Rymowanki - utrwalanki. Materiały do ćwiczeń logopedycznych
Autor:
Krupa Dorota
ISBN: 978-83-8095-026-9
17,14 zł
11,14 zł
Oszczędzasz: 6,00 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!
Materiał ten służy do utrwalania poznanych głosek, po uprzednim wyćwiczeniu ich w izolacji, sylabach, wyrazach i zdaniach. Zawiera rymowanki dotyczące głosek...
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej e-book.
Materiał ten służy do utrwalania poznanych głosek, po uprzednim wyćwiczeniu ich w izolacji, sylabach, wyrazach i zdaniach. Zawiera rymowanki dotyczące głosek: sz, ż, cz, dż, s, z, c, dz, ś, ź, ć, dź, r, l, k ,ki , g , gi, t , d, p , pi, b, bi, w, wi, f, fi, ł, h. Można również ćwiczyć różnicowanie głosek: sz - s, ż - z, cz - c, dż - dz, r - l, k - t, g - d, w - ł.
Do każdego wierszyka dołączony jest tematycznym rysunek. Materiał polecany jest rodzicom dzieci z dyslalią, nauczycielom przedszkoli i nauczania zintegrowanego, logopedom, a także rodzicom dzieci, u których rozwój mowy nie został jeszcze zakończony.
494 Przedmioty
Opis
- Książka elektroniczna - E-book
- Książka papierowa
- oprawa miękka
Specyficzne kody
- isbn
- 978-83-8095-706-0
Krupa Dorota
logopeda. Od 10 lat pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Radomiu. Ma wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, bowiem wcześniej przez 18 lat była nauczycielką nauczania początkowego.
Ma męża i dwóch synów: Błażeja i Kajetana. Lubi czytać książki, oglądać dobre filmy, śpiewać, zwiedzać piękne miejsca w Polsce. Ćwiczy jogę. Marzy, aby polecieć lotnią.
Jest autorką książki "Rymowanki-utrwalanki. Materiały do ćwiczeń logopedycznych" oraz współautorką scenariuszy do zajęć logopedycznych pt. "Zabawy logopedyczne na cztery pory roku".
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | |
ISBN druk | 978-83-8095-026-9 |
ISBN e-book | 978-83-8095-706-0 |
Objętość | 54 stron |
Wydanie | IV, 2016 |
Format | e-book: PDF |
Oprawa |
- Szara myszka (sz)
- Czary mary (cz)
- Hobby (sz, ż, cz, dż)
- Żaba i żuk (ż)
- Dżokej (dż)
- SMS (s)
- Placek Jacka (c)
- Janek Grubasek (dz)
- Psotny Zenek (z)
- Cyrk (s, z ,c, dz )
- Co kto lubi? (ś)
- Ciuciubabka (ć)
- Ślimak i zięba (ś,ź,ć,dź)
- Nad jeziorem (ź)
- Urodziny Władzia (dź)
- Prośba (ś)
- Szałas (sz-s)
- Koza i żmija (ż, z)
- Wilk i owce (cz, c)
- Dwaj dżokeje (dż, dz)
- Trąbka Piotra (R po spółgłoskach)
- Ogródek Krystyny
- Koncert nad jeziorem (R w izolacji)
- Co się dzieje? (pr, wr, zr, sr, br, kr, mr, źr)
- Zabawy dzieci (r, l)
- Jesienna bajka (j)
- Kolacja (l, j)
- Ulubione prace (l)
- U kaczki (k)
- Kieszeń Majki (ki)
- Gęś i ptaki (g)
- Ogień (gi)
- Prezent (t)
- Kurtka taty (k, t)
- Michał na łące (ł)
- Duduś (d)
- Dog i buldog (g, d)
- Bałwan (w, ł)
- Lew i wrona (w)
- Wichura (wi)
- Chomik (h)
- Foka (f)
- Psotny Filipek (fi)
- Spacer w parku (p)
- Czynności (pi)
- Bal (b)
- Bilet (bi)
Dzieci uwielbiają wierszyki i rymowanki. Są melodyjne, mają ciekawych bohaterów, nie są długie i łatwo się je przyswaja. Jednak to nie jedyne zalety wierszy.
Dlaczego warto uczyć dzieci wierszy?
Dzięki wierszom łatwiej zwrócić uwagę dziecka na rytm mowy. Na tempo, melodię i akcent. Wierszami można się dowolnie bawić. Można je recytować, ułożyć do nich melodię i zaśpiewać, wyklaskiwać lub wystukiwać rytm. Jest przy tym mnóstwo zabawy, a wiersze, dzięki rymom bardzo szybko wpadają w ucho i zapadają w pamięć.
Rymowanie pomaga kształtować poczucie rytmu, wspomaga świadomość fonologiczną, dzięki czemu dziecko skupia się również na brzmieniu słowa, nie tylko na znaczeniu. Z czasem zaczyna bawić się słowami i podejmuje próby samodzielnego tworzenia rymów.
Rymowanki-utrwalanki autorstwa Doroty Krupy to zbiór krótkich wierszyków przepełnionych konkretnymi głoskami. Książka ma 54 strony i zawiera materiał dotyczący głosek: sz, ż, cz, dż, s, z, c, dz, ś, ź, ć, dź, r, l, k ,ki, g, gi, t, d, p , pi, b, bi, w, wi, f, fi, ł, h. Można z nią również ćwiczyć różnicowanie głosek: sz – s, ż – z, cz – c, dż – dz, r – l, k – t, g – d oraz w – ł.
Wierszyki są śmieszne, niezbyt długie i co najważniejsze – do każdego dołączony jest obrazek, który dziecko może pokolorować.
Myślę, że każdy logopeda korzysta z pomocy rymowanek podczas zajęć logopedycznych. Dzięki nim możemy w łatwy i przyjemny sposób „przemycić” bardzo dużo słów zawierających interesującą nas głoskę.
Szczegółowy opis książki wraz z fragmentami możecie znaleźć na stronie Oficyny Wydawniczej Impuls.
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów