Problemy doskonalenia systemu edukacyjnego w Polsce
Autor:
Moroz Henryk
ISBN: 978-83-7587-068-8
37,90 zł
23,10 zł
Oszczędzasz: 14,80 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 25,00 zł
Problemy związane z systemem edukacyjnym wbrew pozorom dotyczą każdego. Całe społeczeństwo korzysta przecież z oświaty i sponsoruje ją podatkami. W książce pod redakcją Henryką Moroza znajdziemy argumenty potwierdzające tezę o konieczności ustawicznego reformowania tej sfery życia publicznego...
Wszyscy współautorzy są zwolennikami ustawicznej reformy systemu edukacyjnego w Polsce. Chcemy do tej idei zachęcić wszystkich polityków, władze oświatowe, wszystkich nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że przedstawione propozycje nie wyczerpują wszystkich możliwości doskonalenia systemu edukacyjnego w Polsce. Pragniemy przekonać wszystkich ludzi w Polsce, że im lepiej wykształcimy i wychowamy młode pokolenie, tym szybciej dorównamy przodującym krajom w rozwoju kultury i dobrobytu w Polsce. Nasza młodzież to nasz największy skarb, którego nie wolno zmarnować.
Książka powinna zainteresować przede wszystkim władze oświatowe, szkoły wszystkich typów, od przedszkola, przez szkołę podstawową, gimnazjum, liceum i szkoły wyższe, a także nauczycieli, pracowników naukowych, studentów oraz ich rodziców.
Moroz Henryk Prof. zw. dr hab.
Henryk Moroz – rozpoczął pracę nauczycielską 1 stycznia 1945 roku, ukończywszy 7 klas szkoły podstawowej oraz 6-miesięczny Wstępny Kurs Pedagogiczny. Pracując zawodowo, dokształcał się w Rejonowej Komisji Kształcenia Nauczycieli Niekwalifikowanych. W 1951 roku uzyskał świadectwo dojrzałości, a w 1960 roku – tytuł magistra. W 1966 roku obronił pracę doktorską na Wydziale Filozoficzno-Historycznym Uniwersytetu Jagiellońskiego i 1 października tego roku rozpoczął pracę na Uniwersytecie na stanowisku adiunkta. W 1972 roku otrzymał stopień doktora habilitowanego. Rok później minister szkolnictwa wyższego powołał go na stanowisko docenta na Uniwersytecie Jagiellońskim. W 1988 roku uzyskał tytuł profesora nadzwyczajnego, a w 1994 roku – profesora zwyczajnego.
Henryk Moroz jest utalentowanym nauczycielem i cenionym pracownikiem naukowym. Jest autorem ponad 100 publikacji (w tym 9 monograficznych) oraz redaktorem naukowym 8 prac zbiorowych. W trakcie pracy na wyższych uczelniach wypromował 1350 magistrantów, 250 dyplomantów i 11 doktorów. Potwierdzeniem jego zasług pedagogicznych są odznaczenia – dla wychowawcy i nauczyciela najcenniejsze: Order Uśmiechu (1974), Odznaka Przyjaciela Szkoły (1978), Medal Komisji Edukacji Narodowej (1982) oraz Złoty Krzyż Zasługi i Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski. Nadal pracuje zawodowo na pełnym etacie profesora zwyczajnego w Wyższej Szkole Pedagogicznej TWP w Warszawie na Wydziale Nauk Społeczno-Pedagogicznych w Katowicach.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Moroz Henryk |
ISBN druk | 978-83-7587-068-8 |
ISBN e-book |
|
Objętość | 314 stron |
Wydanie | I, 2008 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Wstęp
Część pierwsza
Rekonstrukcja systemu edukacyjnego w Polsce
Zbigniew Kwieciński
O reformie oświaty: co wyrównywać, co różnicować, czego najbardziej potrzeba.
Głos w dyskusji
Kazimierz Denek
Ustawiczność reformowania edukacji
Wojciech Kojs
Zagrożenia i szansę systemów edukacji
Janusz Gnitecki
Efektywność reform oświatowych w okresie przełomu formacyjnego
Józef Kuźma
O szkołę naukową, humanistyczną, otwartą na świat przyrody i społeczeństwo
Jan Łysek
Priorytety modernizacji systemów edukacyjnych w Europie
Część druga
Wybrane dziedziny zmian edukacyjnych
Kazimierz M. Czarnecki
Teoretyczne i realistyczne podstawy zarządzania oświatą.
Zarys problemu
Piotr Kowolik
Co dalej, polska edukacjo?
Kim powinien być nauczyciel przyszłości?
Wyznaczanie nowych priorytetów
Bolesław Niemierko
Perspektywy postępu w diagnostyce edukacyjnej i egzaminowaniu
Ewa Szadzińska
Modernizacja procesu kształcenia w obszarze wykorzystania wiedzy w praktyce
Eugeniusz Kameduła
Nowa jakość kształcenia i wychowania po reformie systemu oświatowego
Część trzecia
Reforma kształcenia nauczycieli i uczniów
Edyta Gruszczyk-Kolczyńska
O blaskach i cieniach zawodu nauczyciela przedszkola.
Także o tym, co zniszczyły decyzje polityczne lat dziewięćdziesiątych
z dorobku 170 lat wychowania przedszkolnego w Polsce
Gabriela Paprotna
Wybrane problemy przygotowania i startu zawodowego nauczyciela przedszkola
Henryk Moroz
Reforma edukacji nauczycieli
Helena Siwek
Wielopoziomowe kształtowanie pojęć matematycznych w ujęciu metody czynnościowej
Alojzy Suchanek
Czynniki warunkujące rolę muzyki w edukacji szkolnej
Eugeniusz Piotrowski
Uczeń zdolny w świetle polskiej reformy edukacji
Informacje o autorach
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów