Drama i happening w edukacji przedszkolnej
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 30,00 zł
W opracowaniu zaproponowano metody przydatne do realizacji działań wychowawczych wskazanych przez podstawę programową wychowania przedszkolnego (np. budowanie przez dzieci obrazu samego siebie, wprowadzanie w świat wartości)...
W opracowaniu zaproponowano metody przydatne do realizacji działań wychowawczych wskazanych przez podstawę programową wychowania przedszkolnego (np. budowanie przez dzieci obrazu samego siebie, wprowadzanie w świat wartości).
Autorka wprowadza Czytelnika w teoretyczne podstawy dramy i happeningu oraz warunki poprawnego stosowania ich w edukacji małego dziecka. Przedstawia również praktyczne przykłady dramy w postaci scenariuszy zarówno dram, jak i happeningów edukacyjnych. Ważnym elementem w publikacji jest opisanie stosunku dzieci, rodziców i pracowników przedszkola do tego typu przedsięwzięć.
Książka powinna zainteresować studentów wydziałów pedagogicznych (wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe, pedagogika opiekuńcza i resocjalizacja), nauczycieli przedszkoli, wychowawców domów dziecka, świetlic szkolnych, środowiskowych, resocjalizacyjnych oraz socjoterapeutycznych.
Królica Maria
Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, pracuje na stanowisku adiunkta w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie.
Autorka programu, organizatorka i kierowniczka Podyplomowych Studiów Wychowania Przedszkolnego. Autorka alternatywnej metodyki edukacji przedszkolnej (Projekt Tematyczno-Zadaniowej Edukacji Przedszkolnej) realizowanej w wielu przedszkolach w Polsce (m.in. Inowrocław, Łódź, Częstochowa). Współautorka zatwierdzonego przez MENiS Programu edukacji przedszkolnej dla dzieci od 3 do 6 lat. „Świat przedszkolaka” oraz serii książek do tego programu pt. „Świat przedszkolaka” i przewodnika metodycznego.
Prowadzi warsztaty dla nauczycieli pracujących dramą i happeningiem.
Stale uczestniczy w konferencjach naukowych dotyczących edukacji przedszkolnej.
Autorka i redaktor naukowy kilku książek dotyczących wychowania przedszkolnego, ponad 50 artykułów opublikowanych w polskich oraz zagranicznych książkach i czasopismach.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | |
ISBN druk | 978-83-7587-498-3 |
ISBN e-book | 978-83-7587-498-3 |
Objętość | 152 stron |
Wydanie | III, 2010 |
Format | B5 |
Oprawa | miękka, klejona |
Wstęp
1. Charakterystyka dramy jako metody edukacji dzieci i młodzieży
Istota, elementy, specyfika dramy i jej techniki
Rys historyczny dramy w procesie edukacyjnym
Wartości wychowawcze i dydaktyczne dramy
2. Możliwości wykorzystania happeningu w procesie edukacyjnym
Znaczenie terminu "happening"
Podstawowe elementy i cechy happeningu umożliwiające jego edukacyjne wykorzystanie
3. Warunki poprawnego stosowania dramy i happeningu w edukacji małego dziecka
Projektowanie dramy i happeningu
Dobór tematów, ról, zadań dramowych i happeningowych dla dzieci w przedszkolu
Znaczenie nauczyciela w organizacji i przebiegu dramy oraz happeningu
4. Wykorzystanie dramy i happeningu w procesie wychowania i nauczania dzieci przedszkolnych
Płaszczyzny efektywnego stosowania dramy i happeningu w przedszkolu
Przykłady dramy i happeningu w procesie edukacyjnym
Scenariusze dram
Scenariusze happeningów edukacyjnych
Formy dramowe i happeningowe w tworzeniu wspólnoty pracowników przedszkola
Działania dramowe i happeningowe w pracy z rodzicami
5. Stosunek dzieci oraz nauczycieli do dramy i happeningu
Zakończenie
Bibliografia
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów