Dla dobra dziecka. O warsztacie pracy nauczyciela-wychowawcy
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 17,40 zł
Jak zachęcić dziecko do zabawy z rówieśnikami? Jak nauczyć bezinteresowności? Jak przekonać, że agresja jest bezproduktywna? Jak zachęcić do sprzątania świetlicy, klasy, parku lub trawnika?
Książka ma charakter podręcznika dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycieli pragnących doskonalić swój warsztat zawodowy.
Prezentowane materiały ujmują zagadnienia metodyczne związane z kluczowymi dla praktyki pedagogicznej działaniami: diagnozowania dziecka i jego środowiska, planowania pracy opiekuńczo-wychowawczej i jej organizowania.
Liczne przykłady, propozycje, rady i wskazówki metodyczne zawarte w książce są czynnikiem inspirującym do samodzielnego myślenia, twórczego i poprawnego pod względem metodycznym działania w różnych placówkach i sytuacjach wychowawczych. Książka stanowi wzór uporządkowanych działań nauczyciela – wychowawcy, zgodnych z reformą systemu edukacji i najnowszymi zarządzeniami resortu.
Sowisło Maryla
Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki.
Emerytowany pracownik Instytutu Nauk o Wychowaniu Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie i Wyższej Szkoły Filozoficzno-Pedagogicznej „Ignatianum” w Krakowie.
Głównym obszarem jej zainteresowań jest warsztat pracy nauczyciela-wychowawcy oraz osoba i dzieło Matki Teresy z Kalkuty jako fenomen pedagogiki stosowanej.
Opublikowała 16 prac, w tym 3 książki.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | |
ISBN druk | 978-83-7308-864-1 |
ISBN e-book |
|
Objętość | 186 stron |
Wydanie | II, 2008 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Od autorki
Planowanie pracy opiekuńczo-wychowawczej
1. Trochę z teorii
2. Co z tego wynika dla praktyki?
Funkcje pedagoga szkolnego a jego plan pracy
Kilka uwag do planowania pracy z zakresu orientacji zawodowej
Rok i miesiąc w świetlicy szkolnej
Błędy i luki w planie pracy
Jak przygotować młodzież do samorządnego życia?
Wybrane sposoby poznawania dziecka i jego środowiska
1. Karta ucznia-wychowanka
2. Wywiad rodzinny
3. Ankieta dla ucznia i rodzica
4. Socjometria i rangowanie w poznawaniu aktywności społecznej młodzieży
Współpraca z rodzicami
1. Co można znaleźć na ten temat w literaturze pedagogicznej i nie tylko?
2. Kształcenie pedagogiczne
3. Robocze spotkanie
4. Rodzice… w domu dziecka
Praca z uczniem-wychowankiem
1. Świadomość i celowość naszych działań
2. Konspektowanie zajęć wychowawczych
3. Wskazówki do wybranych form pracy
4. Jak zorganizować wycieczkę?
5. Wieczornica, konkurs
6. Godzina wychowawcza
7. Na wakacjach
8. Nagrody
Zamiast zakończenia
Pytania i ćwiczenia
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów