Pisanie prac i sztuka ich prezentacji
Posługując się bardzo przystępnym językiem, autorzy ukazują Czytelnikowi zarys zasad pisarstwa na ocenę - od szkolnych wprawek, po artykuły naukowe i prace seminaryjne. Doradzają, co i jak czytać...
„Pisanie prac i sztuka ich prezentacji” to opracowanie adresowane do uczniów szkół średnich i studentów. Z pewnością przyda się maturzystom i uczestnikom seminariów dyplomowych, a także ich nauczycielom, korepetytorom, rodzicom...
Posługując się bardzo przystępnym językiem, autorzy ukazują Czytelnikowi zarys zasad pisarstwa na ocenę - od szkolnych wprawek, po artykuły naukowe i prace seminaryjne. Doradzają, co i jak czytać, aby napisać dobrą pracę; w jaki sposób najlepiej wyszukiwać informacje i gromadzić na potrzeby warsztatu pisarskiego; jakich błędów unikać podczas pisania prac i oddawania ich oceniającym; w jaki sposób dopracować stronę formalną tekstu i poprawnie go zilustrować; na co zwracać uwagę zbierając i opracowując materiały z wykorzystaniem komputera; w jaki sposób przygotować tekst do druku; jak zachować się podczas publicznych wystąpień w szkole i na konferencji naukowej; na jakich zasadach korespondować z nauczycielem i współpracować podczas seminarium dyplomowego itp.
Czytelnik znajdzie tu także przewodnik bibliograficzny - ponad 500 tytułów książek z zakresu metodologii badań naukowych, językoznawstwa, logiki, statystyki i innych dziedzin; przewodnik internetowy - ponad 100 adresów stron wirtualnych bibliotek, słowników, poradników, wyszukiwarek, serwisów informacyjnych, narzędzi do analizy danych; oraz kącik humoru z prac studenckich. Książka ta może służyć jako pomoc naukowa w ramach seminariów dyplomowych (zwłaszcza na studiach z nauk społecznych i humanistycznych), zajęć z języka polskiego, czy komunikacji interpersonalnej. Jej cechą szczególną jest sposób porozumiewania się autorów z Czytelnikami.
Zapraszamy do obejrzenia filmiku: https://youtu.be/gtavlfAhojY
poradnik dl apiszących prace
Zachwycam tym, że można stworzyć poradnik metodologiczny zawierający zarys pisarstwa naukowego... z humorem!
Skarbnica, którą czyta się wspaniale i w ogóle człek ma błogie wrażenie, że teraz usiądzie wygodnie przy biurku i spokojnie będzie patrzeć, jak praca /artykuł pisze się sama/sam.
Świetna! I obowiązkowa.
ps. np. Cytat o piłowaniu trupa... Jerzy Pilch.
A fragmencik o Korczaku, to jeden z wielu kwiatków ze studenckich prac, których zastawienie zawiera książka, ten, urzekł mnie absolutnie!
Grzybowski Przemysław Paweł
Doktor habilitowany nauk społecznych w zakresie pedagogiki. Wykładowca w Katedrze Pedagogiki Ogólnej i Porównawczej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Jego zainteresowania naukowe dotyczą pedagogiki międzykulturowej i porównawczej, śmiechu w edukacji, wychowania do cierpienia, chorowania i umierania. Koordynator „Międzyszkolnika” Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk; sekretarz Zespołu Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk; opiekun Akademickiego Centrum Wolontariatu przy Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego; wolontariusz ruchu doktorów klaunów, esperantysta.
Wybrane publikacje:
„Doktor klaun! Od terapii śmiechem po edukację międzykulturową”; „Edukacja europejska - od wielokulturowości ku międzykulturowości”; „Edukacja międzykulturowa - konteksty”; „Edukacja międzykulturowa - przewodnik. Pojęcia, literatura, adresy”; „Morycek w szkole. Żydowskie dowcipy o edukacji, w dialogu międzykulturowym”; „Spotkania z Innymi. Czytanki do edukacji międzykulturowej”; „Śmiech w edukacji. Od szkolnej wspólnoty śmiechu po edukację międzykulturową”.
Strony internetowe autora:
http://strefa.academia.edu/PrzemysławGrzybowski
https://www.researchgate.net/profile/Przemyslaw_Grzybowski2
http://www.ukw.edu.pl/jednostka/przemyslaw_grzybowski
Zapraszamy do pobrania dyplomów i wyróżnień >>>tutaj>>>
Sawicki Krzysztof
Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Katedrze Edukacji Międzykulturowej Uniwersytetu w Białymstoku. W pracy naukowo-badawczej skupia się na problemach młodzieży ze środowisk marginalizowanych i subkulturach młodzieżowych. Jest związany z Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk. Wieloletni członek i współpracownik organizacji pozarządowych działających na Podlasiu na rzecz przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu. Miłośnik Bałkanów i dobrej kuchni. Muzyk jednego z najstarszych polskich zespołów folkowych.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | |
ISBN druk | 978-83-7587-395-5 |
ISBN e-book | 978-83-7850-013-1 |
Objętość | 192 stron |
Wydanie | I, 2010 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona, fola matowa |
Przepraszam, a o co chodzi? – czyli niezbędny wstęp
Abecadło – czyli co i jak czytać, zanim zacznie się pisać
Rzeźbienie umysłu – czyli od czego zacząć
Wybór tematu
Higiena pracy nad tekstem
Igła w stogu siana – czyli poszukiwanie informacji
W bibliotekach i Internecie
Plagiat i antyplagiat
Nie tylko dla zapominalskich – czyli co i jak notować
Fiszki
Słownik wyrazów niezrozumiałych
Pokaż język – czyli sztuka unikania błędów
Język mediów
Zapożyczenia
Kultura języka
Przejrzystość i zrozumiałość
Grafomania
Skromność to cnota – czyli Twoje miejsce w szeregu
Koszmar kropki i przecinka – czyli strona formalna tekstu
Struktura treści
Czcionka, akapit i dzielenie wyrazów
Cytowanie i przypisy
Dbałość o szczegóły
Najczęstsze błędy
Ostateczna korekta
Wielka układanka – czyli jak pisać artykuł
Warsztat paparazzo – czyli ilustracje w pracy
Nie załamuj palców – czyli jak to się robi z komputerem
Nie drażnij śpiącego lwa – czyli kontakty z wykładowcami
Składanie prac do oceny
Sztuka korespondencji
Pod obstrzałem – czyli sztuka referowania
Twój pierwszy raz – czyli jak się zachować podczas konferencji naukowej
Oswajanie przestrzeni
Poprawność (a)polityczna
Z techniką za pan brat
Prezentacje multimedialne
Gospodarowanie czasem
Klątwa Gutenberga – czyli składanie prac do druku
Wymogi formalne
Umowa i prawa autorskie
Kodeks dyplomanta – czyli seminaryjny savoir-vivre
Wybór promotora
Walka z czasem
Praca zespołowa
Śmiać się czy płakać? – czyli humor z prac studenckich
Bibliografia
Aneks
Załącznik 1
Warto przeczytać – czyli wybór literatury metodologicznej z różnych dziedzin
Załącznik 2
Warto poklikać – czyli wybór stron internetowych
Informacja naukowa (ludzie nauki, instytucje, serwisy tematyczne)
Biblioteki (bazy danych, katalogi, zbiory online, bibliografie)
Wyszukiwarki internetowe
Porady, narzędzia, pomoce naukowe
O autorach
Na ogół jest tak, że pisanie prac sprawia wiele trudności językowych wśród grona uczniów, studentów, osób, które na co dzień mają do czynienia z prezentacjami, gdyż nie znają zasad odpowiedniego zaprezentowania swojej pracy.
Podczas prezentacji istotna jest komunikacja językowa, która ułatwi pracę nad pisaniem prezentacji zanim ujrzy ona światło dzienne w trakcie podążania do sukcesu w pracy zawodowym. Sztuką nie jest dobrze przeczytać tekst z kartki, , ale umiejętnie go przedstawić w sposób swobodny.
Autorzy Przemysław Paweł Grzybowski i Krzysztof Sawicki bardzo często powołują się na słowa Mistrzów, pracowników środowiska akademickiego, studentów, dzielą się swoim codziennym doświadczeniem i ujawniają czytelnikowi sekrety pisania prac oraz sztukę ich prezentacji.
Książka ta składa się z 17 rozdziałów, aneksu oraz dołączonych 2 załączników, które stanowią tutaj idealnie dobrany dodatek dotyczący poszukiwania stosownej literatury wykorzystywanej i przydatnej do pracy oraz późniejszej jej prezentacji. Składa się z następującej przedstawionej treści:
1. Przepraszam, a o co chodzi- czyli niezbędny wstęp.
2. Abecadło- czyli co i jak czytać, zanim zacznie się pisać?
3. Rzeźbienie umysłu- czyli od czego zacząć
- Wybór tematu
- Higiena pracy nad tekstem
4. Igła w stogu siana- czyli poszukiwanie informacji
- W bibliotekach i Internecie
- Plagiat i antyplagiat
5. Nie tylko dla zapominalskich – czyli co i jak notować
- Fiszki
- Słownik wyrazów niezrozumiałych
6. Pokaż język – czyli sztuka uniknięcia błędów
- Język mediów
- Zapożyczenia
- Kultura języka
- Przejrzystość i zrozumiałość
- Grafomania
7. Skromność to cnota, czyli Twoje miejsce w szeregu
8. Koszmar kropki i przecinka- czyli strona formalna tekstu
- Struktura treści
- Czcionka, akapit i dzielenie wyrazów
- Cytowanie i przypisy
- Dbałość o szczegóły
- Najczęstsze błędy
- Ostateczna korekta
9. Wielka układanka - czyli jak pisać artykuł
10. Warsztat paparazzo – czyli ilustracje w pracy
11. Nie załamuj palców- czyli jak się to robi z komputerem
12. Nie drażnij śpiącego lwa- czyli kontakty z wykładowcami
- Składanie prac do oceny
- Sztuka korespondencji
13. Pod ostrzałem- czyli sztuka referowania
14. Twój pierwszy raz – czyli jak się zachować podczas konferencji naukowej
- Oswajanie przestrzeni
- Poprawność (a) polityczna
- Z techniką za pan brat
- Prezentacje multimedialne
- Gospodarstwo czasem
15. Klątwa Gutenberga czyli składanie prac do druku
- Wymogi formalne
- Umowa i prawa autorskie
16. Kodeks dyplomata – czyli seminaryjny savoir – vivre
- Wybór promotora
- Walka z czasem
- Praca zespołowa
17. Śmiać się czy płakać- czyli humor z prac studenckich
Aneks
Załącznik nr 1
Warto przeczytać czyli wybór literatury metodologicznej z różnych dziedzin
Załącznik nr 2
- Warto poklikać czyli wybór stron internetowych tj. informacja naukowa ( ludzie nauki, serwisy tematyczne
- Biblioteki (bazy danych, katalogi, zbiory online, bibliografie)
- Wyszukiwarki internetowe, Porady, narzędzia naukowe
Z zaciekawieniem przeczytałam tą książkę , ponieważ treści zawarte w niej zostały bardzo dobrze ujęte. Każdy z zaprezentowanych rozdziałów w książce odkrywa tajemnice zasad pisania, zwrócenia uwagi to co jest istotne i najważniejsze – czytanie tekstu.
Czytelnik potrzebuje przeczytać tego rodzaju książek, gdyż autorzy tworzą swobodny klimat , swobodne słownictwo, cenne uwagi oraz porady, jak się zachować podczas prezentacji napisanej pracy.
Warto jest zaznaczyć, że ważne zagadnienia umieszczone w są książce po prawej stronie . Wyszczególniona jest pogrubionym tekstem , który daje motywację podejścia do spróbowania próby danego tekstu.
Autorzy podkreślają prawdziwe fakty dotyczące pisania prac i sztuki ich prezentacji, które sprawdzają się w rzeczywistości.
Elementy, które są przydatne podczas pisania prac i ich prezentacji są najważniejsze, ponieważ stanowią szczególny cel , założenia i wymania. Jako czytelnik zwróciłam na nie uwagę są one następującej treści:
- dobór odpowiedniej literatury, wybór odpowiedniej książki poprzez zrecenzowany tekst przez recenzenta, warunki do pisania, mapa myśli, plan pracy, źródła pisanego tekstu, notowanie, tworzenie fiszek, numerowanie stron, słownik wyrazów niezrozumiałych, wygląd tekstu, bibliografia, ozdabianie pracy, wyrównywanie tekstu, wielkość czcionki, akapit, interpunkcja, dzielenie wyrazów, odstępy w tekście, normy przypisów, tłumaczenie, nazwiska, adresy internetowe, daty, nawiasy, skróty, najczęstsze błędy.
Artykuł obejmuje obiektywność, tytuł, motto, struktura, teza , wstęp, początek, argumenty, zakończenie.
Istotne jest również zamieszczanie ilustracji, tabela , wykresy, podpis ilustracji, numerowanie ilustracji, prawo autorskie, formy zdjęć, format plików, wersje oprogramowania, nazwy plików, kopie bezpieczeństwa, wydruk z komputera , terminy, okładka, higiena pracy, styl korespondencji, poczta elektroniczna , identyfikacja.
Sztuka referowania prac.
Wyszczególnione zostały najistotniejsze zagadnienia sposób prezentacji, nastawienia do wystąpienia, ćwiczenia, pierwsze wrażenia, postawa, dekoncentracja, jabłuszko- zjedzenie przed wystąpieniem, kontakt ze słuchaczami, tłumaczenia, czytelność, telefon komórkowy ( wyłączyć przed prezentacją), guma do żucia ( nie żujemy z szacunku do słuchaczy), krzesła ( nie wieszamy na krześle ubrań), materiały do referowania, nośniki danych, prezenter, mikrofon, prezentacje multimedialne, przerwy w mówieniu, czas prezentacji, czytelność prezentacji.
Składanie prac do oceny zawiera:
Arkusz wydawniczy, umowa i prace autorskie , negocjacje z wydawcą
Wybór promotora, promotor, tematyka seminariów , opinie o promotorze, kandydaci na promotora, walka z czasem, czas seminarium, wybór tematu pracy, praca seminaryjna, praca zespołowa
Humor z zamieszczonych prac studenckich
Interesująco zachęcającą poradą stanowią 2 zamieszczone aneksy obejmują one literaturę przedmiotu, rady nauczyciela, promotora, książki autorskie i prace zbiorowe obejmuje załącznik do aneksu numer 1 dotyczący wyboru literatury metodologicznej z różnych dziedzin.
Aneks numer 2 odnosi się do odpowiedniego wyboru stron podczas pisania prac: informacja naukowa, instytucje, serwisy tematyczne, portale wiedzy, biblioteki, wyszukiwarki internetowe, porady narzędzia i pomoce naukowe, słownik metodologiczny.
Każdy rozdział posiada na zakończenie tabelę z napisem Na skróty - przegląd dobrych rad. Jest to interesująco przedstawione podsumowanie informacji zamieszczonych w rozdziale. Dodatkowo można wykonać sobie wykonać notatkę służącą ile danego tekstu się zapamiętało.
Przeznaczona jest szczególnie dla uczniów, studentów, czytelników, którzy mają problemy z pisownią i prezentacją prac. Zastosowano w książce łatwy język przekazu, co pozwoli zrozumieć co autorzy mieli na myśli pisząc poszczególne zdania dotyczące pisania prac i ich prezentacji.
Wiedza przekazana przez autorów pozwoli doskonalić się na nowo w tworzeniu lepszych prac, ale pod warunkiem, że trzeba stale ćwiczyć pisownię w mowie i piśmie.
Książka zawiera 192 stron , miękka oprawa, wydana 2010 przez Oficynę Wydawnictwa Impuls.
Polecam zapoznanie się z tą bardzo ładnie wydaną i napisaną pozycją przez autorów znających szkolny, uczelniany świat uczniów, studentów Przemysława Pawła Grzybowskiego, Krzysztofa Sawickiego w Wydawnictwie Impuls.
Anna
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów