Trudności dzieci w posługiwaniu się kodem językowym

Trudności dzieci w posługiwaniu się kodem językowym

Podtytuł: Metody terapii
ISBN: 978-83-7587-077-0
19,80 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny

Książka wprowadza w problem trudności dzieci w operowaniu kodem językowym, postrzeganych także jako źródło specyficznych trudności w uczeniu się, zagadnienia budzącego coraz większe zainteresowanie wśród badaczy i praktyków.

Ilość

Książka wprowadza w problem trudności dzieci w operowaniu kodem językowym, postrzeganych także jako źródło specyficznych trudności w uczeniu się, zagadnienia budzącego coraz większe zainteresowanie wśród badaczy i praktyków. Podane są w niej propozycje rozwiązań terapeutycznych, co jest wyjściem naprzeciw naglącym potrzebom osób z takimi trudnościami, albowiem w istotnym stopniu ograniczają one osiągnięcie sukcesu w szkole z wszystkimi tego konsekwencjami.

W części teoretycznej poruszone są zagadnienia zmieniającego się zakresu pojęcia specyficznych trudności w uczeniu się i w tym kontekście rosnącej rangi problemu trudności w operowaniu kodem językowym, a także roli różnic indywidualnych w wykorzystywaniu kodu mowy w procesie przetwarzania informacji oraz związku tychże różnic z pojawieniem się specyficznych trudności szkolnych.

Część praktyczna książki zawiera propozycje metod rozwijania umiejętności rozpoznawania elementów wypowiedzi, jej struktury gramatycznej, a także manipulacji nimi w celu jej budowania.

Część ćwiczeń ukierunkowana jest na rozwijanie umiejętności językowych zgodnie z naturalnym sposobem ich przyswajania przez dziecko, bez uświadamiania mu reguł rządzących językiem. W tej części przedstawione są także metody wprowadzania dziecka w świadomą, refleksyjną wiedzę o języku, czyli nauczania gramatyki. Przedstawione metody są wskazane w szczególności do pracy z osobami z trudnościami w operowaniu kodem mowy, ale korzystne dla wszystkich uczniów oraz zgodne ze wskazaniami psychologicznymi J. Piageta. Szczególnie przydatne mogą być w pracy z dzieckiem o obniżonych możliwościach poznawczych.

Szanowni Państwo, miło nam poinformować, iż książka Trudności dzieci w posługiwaniu się kodem językowym uzyskała rekomendacje Polskiego Towarzystwa Dysleksji:
http://www.dysleksja.strefa.pl/rekomendacje.html

Metody terapii
299 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Sazon-Brykajło Janina Jolanta

Sazon-Brykajło Janina Jolanta Doktor nauk humanistycznych, specjalistka terapii pedagogicznej, od kilkunastu lat prowadząca terapię dysleksji. Prowadzi ożywioną działalność naukowo-edukacyjną – organizuje i prowadzi warsztaty oraz wygłasza wykłady na konferencjach przedmiotowych.

Autorka m.in. następujących pozycji: Metody terapii niektórych trudności w pisaniu i czytaniu u dzieci dyslektycznych, Kraków 2000.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Sazon-Brykajło Janina Jolanta

ISBN druk

978-83-7587-077-0

ISBN e-book

Objętość

114 stron

Wydanie

I, 2009

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona, fola matowa

Czym jest dysleksja? O problemach terminologicznych

 

Dysleksja – dysfunkcje korowe, a może indywidualny profil

przetwarzania informacji, czyli co o trudnościach w uczeniu się

mówi teoria dominacji lateralnej

 

A gdyby zmienić metody nauczania?

 

Krotko o tym, dlaczego „rozmowne” dziecko

może mieć trudności z posługiwaniem się mową pisaną

oraz wypowiadaniem się na lekcji

 

Rozwijanie umiejętności rozumienia i ekspresji

w mowie pisanej i rozmowie o nieobecnym

 

Wiedza metajęzykowa dzieci młodszych, czyli jak uczyć gramatyki,

aby była prosta, zrozumiała i ciekawa

 

Wykorzystanie kontrastu i zestawień uogólniających

w terapii dysortografii

 

Zakończenie – trochę refleksji o tym,

czy myślenie niewerbalne to na pewno uboższy sposób myślenia

 

Bibliografia

Fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło