Wierszyki ortograficzne w krzyżówkach

Wierszyki ortograficzne z krzyżówkami

ISBN: 978-83-8095-880-7
28,00 zł

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 28,00 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Humor proponowanych wierszyków z pewnością dostarczy małym czytelnikom wiele radości, a samodzielne rozwiązywanie krzyżówek nie tylko skłoni ich do myślenia, ale także podniesie samoocenę.

Ilość

Książka zawiera zbiór wierszyków ortograficznych dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym.

Materiał przeznaczony jest do utrwalania głosek: ch, h, u, ó, ż, rz. W każdym wierszyku głoski te powtarzają się wiele razy i zaznaczone są innym kolorem. Głoski: ch, h – zielonym, u, ó – niebieskim, ż, rz – czerwonym. Dzięki temu dziecko łatwiej je zapamięta. Uzupełnieniem wierszy są zamieszczone pod nimi krzyżówki. Jeśli rozwiązanie krzyżówki będzie sprawiało dziecku problem, wystarczy, że przeczyta ono uważnie wierszyk jeszcze raz. Wszystkie podpowiedzi znajdują się w tekście. Humor wierszyków z pewnością dostarczy małym czytelnikom wiele radości, a samodzielne rozwiązywanie krzyżówek nie tylko skłoni ich do myślenia, ale także podniesie samoocenę.

To publikacja polecana rodzicom oraz nauczycielom.


z recenzji:

Książka – zbiór trzydziestu zabawnych wierszyków pełnych głosek: ch, h, u, ó, ż, rz – pozwala utrwalać pisownie wyrazów szczególnie, że w każdym z wierszyków głoski te powtarzają się wiele razy a ponadto zostały oznaczone kolorami, co pomóc może szczególnie wzrokowcom. Na stronach książki znajdziemy takie wiersze, jak „Żaba i żuk”, „Warzywa”, „Żyrafa”, „Grześ i jaskółka” oraz wiele innych, zabawnych tekstów, które dodatkowo są rymowane, więc dziecko z łatwością może się ich nauczyć, co stymulować będzie proces zapamiętywania. Pod każdym z wierszyków (opatrzonych również zabawnymi rysunkami) znajduje się krzyżówka, której zasada wypełnienia opera się na wstawieniu słów z tekstu w odpowiednie pola. W przypadku młodszych dzieci warto nieco wspomóc je w tym zadaniu, starsze dzieci powinny poradzić sobie bez trudu, ewentualnie ponownie zapoznając się z tekstem. Po prawidłowym wypełnieniu krzyżówki dziecko otrzymuje hasło, co dodatkowo motywuje do rozwiązania zadania.

Tym samym zbiór ortograficznych wierszyków Katarzyny Michalec może być wykorzystywany na różne sposoby, ale praca z nim prowadzi do lepszego przyswojenia sobie pisowni, a kto wie, być może nawet dziecko odnajdzie w sobie miłość do słów i … ortografii języka polskiego!

234 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka
Stopień 
2020-07-30

Wierszyki ortograficzne z krzyżówkami

Ortografia i gramatyka języka polskiego to nie lada wyzwanie nie tylko dla obcokrajowców, ale i dla rodzimych mieszkańców kraju. Pocieszające jest to, że kiedy już raz poznamy zasady rządzące językiem polskim, a także przyswoimy sobie wyjątki, to już raczej ta wiedza pozostanie do końca życia.

Nauka ortografii nie musi jednak przypominać drogi przez mękę, bowiem doskonale można sobie przyswoić pisownię pewnych wyrazów w zabawach dydaktycznych. Dzięki temu dziecko bawiąc się uczy, nawet nie zważając na oczywisty trud z tym związany. Kiedy bowiem czerpiemy z czegoś przyjemność, wyzwalane są pozytywne emocje, te zaś sprzyjają procesom zapamiętywania, a zatem i nauce.

Zanim zaczniemy się zastanawiać, czy zuchwały piszemy przez „ch” czy może „h”. czy król wpadnie w histerię pisana przez „h” czy „ch”, zanim wszystkie te „ó” i „u”, „ż” i „rz” zaczną spędzać nam sen z powiek, warto sięgnąć po książkę Katarzyny Michalec pt. „Wierszyki ortograficzne z krzyżówkami”. Opublikowana nakładem Oficyny Wydawniczej IMPULS pozycja, pozwala nie tylko na poznanie prawidłowej pisowni danego wyrazu, ale i na jej utrwalenie dzięki krzyżówkom. Po książkę sięgnąć można w każdym wieku, nie tylko szkolnym, ale i starsze osoby mogą zweryfikować swoją wiedzę na temat ortografii i pułapek, które w tej materii na nas czekają. Książka służyć może również nauczycielom, którzy dzięki zabawnym wierszykom mogą włączyć je w tok lekcji, czyniąc z nich temat przewodni lub tylko element zajęć. Ja sama proponuję tę drugą drogę, bowiem lektura wiersza (np. o dinozaurze) wsparta zarówno krzyżówką umieszczoną w książce, jak i wykonaniem dinozaura (np. z wytłoczek po jajkach czy kartonu) nie tylko pozwoli dzieciom (o różnych stylach uczenia się) na poznanie zasad pisowni, ale i zamieni naukę ortografii w niezwykłe, interdyscyplinarne zajęcia.

źródło: http://www.qulturaslowa.pl/2020/07/katarzyna-michalec-wierszyki.html

Książka – zbiór trzydziestu zabawnych wierszyków pełnych głosek: ch, h, u, ó, ż, rz – pozwala utrwalać pisownie wyrazów szczególnie, że w każdym z wierszyków głoski te powtarzają się wiele razy a ponadto zostały oznaczone kolorami, co pomóc może szczególnie wzrokowcom. Na stronach książki znajdziemy takie wiersze, jak „Żaba i żuk”, „Warzywa”, „Żyrafa”, „Grześ i jaskółka” oraz wiele innych, zabawnych tekstów, które dodatkowo są rymowane, więc dziecko z łatwością może się ich nauczyć, co stymulować będzie proces zapamiętywania. Pod każdym z wierszyków (opatrzonych również zabawnymi rysunkami) znajduje się krzyżówka, której zasada wypełnienia opera się na wstawieniu słów z tekstu w odpowiednie pola. W przypadku młodszych dzieci warto nieco wspomóc je w tym zadaniu, starsze dzieci powinny poradzić sobie bez trudu, ewentualnie ponownie zapoznając się z tekstem. Po prawidłowym wypełnieniu krzyżówki dziecko otrzymuje hasło, co dodatkowo motywuje do rozwiązania zadania.

Tym samym zbiór ortograficznych wierszyków Katarzyny Michalec może być wykorzystywany na różne sposoby, ale praca z nim prowadzi do lepszego przyswojenia sobie pisowni, a kto wie, być może nawet dziecko odnajdzie w sobie miłość do słów i … ortografii języka polskiego!

Napisz recenzje

Katarzyna Michalec

Katarzyna Michalecautorka kilkunastu książek z łamigłówkami oraz zabawami kreatywnymi. Pisze bajki, wiersze oraz opowiadania edukacyjne i logopedyczne. Przez kilka lat współpracowała z miesięcznikiem Bliżej Przedszkola. Obecnie współpracuje z czasopismem Wychowanie w Przedszkolu, gdzie publikowane są zabawy plastyczne dla przedszkolaków.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Katarzyna Michalec

ISBN druk

978-83-8095-880-7

ISBN e-book

 

Objętość

68 stron

Wydanie

I, 2020

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wstęp
Żaba i żuk
Miś Józia
Bóbr
Warzywa
Żyrafy
Słówka
Łódka
Grześ i jaskółka
Jarzębina
Kogucik i kokoszka
Chiny
W chacie
Królik króla
Marzenia żuka
Róża
Kapusta
Ropucha
Muzyka
Dinozaur
Tarantula
Zupa żółwia
Pchła
Maraton
Pożar
Szczurek
Wujek
Grzyby
Żaneta
Ważka
Ortografia

Fragment

Ortografia i gramatyka języka polskiego to nie lada wyzwanie nie tylko dla obcokrajowców, ale i dla rodzimych mieszkańców kraju. Pocieszające jest to, że kiedy już raz poznamy zasady rządzące językiem polskim, a także przyswoimy sobie wyjątki, to już raczej ta wiedza pozostanie do końca życia.

Nauka ortografii nie musi jednak przypominać drogi przez mękę, bowiem doskonale można sobie przyswoić pisownię pewnych wyrazów w zabawach dydaktycznych. Dzięki temu dziecko bawiąc się uczy, nawet nie zważając na oczywisty trud z tym związany. Kiedy bowiem czerpiemy z czegoś przyjemność, wyzwalane są pozytywne emocje, te zaś sprzyjają procesom zapamiętywania, a zatem i nauce. 

Zanim zaczniemy się zastanawiać, czy zuchwały piszemy przez „ch” czy może „h”. czy król wpadnie w histerię pisana przez „h” czy „ch”, zanim wszystkie te „ó” i „u”, „ż” i „rz” zaczną spędzać nam sen z powiek, warto sięgnąć po książkę Katarzyny Michalec pt. „Wierszyki ortograficzne z krzyżówkami”. Opublikowana nakładem Oficyny Wydawniczej IMPULS pozycja, pozwala nie tylko na poznanie prawidłowej pisowni danego wyrazu, ale i na jej utrwalenie dzięki krzyżówkom. Po książkę sięgnąć można w każdym wieku, nie tylko szkolnym, ale i starsze osoby mogą zweryfikować swoją wiedzę na temat ortografii i pułapek, które w tej materii na nas czekają. Książka służyć może również nauczycielom, którzy dzięki zabawnym wierszykom mogą włączyć je w tok lekcji, czyniąc z nich temat przewodni lub tylko element zajęć. Ja sama proponuję tę drugą drogę, bowiem lektura wiersza (np. o dinozaurze) wsparta zarówno krzyżówką umieszczoną w książce, jak i wykonaniem dinozaura (np. z wytłoczek po jajkach czy kartonu) nie tylko pozwoli dzieciom (o różnych stylach uczenia się) na poznanie zasad pisowni, ale i zamieni naukę ortografii w niezwykłe, interdyscyplinarne zajęcia.

Książka – zbiór trzydziestu zabawnych wierszyków pełnych głosek: ch, h, u, ó, ż, rz – pozwala utrwalać pisownie wyrazów szczególnie, że w każdym z wierszyków głoski te powtarzają się wiele razy a ponadto zostały oznaczone kolorami, co pomóc może szczególnie wzrokowcom. Na stronach książki znajdziemy takie wiersze, jak „Żaba i żuk”, „Warzywa”, „Żyrafa”, „Grześ i jaskółka” oraz wiele innych, zabawnych tekstów, które dodatkowo są rymowane, więc dziecko z łatwością może się ich nauczyć, co stymulować będzie proces zapamiętywania. Pod każdym z wierszyków (opatrzonych również zabawnymi rysunkami) znajduje się krzyżówka, której zasada wypełnienia opera się na wstawieniu słów z tekstu w odpowiednie pola. W przypadku młodszych dzieci warto nieco wspomóc je w tym zadaniu, starsze dzieci powinny poradzić sobie bez trudu, ewentualnie ponownie zapoznając się z tekstem. Po prawidłowym wypełnieniu krzyżówki dziecko otrzymuje hasło, co dodatkowo motywuje do rozwiązania zadania.

Tym samym zbiór ortograficznych wierszyków Katarzyny Michalec może być wykorzystywany na różne sposoby, ale praca z nim prowadzi do lepszego przyswojenia sobie pisowni, a kto wie, być może nawet dziecko odnajdzie w sobie miłość do słów i … ortografii języka polskiego!

źródło: http://www.qulturaslowa.pl/2020/07/katarzyna-michalec-wierszyki.html

Jako dziecko zawsze lubiłam język polski, nigdy nie miałam problemów z nauką i zapamiętaniem reguł zasad gramatycznych i ortograficznych. Zresztą do dzisiaj nie muszę zastanawiać się nad pisownią ortograficzną słów – robię to automatycznie. Ale doskonale zdaję sobie sprawę, że niektórym reguły ortograficzne spędzają sen z powiek i właśnie z myślą o nich na rynku pojawiają się co rusz nowe pozycje wydawnicze, które mają ułatwić im zapamiętywanie zawiłych zasad. Katarzyna Mielec jest jedną z autorek, które wydały taką książkę. Wierszyki ortograficzne z krzyżówkami przyciągają wzrok – mają okładkę w kolorze trawiastym z gołębiową chmurką, błękitną namiastką morza, papierowym stateczkiem, na którym znajdują się cztery mrówki. Sama książeczka jest wielkości broszurki, ale jej zawartość jest o wiele, wiele bardziej wartościowa. 

W książce znajdziemy wesołe, często rymowane wierszyki dedykowane poszczególnym głoskom: ch, h, u, ó, ż, rz. W każdym wierszyku głoski te powtarzają się wiele razy i są wyróżnione innym kolorem. Każdy zestaw głosek ma swój kolor: ch, h są zaznaczone na zielono, u, ó na niebiesko, a ż, rz na czerwono. Dzięki temu zarówno każde dziecko, jak i starsza osoba nie powinna mieć trudności z ich zapamiętaniem. Ponadto każdy wierszyk jest uzupełniony przez krzyżówkę, która jest umieszczona w bezpośrednim sąsiedztwie wierszyka. Hasła do krzyżówki nie powinny sprawić nikomu problemu, ale w sytuacji gdy dziecko nie będzie mogło sobie poradzić z odgadnięciem hasła, to wówczas wystarczy, że ponownie przeczyta wierszyk. Wierszyki są wesołe i nie sprawiają trudności w zrozumieniu. Ponadto samodzielne rozwiązanie krzyżówki przyniesie dzieciom z pewnością wiele radości, skłoni ich do myślenia, a w efekcie podniesie również samoocenę. Nie należy również zapomnieć o obrazkach, które znajdują się przy każdym wierszyku. Są to kolorowe, żywe obrazki, które rozbudzają dziecięcą wyobraźnię. I tak np. przy wierszyku, który ma wdzięczny tytuł Warzywa mamy obrazek przedstawiający buraka i rzepę. Oba warzywa mają oczy, nosy, usta, ręce, nogi i są przedstawione tak, jak gdyby prowadziły ze sobą rozmowę. I gdy przeczytamy wierszyk, to dowiadujemy się, że faktycznie tak jest. Warzywa prowadzą rozmowę na temat cech innych warzyw, które razem z nimi znajdują się na sklepowych półkach. Oczywiście rozmowa to nie jest zwykłą pogawędką, a raczej obgadywaniem, plotkowaniem, ale mogliśmy się tego spodziewać, bo przecież któż z nas tego nie robił i nie robi? Róża jest czerwona, ma zieloną łodyżkę i listki i oczywiście jest pozbawiona jakichkolwiek kolców. I jak się dobrze domyślacie ma oczy, brwi, policzki. Jednakże wbrew podejrzeniom wierszyk nie opowiada tylko i wyłącznie o róży. Nie jest to pean o jej pięknie, kruchości. Wręcz przeciwnie, autorka przedstawia ją tutaj jako wyjątkowo niesympatyczną, wręcz antypatyczną sąsiadkę, która na wszystkie inne kwiatki patrzy z góry. 

Krzyżówki nie są długie. Najczęściej składają się z pięciu lub sześciu poziomych rozwiązań. Hasło jest wyróżnione na szaro.

Według mnie jest to bardzo dobra pozycja zarówno dla rodziców, którzy już teraz powinni mieć wprawę w nauczaniu zdalnym/ domowym swoich dzieci, jak i dla nauczycieli, albowiem jestem przekonana, że dzieci z miłą chęcią będą przyswajały wiedzę, którą zaserwuje się im w takiej postaci. Sama z pewnością wykorzystam tę książkę w przyszłości, kiedy moja córeczka podrośnie do tego etapu, ponieważ na chwilę obecną uczymy się dopiero literek, ale wszystko przed nami.

źródło: https://sztukater.pl/ksiazki/item/31802-wierszyki-ortograficzne-z-krzyzowkami.html

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło