Z zabawą i bajką w świecie sześciolatka
Podtytuł: Gry, zabawy, pomysły metodyczne
ISBN: 978-837850-841-0
30,00 zł
Publikacja ma charakter konkretnych gier, zabaw oraz pomysłów metodycznych, wplecionych w naturalny rytm pracy z dziećmi 6-letnimi w ciągu całego roku szkolnego. Podkreśla rolę rodziny, zwraca uwagę na kształcenie wszystkich zmysłów, wprowadza w świat baśń...
Publikacja ma charakter konkretnych gier, zabaw oraz pomysłów metodycznych, wplecionych w naturalny rytm pracy z dziećmi 6-letnimi w ciągu całego roku szkolnego. Podkreśla rolę rodziny, zwraca uwagę na kształcenie wszystkich zmysłów, wprowadza w świat baśni, będący inspiracją do poznawania siebie, innych, przyrody, zwyczajów. Dużo miejsca poświęca figurom geometrycznym, uwzględnia potrzebę zabawy w teatr, podkreśla niezwykle ważną umiejętność twórczej aktywności dzieci. Zawiera scenariusze lekcji oraz ćwiczenia grafomotoryczne. Łączy tradycyjne, sprawdzone i efektywne rozwiązania z mądrym, racjonalnym oraz intuicyjnym nowatorstwem. Zaproponowane przez autorki rytmiczne „tęczowe wierszyki” oparte są na metodzie Dobrego Startu, dzięki której dzieci w wieku przedszkolnym znakomicie przygotowują się do pisania i czytania, symultanicznie wykorzystując trzy kanały poznawcze: słuch, wzrok, ruch i kinestetykę. Działania z wierszykami można poszerzyć o elementy kinezjologii.
Przy każdej z propozycji zabaw znajduje się dokładny opis postępowania. Za równie istotne autorki uznały wpływ baśni na rozwój 6-latków, dzięki, którym dzieci tworzą kanwę dla zrozumienia i oswojenia się z realnym światem i jego problemami. Baśnie, które mają wzbogacać życie i pobudzać wyobraźnię, rozwijać inteligencję, porządkować uczucia a przede wszystkim budzić wiarę w siebie i w swoją przyszłość. Cała książka propaguje konfucjuszowską ideę „wykorzystuj cały świat jako szkołę”, a wykorzystując elementy Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz polską metodę Bon Depart autorstwa Marty Bogdanowicz pokazuje, że sensomotoryka dla młodszych dzieci jest typową droga poznawania i zdobywania informacji.
Wersja elektroniczna Ebook zawiera wszstkie utwory muzyczne, które zawarty były w wydaniu papierowym na dodatkowej płycie CD z muzyką instrumentalną do pląsów i zabaw!
Zapraszamy do przyjaznego korzystania z wersji ebook!
Gry, zabawy, pomysły metodyczne
297 Przedmioty
Opis
- Książka elektroniczna - E-book
- EPUB
Specyficzne kody
- isbn
- 978-837850-841-0
Lucyna Bzowska
Renata Kownacka
Maria Lorek
Anna Sowińska
pedagog, specjalizuje się w teorii wychowania, profesor i kierownik Zakładu Teoretycznych Podstaw Edukacji Wydziału Studiów Edukacyjnych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza oraz profesor w Bałtyckiej Wyższej szkole Humanistycznej w Koszalinie. Promotor licznych prac doktorskich, oraz recenzent prac doktorskich i habilitacyjnych.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | |
ISBN druk | 978-83-7587-389-4 |
ISBN e-book | 978-837850-841-0 |
Objętość | 240 stron |
Wydanie | III, 2010 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
- Stajemy się uczniami
- W rodzinnym kręgu
- Kraina zmysłów - patrzymy i słuchamy
- Kraina zmysłów - dotykamy
- Kraina zmysłów – wąchamy i smakujemy
- Na leśnych dróżkach, czyli śladami Jasia i Małgosi
- Jesienna pogoda
- W zdrowym ciele zdrowy duch
- Stajemy się aktorami
- W krainie figur
- Andrzejki
- W pałacu Królowej Śniegu
- Mikołaju, Mikołaju
- Zima z wróbelkiem Elemelkiem
- Dzień Babci i Dziadka
- Bal karnawałowy
- Podróż przez kontynenty
- Zwierzęta naszego lasu
- Wiosna tuż, tuż
- Koszyczek Czerwonego Kapturka
- Ważne zawody
- Bawimy się wyobraźnią, czyli, do czego mogą służyć stare gazety
- Święto rodziny
- Zabawa z pacynką
- Tęczowe wierszyki
- Uczymy się bawić - zabawy matematyczne
- W krainie liter