Jak uczyć uczenia się?

Jak uczyć uczenia się?

ISBN: 978-83-7308-658-6
9,52 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Środki i metody kształcenia samokontroli i samooceny w edukacji wczesnoszkolnej

Książka jest głosem w dyskusji o zmianach na pierwszym etapie edukacji. Może pełnić funkcję podręcznika uzupełniającego zarówno dla studentów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej przygotowujących się do podjęcia pracy w klasach I-III, jak i nauczycieli –praktyków.

Wersja książki
Ilość

Książka jest głosem w dyskusji o zmianach na pierwszym etapie edukacji.Może pełnić funkcję podręcznika uzupełniającego zarówno dla studentów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej przygotowujących się do podjęcia pracy w klasach I-III, jak i nauczycieli–praktyków.

Podręcznik ten wychodzi naprzeciw potrzebom nauczycieli zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, którzy wraz z wprowadzeniem reformy oświatowej stanęli w obliczu nowych wymagań programowych. Wiele treści odnosi się do dydaktyki i metodyk przedmiotów szczegółowych, do wszystkich bloków przedmiotowych, które wraz ze zmianami w drodze ku „społeczeństwu uczącemu się” powinny posiłkować się innymi niż dotychczas przesłankami – wynikającymi z przemian między innymi w zakresie sposobów i środków gromadzenia wiedzy.

W książce znajdują się liczne przykłady, zestawienia, scenariusze, schematy uwzględniające zarówno pewne propozycje literatury źródłowej, jak i organizację, przebieg i rezultaty badań empirycznych.

Całość dopełniają przypisy, streszczenie w języku polskim, francuskim i angielskim oraz Aneksy.

294 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
EPUB

Specyficzne kody

isbn
978-83-7308-658-6

Oelszlaeger Beata

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Pracuje jako adiunkt w Pracowni Edukacji Wczesnoszkolnej Instytutu Nauk o Edukacji na uniwersytecie Śląskim, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie.

Przez 13 lat pracowała jako nauczycielka nauczania początkowego, prowadząc klasy freinetowskie. Jej zainteresowania naukowe wiążą się z podmiotowością uczniów klas młodszych w edukacji.

Opublikowała liczne artykuły na temat praktycznych rozwiązań w edukacji wczesnoszkolnej oraz problemu aktywnego uczenia się.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Oelszlaeger Beata

ISBN druk

978-83-7308-658-6

ISBN e-book

978-83-7308-658-6

Objętość

276 stron

Wydanie

I, 2007

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wprowadzenie

Rozdział 1. W stronę edukacji zorientowanej na dziecko uczące się

                1.1. Kilka uwag o uczeniu się dzieci

                1.2. Systemy edukacyjne a podmiotowe działania uczniów – trochę historii Rozdział

2. Rodzaje działań samokontrolnych i samooceniających – ich edukacyjne konsekwencje

                2.1. Samokontrola i samoocena w działaniach podmiotowych dzieci

                2.2. Działania samokontrole i samooceniające jako nieodzowne składniki podmiotowego uczenia się dzieci

                2.3. O środkach i metodach kształcenia działań podmiotowych dzieci w wybranych koncepcjach edukacyjnych

Rozdział 3. Od adaptacji do samodzielności – z badań nad kształceniem działań podmiotowych

                3.1. Samokontrola i samoocena w działaniach podmiotowych dzieci – zarys problematyki i sposobów jej badania

                3.2. Środki i metody kształcenia działań podmiotowych dzieci

                3.3. Przejawy i zakres podmiotowości dzieci w działaniach edukacyjnych

                3.4. Samokontrola i samoocena w planowaniu i realizacji zadań edukacyjnych

Rozdział 4. Wiedza o uczeniu się – charakter działań podejmowanych przez nauczyciela i uczniów

                4.1. Działania nauczyciela a działania uczniów

                4.2. Działania uczniów a działania nauczyciela

                4.3. Inne aspekty kształcenia działań podmiotowych

Podsumowanie

Bibliografia

Spis tabel

Spis przykładów

Spis aneksów

Aneksy

Streszczenie

Resumé

Summary

Fragment

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło