Gesty zamiast słów. Psychologia i trening komunikacji niewerbalnej
Autor:
Sikorski Wiesław
Cena
23,81 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 40,00 zł
W książce pokazano światową przestrzeń gospodarczą i edukacyjną w warunkach kształtujących się procesów globalizacji, zwłaszcza rewolucji informacyjno-komunikacyjnej, a także problematykę ogromnych szans i zagrożeń humanistycznych wymiarów edukacji...
Publikacja Edukacja i gospodarka w kontekście procesów globalizacji stanowi taką właśnie wypowiedź, związaną z analizą aksjologiczną fundamentów edukacji i gospodarki, przestrzenią i dynamiką przemian cywilizacyjnych. Ukazano w niej światową przestrzeń gospodarczą i edukacyjną w warunkach kształtujących się procesów globalizacji, zwłaszcza rewolucji informacyjno-komunikacyjnej, a także problematykę ogromnych szans i zagrożeń humanistycznych wymiarów edukacji.
Ważne są przedstawione w książce relacje zachodzące między edukacją a gospodarką oraz oczekiwania wynikające z dokonanych analiz, a także wskazania, jakie wartości promują i kształtują systemy edukacji, a jakie systemy gospodarki. Jaka jest i jaką ma się stawać edukacja w społeczeństwie uczącym się, w społeczeństwie wiedzy i w społeczeństwie sieci? Jakie są możliwości świadomego kształtowania relacji między wzrostem gospodarczym a dbałością o środowisko naturalne i zdrowie człowieka?
Analizy i przemyślenia będące treścią publikacji skłaniają do uściślenia intencji leżących u jej podstaw: Więcej gospodarki w edukacji i edukacji w gospodarce.
Z recenzji:
Praca zbiorowa […] związana jest tematycznie z istotnym i aktualnym społecznie oraz perspektywistycznie rosnącym znaczeniowo zagadnieniem wiązania edukacji z gospodarką w okresie rozwoju procesów globalizacji. Zagadnienie to jest jeszcze słabo zaakcentowane w dorobku naukowym w dziedzinie literatury z nauk społecznych, w tym przede wszystkim z pedagogiki. Należy więc przyjąć z uznaniem inicjatywę przygotowania i opublikowania tej pracy zbiorowej […]. Książka, jak piszą Redaktorzy, „stanowi wypowiedź […] związaną z analizą aksjologiczną fundamentów edukacji i gospodarki, przestrzenią i dynamiką przemian cywilizacyjnych”. Wypowiedź ta nie wyczerpuje wszystkich składników i uwarunkowań oraz diagnoz i prognoz dotyczących problematyki wiązania edukacji z gospodarką w dobie globalizacji, ale stanowi liczący się, zarówno w wymiarze naukowym, jak i praktycznym, głos polskich uczonych, wywołujący potrzebę refleksji i dyskusji.
Z recenzji wydawniczej prof. zw. dra hab. Stanisława Palki
Opis
Specyficzne kody
Kojs Wojciech
notka w przygotowaniu
Wójcik Katarzyna
notka w przygotowaniu
Rostańska Eugenia
notka w przygotowaniu
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Kojs Wojciech, Wójcik Katarzyna, Rostańska Eugenia |
ISBN druk | 978-83-7850-691-1 |
ISBN e-book | 978-83-7850-781-9 |
Objętość | 380 stron |
Wydanie | I, 2014 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Od Redaktorów
Wojciech Kojs
Prakseopedagogiczny wgląd w wybrane zagadnienia edukacji, gospodarki i globalizacji
Tadeusz Lewowicki
Gospodarka i edukacja – relacje dawne i nowe Perspektywa pedagogiczna
Eugenia Potulicka
Ekonomiści w edukacji – perspektywa globalna
Zagrożenia i szanse
Kazimierz Denek
Kształcenie pod testy i neoliberalizm nie służą wzbogacaniu jego jakości
Jacek Wódz
Wizje własnej przyszłości w zglobalizowanym świecie Kilka refleksji socjologicznych
Kazimierz Wenta
Teoria chaosu w kontekście problemów globalizacyjnych, gospodarczych i edukacyjnych
Waldemar Furmanek
Edukacyjne wyzwania globalizacji
Krzysztof Wielecki
Socjalizacja w czasach podwójnego kryzysu transformacyjnego
Eugeniusz Piotrowski
Ideologia neoliberalizmu – wyzwania i zagrożenia dla edukacji polskiej
Stanisław Juszczyk
Technologie informacyjno-komunikacyjne a procesy globalizacyjne
Jolanta Wilsz
Edukacja z perspektywy paradygmatu systemowego i globalizującego się świata
Zbigniew Zioło
Światowa przestrzeń gospodarcza w warunkach kształtujących się procesów globalizacji
Andrzej Radziewicz-Winnicki
Nowa urbanistyczna koncepcja planowania przestrzeni miejskiej a asymetria w relacjach szkoła – środowisko
Anatolij Wychruszcz
Globalizacja a pedagogika: wady i zalety
Jolanta Szempruch
Wyzwania dla edukacji w zmieniającym się społeczeństwie
Eugenia Rostańska, Katarzyna Wójcik
Edukacyjne obszary globalizacji – perspektywy i bariery
Katarzyna Szczepańska-Woszczyna
Kompetencje menedżerów przedsiębiorstw polskich, słowackich i czeskich w dobie globalizacji
Maciej Rostański, Paweł Buchwald
Globalizacja a rozwój Internetu. Internet wszystkich rzeczy (Internet of Things) i nowoczesne sposoby komunikacji maszyn
Marek Krannich, Marta Macełko
Zaufanie w regionalnym ekosystemie innowacji
Sławomir Pytel, Anna Runge
Rynek pracy a oferta edukacyjna wybranych powiatów Zagłębia Dąbrowskiego
Antoni Krauz
Edukacja a współczesny rynek pracy
Marta Macełko, Izabela Mendel
Miasto jako kreator relacji w sieci na poziomie lokalnym oraz element usieciowionego środowiska regionalnego
Nina Orzech
Turbulencja otoczenia szkół jako wynik globalizmu
Władysław Świątek
Klastry w gospodarce opartej na wiedzy
Od Redaktorów
Powiązanie edukacji i gospodarki w kontekście procesów globalizacyjnych to istotne cechy współczesnego świata, a ich konsekwencje szczególnie dotykają środowiska rozwoju i życia człowieka. Kontekst globalizacji jest znaczącym składnikiem opisu procesów ujednolicenia kultur, produkcji, procesów i przemian dyscyplin informacyjno-technologicznych. Jego obecność jest kluczowa dla rozwijających się społeczeństw wiedzy, społeczeństw uczących się czy społeczeństw sieci.
Globalizacja jest złożoną siłą. Wpływając na środowisko społeczne współczesnego człowieka, stanowi jedno z głównych wyzwań, przed którymi on staje. Dzieje się to przez zmianę warunków życia społeczeństw, w których – obok niebywałego postępu technologicznego i wzrostu możliwości produkcyjnych –nierozwiązane pozostają wielkie problemy ludzkości. Procesy globalizacji tworzą warunki, w których to, co było i jest, zmienia wartość – zyskuje lub traci, jest bezpieczniejsze lub bardziej zagrożone, utrzymuje swój byt lub przestaje istnieć. Tworzą warunki, w których następuje między innymi przewartościowanie struktur i funkcji edukacji oraz gospodarki.
Edukacja jest potężną siłą twórczą jednostek i społeczeństw, siłą obecną we wszystkich formach ich życiowej aktywności. Nie jest sprawą wyłącznie tradycyjnie pojmowanych systemów oświaty, ale także każdego człowieka (uczenie się przez całe życie), każdej instytucji (uczące się organizacje) i każdego społeczeństwa jako całości (uczące się społeczeństwa). O edukacji powinni się więc wypowiadać nie tylko przedstawiciele i pracownicy resortu oświaty, ale także – koniecznie – przedstawiciele wszystkich innych sfer życia społecznego.
Człowiek jest istotą gospodarującą – wytwarzając, zarządzając i konsumując, uczy się i rozwija. Określone działy gospodarki stanowią o materialnych i kulturowych fundamentach jego życia. Stąd też ma prawo i obowiązek wypowiadania się o gospodarczych potrzebach i aspektach swego życia, o zarządzaniu zasobami, które tworzy i którymi dysponuje, o podstawowych potrzebach zaspokajanych przez gospodarkę, a także o zagrożeniach wynikających dla niego z jej funkcjonowania.
Praca zbiorowa […] związana jest tematycznie z istotnym i aktualnym społecznie oraz perspektywistycznie rosnącym znaczeniowo zagadnieniem wiązania edukacji z gospodarką w okresie rozwoju procesów globalizacji. Zagadnienie to jest jeszcze słabo zaakcentowane w dorobku naukowym w dziedzinie literatury z nauk społecznych, w tym przede wszystkim z pedagogiki. Należy więc przyjąć z uznaniem inicjatywę przygotowania i opublikowania tej pracy zbiorowej […]. Książka, jak piszą Redaktorzy, „stanowi wypowiedź […] związaną z analizą aksjologiczną fundamentów edukacji i gospodarki, przestrzenią i dynamiką przemian cywilizacyjnych”. Wypowiedź ta nie wyczerpuje wszystkich składników i uwarunkowań oraz diagnoz i prognoz dotyczących problematyki wiązania edukacji z gospodarką w dobie globalizacji, ale stanowi liczący się, zarówno w wymiarze naukowym, jak i praktycznym, głos polskich uczonych, wywołujący potrzebę refleksji i dyskusji.
Z recenzji wydawniczej prof. zw. dra hab. Stanisława Palki