Zabawy i ćwiczenia na cały rok. Propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych...
Cena podstawowa
46,48 zł
-22,13%
Cena
36,19 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 18,00 zł
Jak rozumieć rysunki małych dzieci w wieku od 2 do 6 lat? Małe dzieci nie zawsze potrafią wyrazić to co czują. Nie znają odpowiednich słów, wstydzą się, nie wiedzą właściwie co do końca się dzieje, albo po prostu nie rozumieją, że to co się dzieje jest złe.
Rozwój osobowości dziecka w wieku od 2 do 6 lat na podstawie jego rysunków
Jak rozumieć rysunki małych dzieci w wieku od 2 do 6 lat? Są one dziecięcą mową, formą artykulacji i komunikacji, są wyrażeniem siebie i spontaniczną naturalną potrzebą. Już nigdy później rysunek dziecka nie będzie tak istotny i tak nieodłącznie związany z rozwojem jego osobowości.
We wczesnych latach życia mowa i rysunek uzupełniają się po to, by wspomóc rozwój dziecka. Mówienie wspomaga rysowanie, a rysowanie mówienie. Czy można zabronić dziecku uczyć się mówienia?
Czy można zabronić mu uczyć się chodzenia? W pierwszych latach życia dziecko wzbogaca mowę przez rysowanie, a rysunek – dzięki powiększeniu zasobu słów. Mowa i rysunek uzupełniają się wzajemnie, tworząc jedność na drodze rozwoju osobowościowego małego dziecka.
Kalbarczyk Anna
Ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Sztuk Plastycznych w Poznaniu, kierunek: wychowanie plastyczne oraz studia podyplomowe na kierunku duchowość chrześcijańska na Papieskim Wydziale Teologicznym w Warszawie.
Zapraszamy na stronę internetową: www.annakalbarczyk-grafiki.pl
Jest autorką następujących publikacji książkowych:
1. Plastyczny alfabet -quizy i zabawy o sztuce dla dzieci i młodzieży - Wydawnictwo "Jedność" 2005.
2. Zabawy ze sztuką - Oficyna Wydawnicza "Impuls" 2005 (trzy wydania).
3. Kolorowe szybki czyli jak małym dzieciom mówić o sztuce - Oficyna Wydawnicza "Impuls" 2007.
4. Najważniejsze lata czyli jak rozumieć rysunki małych dzieci - Oficyna Wydawnicza "Impuls" 2007.
5. Plastyczne wymyśl-Anki - Oficyna Wydawnicza "Impuls" 2011.
6. Leksykon Biblii. Kompendium wiadomości biblijnych. WDS Sandomierz 2014
7. Biblia w krzyżówce oraz wiadomości biblijne w zagadkach i rebusach. Bernardinum 2016
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | |
ISBN druk | 978-83-7587-496-9 |
ISBN e-book | 978-83-7587-795-3 |
Objętość | 96 stron |
Wydanie | III, 2010 |
Format | A4 |
Oprawa | miękka, klejona |
Od Autorki
I. Rozwój dziecka w wieku od 2 do 3 lat na podstawie jego rysunków
1. Rysunki dziecka w wieku 2 lat - charakterystyka
2. Rysunki - kontrasty i naturalne ograniczenia; kształtowanie się osobowości dziecka w wieku od 2 lat do 2,5 roku
a) Tułów i głowa, czyli ja i świat
3. Portret - rysunki dziecka w wieku od 2 lat do 2,5 roku
b) Portret albo sama głowa
4. Rysunki dziecka w wieku 2,5 roku - charakterystyka
5. Rysunki dziecka w wieku 2,5 roku - postaci, nowe spostrzeżenia, pewne elementy typowe dla rysunków dziecka w wieku 2 lat
6. Podsumowanie: cechy charakterystyczne rysunków dziecka w wieku od 2 do 3 lat
II. Rozwój dziecka w wieku 3 lat na podstawie jego rysunków
1. Dziecko w wieku 3 lat - charakterystyka
2. Wczesne rysunki dziecka w wieku 3 lat
3. Rysunki dziecka w wieku od 3,5 roku do 4 lat - charakterystyka
4. Podsumowanie: cechy charakterystyczne rysunków dziecka w wieku od 3 do 4 lat
III. Rozwój dziecka w wieku 4 lat na podstawie jego rysunków
1. Porównanie: dziecko w wieku 3 lat a dziecko w wieku 4 lat
2. Wczesne rysunki dziecka w wieku 4 lat
3. Rysunki dziecka w wieku 4 lat - charakterystyka
a) Ja i mama
b) Ja i otoczenie
4. Podsumowanie: cechy charakterystyczne rysunków dziecka w wieku od 4 do 5 lat
IV. Rozwój dziecka w wieku 5 lat na podstawie jego rysunków
1. Dziecko w wieku 5 lat - krótka charakterystyka
2. Wczesne rysunki dziecka w wieku 5 lat
3. Rysunki dziecka w wieku od 5 do 6 lat - kolor, przestrzeń, postać
4. Podsumowanie: cechy charakterystyczne rysunków dziecka w wieku od 5 do 6 lat
V. Rozwój dziecka w wieku 6 lat na podstawie jego rysunków
1. Dziecko w wieku 6 lat - charakterystyka
a) Tematyka rysunków
2. Podsumowanie: cechy charakterystyczne rysunków dziecka w wieku 6 lat
VI. Zakończenie
Małe dzieci nie zawsze potrafią wyrazić to co czują. Nie znają odpowiednich słów, wstydzą się, nie wiedzą właściwie co do końca się dzieje, albo po prostu nie rozumieją, że to co się dzieje jest złe.
Aby dowiedzieć się co takiego trapi dziecko wystarczy podsunąć mu kredki i blok.Oczywiście nie wszystko da się wyczytać z rysunku ale z pewnością bardzo dużo.
I o tym właśnie jest ta książka.
Jak zrozumieć rysunki dzieci? Jest to niezwykle ważna i przydatna umiejętność. Kto jak nie rodzic ma czuwać nad tym co dzieje się w życiu dziecka i zareagować gdyby działo się coś złego? Dlatego ta książka jest niejako pomocą zarówno dla rodziców jak i pedagogów. W rysunkach dzieci kryje się wiele informacji. Liczą się zarówno kolory w jakich utrzymana jest praca jak i rozmieszczenie, i wielkość postaci oraz wiele innych rzeczy. W książce jest mnóstwo przykładowych rysunków. Poza tym jest napisana bardzo przystępnie i w taki ciekawy sposób. To nie są tylko suche fakty, że ważne jest to i to, ale są porównania, przykłady cenne rady.
Pozostaje mi polecić. Zajrzyjcie koniecznie:)
Autor: Izuś
pandorcia pisze...
Ta książka na pewno będzie mi przydatna za kilka lat, gdy będę mieć własne maleństwo :D I na pewno znajdzie się na mojej półce z książkami :)
kasandra_85 pisze...
Interesująca książka:). Chętnie dowiedziałabym się z rysunków co czuje i z czym ma problem Patryczek. Słabo jeszcze mówi, więc taka pomoc byłaby idealna:)
Pozdrawiam!