Moi przyjaciele z Literkowa - programu nauczania ortografii w klasach I–III

person Wysłane przez: Oficyna Wydawnicza "Impuls" list Kategoria: Aktualności Dodano: favorite Trafienie: 2405

Przygodę z ortografią w klasach I–III Autorka podzieliła na trzy poziomy. Dzięki takiej konstrukcji zdobywana wiedza jest systematyzowana, pogłębiana i utrwalana. Na każdym kolejnym poziomie treści z zakresu ortografii narastają i rozszerzają się w układzie spiralnym.


Podręcznik do programu nauczania ortografii w klasach I–III "Moi przyjaciele z Literkowa" autorstwa Renaty Pasymowskiej 


Kochane Dzieci!

Zapraszam Was na spotkania z 7 przyjaciółmi z Literkowa. Co to za miejsce? To miasteczko, gdzie rzecz jasna mieszkają literki. Wystarczy tylko, że uruchomicie swoją wyobraźnię, a natychmiast się tam przeniesiecie. Poproście rodziców, dziadków, rodzeństwo lub kolegów, by pomogli Wam w   czytaniu   dialogów,   a   także by pobawili się z Wami w domowy teatrzyk. Odgrywanym rolom mogą towarzyszyć rekwizyty, które sami przygotujecie. Miło będzie, gdy w Waszym domu zagoszczą maskotki literek. Zastąpią Wam lalki, które spełniają ważne zadanie w teatrzyku kukiełkowym. Zadbajcie, by podczas przedstawień pojawiły się wyrazy z trudnościami ortograficznymi. Możecie je przepisać na zwykłe kartki papieru i zaznaczyć przyjaciół odpowiednim kolorem. Istnieje także możliwość zaprezentowania historyjki ortograficznej przy użyciu samych kartoników z wyrazami. Najważniejsze, że po zapoznaniu się z historyjką spróbujecie wcielić się w różnorodne role. Gdy już się rozsmakujecie w aktorstwie, z pewnością sami napiszecie własne scenariusze i wyreżyserujecie podobne opowiastki, a scenografia powstanie błyskawicznie dzięki Waszej nieskrępowanej wyobraźni i wprawnym dłoniom. Na koniec miło będzie zgromadzić widownię i zaprezentować własne przedstawienie. Ważną rolę odegrają także domowe gazetki, osobisty album i słownik ortograficzny.


Zabawy z przyjaciółmi z Literkowa staną się dla Was okazją do
: – poznania wielu interesujących, zabawnych i niezwykłych historyjek o trudnych w zastosowaniu literkach i dwuznakach; – bycia widzem, aktorem, reżyserem i scenografem – udziału w małych formach teatralnych; – wyrażania emocji; – odkrywania własnych talentów, możliwości i samego siebie; – tworzenia opowiadań, albumów, słowników, obrazów, komiksów i wielu innych prac; – poznania różnych sposobów uczenia się; – uczenia się „przy okazji”; – rozwijania mowy; – ćwiczenia pamięci; – zaprezentowania własnych dokonań; – wychowania przez teatr; – filozofowania i rozważania; – fantazjowania i dobrej zabawy; – patrzenia na świat oczyma ludzi teatru; – samooceny własnych dokonań; – mierzenia się z oceną publiczności; – doświadczania   mocy,   którą   mają   maskotki   reprezentujące wszystkich przyjaciół z Literkowa.

Szanowni Rodzice!

To wspaniale móc usłyszeć od własnego dziecka entuzjastyczne stwierdzenie: „Mamo! Tato! W czwartek mam dyktando!”.
Nie ma nic lepszego niż święty, niczym niezmącony spokój o sukces swojego potomstwa. Prawda? Ta pełna optymizmu postawa dziecka nie bierze się znikąd. Wynika z poczucia pewności siebie i świadomości własnych możliwości, a przede wszystkim z odkrycia sposobu gromadzenia wiedzy i nabywania umiejętności. Takie rezultaty przynosi program nauczania ortografii w klasach I–III Moi przyjaciele z Literkowa, którego jestem autorką, a jego motto brzmi:

Słucham, przeżywam, odkrywam, tworzę, działam, uczę się, mówię, wychowuję się i patrzę, czyli… z ortografią w teatrze.


Przedstawienie programu

Innowacyjny program Moi przyjaciele z Literkowa jest przeznaczony dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej, którzy charakteryzują się indywidualnymi potrzebami w zakresie nauczania i wychowania. Jego założenie to wyposażenie dzieci w wiadomości i umiejętności związane z ortografią przez zastosowanie różnorodnych form teatralnych. Sprzyja on także rozwojowi zarówno osobowościowemu, jak i intelektualnemu. Rodzic, który podejmie się jego realizacji w warunkach domowych lub wesprze nauczyciela w zakresie jego utrwalania, może mieć pewność, że wyposaży swoje dziecko w umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce, a także sprawi, że na stałe zagości ona w jego pamięci. Dodatkowym walorem będzie przyjemność korzystania z metod pracy, które są bliskie sztuce teatralnej.

Cele główne programu:

–    kształcenie czujności ortograficznej oraz nawyków poprawnej pisowni,
–    wdrażanie do swobodnego posługiwania się językiem pisanym.

Cele szczegółowe:

–    wyposażenie dzieci w umiejętność świadomego posługiwania się zasadami poprawnej pisowni;
–    wdrażanie do dbałości o prawidłową pisownię;
–    usprawnianie funkcji poznawczych;
–    ujawnienie predyspozycji i uzdolnień dzieci;
–    rozwijanie i eksponowanie twórczości dziecięcej;
–    doskonalenie słuchania i czytania ze zrozumieniem;
–    nabywanie kompetencji językowych w zakresie: budowania wypowiedzi ustnych, redagowania opowiadań, opisów, dialogów i pism użytkowych, tworzenia poezji i tekstów swobodnych;
–    zachęcanie do aktywności artystycznej i autoprezentacji;
–    wcielanie zasad społecznego funkcjonowania; przestrzeganie zasad, reguł i regulaminów;
–    kształtowanie nawyków związanych z samokontrolą;
–    zachęcanie do dokonywania samooceny;
–    wdrażanie do planowania własnej pracy;
–    rozwijanie myślenia, zachęcanie do swobodnego wyciągania wniosków;
–    stwarzanie okoliczności do odnoszenia sukcesów;
–    doskonalenie współdziałania w zespole i z partnerem.

Polecamy PODRĘCZNIK do programu nauczania ortografii Renaty Pasymowskiej  pt. Moi przyjaciele  z Literkowa w domu.
Klasa I,  Klasy II  oraz  Klasa III

Moi przyjaciele  z Literkowa w domu. Klasa I    Moi przyjaciele  z Literkowa w domu. Klasa II     Moi przyjaciele  z Literkowa w domu. Klasa III

 

niedziela poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota styczeń luty marzec kwiecień maj czerwiec lipiec sierpień wrzesień październik listopad grudzień

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło