Krok... w kierunku kreatywności. Program stymulowania twórczości na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 15,00 zł
Program stymulowania twórczości na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Prezentowany program jest jedynym programem z zakresu stymulowania twórczości dzieci przedszkolnych, chociaż z powodzeniem mogą korzystać z niego nauczyciele klas początkowych. Stanowi integralną całość z książką „Krok...w kierunku kreatywności. Zabawy i ćwiczenia”.
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej e-book:
Prezentowany program jest jedynym programem z zakresu stymulowania twórczości dzieci przedszkolnych, chociaż z powodzeniem mogą korzystać z niego nauczyciele klas początkowych. Stanowi integralną całość z książką „Krok...w kierunku kreatywności. Program stymulowania twórczości na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej”.
Zasadność opracowania programu wypłynęła z potrzeb społecznych, potwierdzonych założeniami reformy oświaty, w myśl której szkoła i przedszkole mają przygotowywać dzieci do umiejętności pracy w zespole, samodzielnego myślenia, aktywności, a w przyszłości twórczej pracy. Program powstał w oparciu o obserwację pozytywnych efektów własnej pracy Autorki z dziećmi przedszkolnymi i uczniami. Zawiera on cele, treści, propozycje wykorzystania twórczych metod i technik pracy, zasady dydaktyczne i organizacyjne, spodziewane efekty obserwowane u dzieci, sposób ewaluacji programu oraz literaturę metodyczną dostępną w języku polskim.
Opis
- Książka elektroniczna - E-book
Specyficzne kody
- isbn
- 978-83-8294-082-4
Jąder Mariola
Absolwentka WSP w Krakowie na kierunku Pedagogika Przedszkola i Wczesnoszkolna oraz studiów podyplomowych na kierunku Psychopedagogika Kreatywności w WSPS w Warszawie, a także z zakresu organizacji i zarządzania oświatą w Profesjonalnej Szkole Biznesu - Szkoła Wyższa w Krakowie. Ukończyła również Studium Pedagogiki Zabawy Klanza.
Posiada kwalifikacje do pracy edukatorskiej oraz uprawnienia do prowadzenia zajęć według programu edukacyjnego ,,Porządek i przygoda. Lekcje twórczości” oraz programu międzynarodowego ,,Przyjaciele Zippiego”.
Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności.
Ma doświadczenie pracy w różnych instytucjach oświatowych oraz na różnych szczeblach kształcenia: w przedszkolu, szkole średniej, uczelni wyższej oraz w ośrodkach doskonalenia nauczycieli.
Od wielu lat pracuje z dziećmi przedszkolnymi. Prowadzi również zajęcia ze studentami oraz doraźnie treningi twórczości z uczniami szkół średnich. Jako edukator i trener współpracuje z ośrodkami doskonalenia, prowadząc szkolenia dla nauczycieli szkół i przedszkoli.
Jest autorką i współautorką siedmiu publikacji książkowych oraz wielu artykułów wydanych w ogólnopolskich czasopismach pedagogicznych. Opracowała kilka programów pracy dla osób na różnych szczeblach kształcenia: dzieci, uczniów, studentów i nauczycieli.
W sposób szczególny interesuje się psychopedagogiką twórczości, a zwłaszcza metodami i technikami stymulowania wyobraźni twórczej dzieci i dorosłych oraz rozwijania na tej bazie uzdolnień kierunkowych: plastycznych, skojarzeniowych, myślenia wyobrażeniowego, twórcze rozwiązywanie problemów itp.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | |
ISBN druk | 83-7308-460-6 |
ISBN e-book | 978-83-8294-082-4 |
Objętość | 32 stron |
Wydanie | I, 2005 |
Format | B5 (160x235). E-book: PDF |
Oprawa | miękka, klejona |
Nota informacyjna o Autorce
Wstęp
I. Cele programu
Cele w sferze poznawcze
Cele w sferze emocjonalno-motywacyjnej
Cele w sferze działaniowej
II. Treści programu
Etap I
Etap II
Etap III
Etap IV Rodzaje proponowanych ćwiczeń
III. Przykłady wybranych metod i technik pracy twórczej z dziećmi
IV. Zasady dydaktyczne i organizacyjne
V. Spodziewane efekty pracy z dziećmi
VI. Ewaluacja programu
VII. Literatura
ANEKS 1. Test rysunkowy Kate Franck
ANEKS 2. Test skojarzeń graficznych – wersja dla dzieci
ANEKS 3. Test twórczości Urbana TCT–DP w wersji dla dzieci
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów