m.in.: Życie jest ruchem (1996), Uwarunkowania efektywności pracy nauczyciela wychowania fizycznego (1996), Wychowanie fizyczne w klasach I-III (1998), Teoretyczne i metodyczne podstawy efektywności pracy nauczyciela (2000), Sport i sztuka w cywilizacji antycznej (2003), Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego (2005), Dzieje myśli o zdrowiu i kulturze fizycznej – współautorstwo (2005) oraz kilka innych pozycji zwartych i 158 artykułów.
Szczególnie ważne miejsce zajmują książki i opracowania z dziedziny metodyki wychowania fizycznego i pedeutologii, a także z dziedziny historii olimpizmu. Prowadzi wykłady z tych dziedzin na konferencjach i spotkaniach nauczycielskich na terenie całego kraju. Członek Polskiego Towarzystwa Naukowego Kultury Fizycznej, od kilku lat pełni funkcję wiceprzewodniczącego Zarządu Głównego PTNKF w Warszawie.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Bielski Janusz |
ISBN druk | 978-83-7587-015-2 |
ISBN e-book | 978-83-7587-015-2 |
Objętość | 222 stron |
Wydanie | I, 2012 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Wstęp
Rozdział 1. Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna
Rozdział 2. Kultura fizyczna
2.1. Zagadnienia terminologiczne
2.2. Wzory kultury fizycznej na przestrzeni dziejów
2.3. Formy uczestnictwa w kulturze fizycznej
Rozdział 3. Wychowanie fizyczne
3.1. Pojęcie wychowania
3.2. Istota wychowania fizycznego
3.3. Ewolucja poglądów dotyczących istoty i celów wychowania fizycznego
3.4. Teoretyczne podstawy fizycznego wychowania
3.5. Cechy wychowania
3.6. Teoretyczne podstawy fizycznego kształcenia
3.7. Błędy w procesie wychowania
Rozdział 4. Cele wychowania fizycznego
4.1. Aksjologiczne podstawy celów wychowania fizycznego
4.2. Znaczenie wartości w edukacji szkolnej
4.3. Definicje wartości w kontekście różnych dziedzin nauki
4.4. Klasyfikacja wartości – podział dychotomiczny wartości
4.5. Istota i znaczenie celów wychowania
4.6. Funkcje celów wychowania
4.7. Rodzaje celów wychowania fizycznego
4.8. Kompetencje ucznia
Rozdział 5. Czynniki, środki i warunki wychowania fizycznego
Rozdział 6. Funkcje ruchu
6.1. Ruch jako czynnik stymulujący
6.2. Ruch jako czynnik adaptacyjny
6.3. Ruch jako czynnik kompensacyjny i korekcyjny
Rozdział 7. Rozwój fizyczny człowieka
7.1. Pojęcie rozwoju fizycznego i jego uwarunkowania
7.2. Ocena rozwoju fizycznego
7.3. Kontrola stanu fizycznego dzieci i młodzieży
7.4. Zmiany w postawie ciała
7.5. Metody oceny postawy ciała
7.6. Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego dzieci i młodzieży
Rozdział 8. Motoryczność ludzka
8.1. Przejawy motoryczności
8.2. Interpretacja podstawowych pojęć związanych z motorycznością
8.3. Diagnoza sprawności motorycznej
8.4. Diagnoza uzdolnień ruchowych
8.5. Diagnostyka czynnościowa wydolności fizycznej
8.6. Zasady i metody rozwoju sprawności motorycznej
Rozdział 9. Metody kształcenia i wychowania fizycznego
9.1. Klasyfikacja metod wychowania fizycznego
9.2. Opis metod wychowania fizycznego
9.3. Formy organizacyjne ćwiczeń
9.4. Metody kształtowania zdolności motorycznych
9.5. Metody oddziaływań wychowawczych
Rozdział 10. Uwarunkowania efektywności pracy pedagogicznej nauczyciela wychowania fizycznego
10.1. Model nauczyciela-wychowawcy w literaturze pedagogicznej
10.2. Kompetencje pedagogiczne nauczyciela
10.3. Inne uwarunkowania efektywności pracy pedagogicznej nauczyciela
10.4. Styl oddziaływania wychowawczego
10.5. Wychowawca fizyczny jako promotor zdrowia
10.6. Model nauczyciela efektywnego
Rozdział 11. Przygotowanie nauczyciela do zawodu
Rozdział 12. Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego
12.1. Fazy w rozwoju zawodowym nauczycieli
12.2. Kilka uwag na temat kształcenia nauczycieli do współczesnych potrzeb edukacyjnych
Rozdział 13. Aktywność fizyczna ucznia w czasie wolnym
13.1. Pojęcie czasu wolnego – próba definicji
13.2. Funkcje czasu wolnego
13.3. Aktywność fizyczna w czasie wolnym
13.4. Techniki organizowania czasu wolnego
13.5. Formy rekreacji
13.6. Zachowania prozdrowotne
13.7. Wycieczka turystyczna jako jedna w form zagospodarowania czasu wolnego
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów