Jak uczyć uczenia się?
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 10,00 zł
Środki i metody kształcenia samokontroli i samooceny w edukacji wczesnoszkolnej
Książka jest głosem w dyskusji o zmianach na pierwszym etapie edukacji. Może pełnić funkcję podręcznika uzupełniającego zarówno dla studentów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej przygotowujących się do podjęcia pracy w klasach I-III, jak i nauczycieli –praktyków.
Książka jest głosem w dyskusji o zmianach na pierwszym etapie edukacji.Może pełnić funkcję podręcznika uzupełniającego zarówno dla studentów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej przygotowujących się do podjęcia pracy w klasach I-III, jak i nauczycieli–praktyków.
Podręcznik ten wychodzi naprzeciw potrzebom nauczycieli zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, którzy wraz z wprowadzeniem reformy oświatowej stanęli w obliczu nowych wymagań programowych. Wiele treści odnosi się do dydaktyki i metodyk przedmiotów szczegółowych, do wszystkich bloków przedmiotowych, które wraz ze zmianami w drodze ku „społeczeństwu uczącemu się” powinny posiłkować się innymi niż dotychczas przesłankami – wynikającymi z przemian między innymi w zakresie sposobów i środków gromadzenia wiedzy.
W książce znajdują się liczne przykłady, zestawienia, scenariusze, schematy uwzględniające zarówno pewne propozycje literatury źródłowej, jak i organizację, przebieg i rezultaty badań empirycznych.
Całość dopełniają przypisy, streszczenie w języku polskim, francuskim i angielskim oraz Aneksy.
Oelszlaeger Beata
Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Pracuje jako adiunkt w Pracowni Edukacji Wczesnoszkolnej Instytutu Nauk o Edukacji na uniwersytecie Śląskim, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie.
Przez 13 lat pracowała jako nauczycielka nauczania początkowego, prowadząc klasy freinetowskie. Jej zainteresowania naukowe wiążą się z podmiotowością uczniów klas młodszych w edukacji.
Opublikowała liczne artykuły na temat praktycznych rozwiązań w edukacji wczesnoszkolnej oraz problemu aktywnego uczenia się.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | |
ISBN druk | 978-83-7308-658-6 |
ISBN e-book | 978-83-7308-658-6 |
Objętość | 276 stron |
Wydanie | I, 2007 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Wprowadzenie
Rozdział 1. W stronę edukacji zorientowanej na dziecko uczące się
1.1. Kilka uwag o uczeniu się dzieci
1.2. Systemy edukacyjne a podmiotowe działania uczniów – trochę historii Rozdział
2. Rodzaje działań samokontrolnych i samooceniających – ich edukacyjne konsekwencje
2.1. Samokontrola i samoocena w działaniach podmiotowych dzieci
2.2. Działania samokontrole i samooceniające jako nieodzowne składniki podmiotowego uczenia się dzieci
2.3. O środkach i metodach kształcenia działań podmiotowych dzieci w wybranych koncepcjach edukacyjnych
Rozdział 3. Od adaptacji do samodzielności – z badań nad kształceniem działań podmiotowych
3.1. Samokontrola i samoocena w działaniach podmiotowych dzieci – zarys problematyki i sposobów jej badania
3.2. Środki i metody kształcenia działań podmiotowych dzieci
3.3. Przejawy i zakres podmiotowości dzieci w działaniach edukacyjnych
3.4. Samokontrola i samoocena w planowaniu i realizacji zadań edukacyjnych
Rozdział 4. Wiedza o uczeniu się – charakter działań podejmowanych przez nauczyciela i uczniów
4.1. Działania nauczyciela a działania uczniów
4.2. Działania uczniów a działania nauczyciela
4.3. Inne aspekty kształcenia działań podmiotowych
Podsumowanie
Bibliografia
Spis tabel
Spis przykładów
Spis aneksów
Aneksy
Streszczenie
Resumé
Summary
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów